Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ramen blijven beslaan (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124186)

sharonvw 18-02-2014 22:54

ramen blijven beslaan
 
hallo vraagje ik heb een golf2 gekocht geen problemen mee gehad,
maar nu heb ik een probleem als ik niet rijd zijn me ramen niet beslagen ook al heb het ge stort regent.
ga ik rijden beslaan me ramen ook al heb ik de kachel warm stadje 3,
alleen het voorraam en achter niet de zijramen zie ik niks meer door
en rij elke dag een uur heen en terug naar me werk heel erg kut zo
en de auto is droog van binnen.
en heb er ook een grote vocht vreter i maar help ook niet.

mvg lenie

Maarteno 18-02-2014 23:03

Wat is je koelvloeistofpeil? Probeer dit peil eens in de gaten te houden.
Een lekkende kachelradiateur kan zorgen voor een (kleine) lekkage van koelvloeistof in het interieur. Dit kan er ook voor zorgen dat je ruiten aanslaan.

hummer 19-02-2014 02:35

Een golf 2 kan op vele plekken lekken om maar wat te noemen folie achter de deurpanelen, water afvoer onder het voorraam kan verstopt zitten met bladeren, deurubbers, achterlichten kunnen lekken, rechts achter bij het binnenscherm kan doorgerot zijn Als je vocht aan de binnenkant moet de er vocht in de auto zijn kan niet anders. Laatst in mijn Golf 2 een rookmachine gehad om te kijken waar die van mij lekte je wil niet weten waar het allemaal langs kan komen.



Dokter D 19-02-2014 07:39

Haha strakke actie, mooie foto zo!

jetta91 19-02-2014 07:43

Van de kachel radiateur kan heel erg goed zo zijn, dat stuke aluminium is natuurlijk ook al op leeftijd, maar als er dan koelvloeistof lekt, moeten de ramen ook vettig aanvoelen toch?

hummer 19-02-2014 09:46

Je kan het in iedergeval ruiken teminste als er koelvloeistof op zit en geen water. Dan ruikt het namelijk wat zoetig.

Kevert 19-02-2014 16:09

Kachel nog wel goed warm verder ? Ruikt het muffig/zoet in de auto dan grote kans dat de kachelradiateur de boosdoener is. Was bij mijn vorige mk2 ook het geval, relatief makkelijk te vervangen als je het een keer gedaan hebt ;).

Peter-gti16v 19-02-2014 18:02

Quote:
Originally Posted by sharonvw
hallo vraagje ik heb een golf2 gekocht geen problemen mee gehad,
maar nu heb ik een probleem als ik niet rijd zijn me ramen niet beslagen ook al heb het ge stort regent.
ga ik rijden beslaan me ramen ook al heb ik de kachel warm stadje 3,
alleen het voorraam en achter niet de zijramen zie ik niks meer door
en rij elke dag een uur heen en terug naar me werk heel erg kut zo
en de auto is droog van binnen.
en heb er ook een grote vocht vreter i maar help ook niet.

mvg lenie


De voorruit en achterruit worden wel schoon, maar de zijramen niet?

Lijkt erop dat de luchtroosters in het dashboard bij de zijramen niet open staan of dat de luchtstroom alleen richting voorruit gaat.

Check eerst of de luchtroosters openstaan, het draaischuifje aan
de rechterkant van het rooster moet helemaal omhoog staan.

Met het schuifje boven de verwarmingsschuif kun je ook de richting van de luchtstroom regelen.

Helemaal naar rechts is alleen op de voorruit en helemaal naar links
is alleen roosters in het dashboard. Bij standen ertussenin
heb je ook de voetenruimte verwarmd.

edit: plaatje toegevoegd van verwarmingspaneel.



The Skinnmeister 19-02-2014 19:49

Denk de kachelradiateur of de folie los bij de deuren, is de vloerbedekking nat achter de stoelen?? Want daar blijft vaak t water staan als de deuren 'lekken'.

sharonvw 19-02-2014 22:18

koelvloeistof blijft gewoon het zelfde, auto is droog van binnen.
vochtvreter zit geen druppel water of zo in.
kachel stinkt wel vaak. maar wordt gewoon goed warm zoals het hoort.
ramen zijn wel vettig.
maar ruikt niet naar koelvloeistof of iets dergelijks.

bedankt voor de tips. hoop op nog meer tips zodat ik het misschien kan verhelpen.

sharonvw 28-02-2014 21:43

koelvloeistof blijft niet het zelfde hij zakt

tim_j 01-03-2014 00:52

Ik ga voor een lekke kachelradiateur.

Tallie_GTI 01-03-2014 05:00

ik denk ook kachel radiateur .... ik heb het namelijk met de golf iv ... beslaat , vettige ramen (systeem op druk geweest verliest gelijk druk maar zit bij het ding zelf) auto is niet nat van binnen ;)

VW_Sk8r 30-03-2014 13:30

Denk ook de kachel radiateur, heb ik zelf ook gehad vorige maand. Leek eerst als of er niks was alleen de ruiten besloegen steeds vettig maar zo gauw als ik gas begon te geven op de snelweg kwam er allemaal rook uit de ventilatie roosters. ANWB gebeld heeft die de kachelradiateur der tussen uitgehaald en probleem opgelost. Waarschijnlijk heb je hem al wel vervangen als het de kachelradiateur is maar anders der staat n handleiding met foto's hier ergens op het forum lekker makkelijk en kachelradiateur is iets van 3 tientjes nieuw dacht ik.

ViperCat 30-03-2014 15:39

Een oudere auto is niet erg, maar wél als deze auto vochtig is en beslaat. De meest waarschijnlijke oorzaken zijn al aangeven. Kachelradiateur, folie in de deuren, voorruit ( als er roest onder het raamrubber zit). Kijk ook eens goed naar het schutbord, de parafan en kabel doorvoeren in het schutbord.

Ik ben zelf het hele schutbord waterdicht aan het maken, kachelhuis eruit ( radiateur en verdamper van de airco meteen vervangen ), kabel doorvoeren aan het afdichten en zelfs de koppelingskabel en de aansluiting van de rembekrachtiger op het schutbord. Ik heb er nu al twee dagen aan uren in zitten.

Maarr bij werd het allemaal veroorzaakt door water. Zoek eerst goed naar de oorzaak en ga dan grondig te werk. Je hebt er later alleen maar plezier van :D

Succes!


All times are GMT +1. The time now is 22:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.