Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Schroefset die niet stuitert.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139207)

tim_j 20-11-2016 20:11

Schroefset die niet stuitert..
 
:rolleyes:.

Ik rijd al een paar jaar met een Raceland schroefset onder mijn Golf 2, met de stelringen halverwege. Maar het kneiterstugge ben ik erg beu.

Nu heb ik ooit met een Golfje gereden ook met een budget schroefset, die goed veerde en comfortabel was te noemen. het veerde bijna net zo in als een standaard set. Maar nu weet ik niet meer welk merk dat was.

Dietriech Fahrwerke?
JOM ?
Triple S ?

Ik heb er al wat uren zoekwerk in zitten, maar ik kom er niet uit. Ik wil absoluut geen stuiterset als Vmax, TA technixs of Raceland. Ik wil verlagen met een budgetschroefset die wel comfort geeft, (Een duurdere, Supersport, KW zit er even niet in)

Ze zijn er dat weet ik.:D
Maar welke is dat?

Rick 20-11-2016 20:17

JOM is ook debiel stug. Wel bijna einde draad, maar ik ga binnenkort voor een andere set.

VdubMKII 20-11-2016 21:06

Jom Tripple-s etc is allemaal niet stug als de stelringen halverwege staan

Mk1-Addict 20-11-2016 21:12

ik moet zeggen dat het gebruikte Sjaak set dat ik had ook niet kneiterhard was, heb nu TA maar was vergeten de rubber blokken in de te korten, inmiddels gedaan maar nog niet mee gereden

86C 20-11-2016 21:18

Ik had Jom op mijn scirocco. Als je de schroefset (redelijk) laag zet, is die kneiterhard. Ik heb deze dus maar weer weg gedaan en gekozen voor een vaste set van KW. Veeeeeel beter..

chrisjuh 21-11-2016 09:09

Ik rij zelf met een Sjaak setje; helemaal super!, Had ook zon TA set eronder..wat een bagger is dat zeg.

SciroccomTDI 21-11-2016 09:33

Ik heb op de Scirocco en op de ElektroGolf een setje van AP Fahrwerke.

Best wel over tevreden, vind het beter dan Triple-S die ik eerst op de Scirocco had.

NielsDub 21-11-2016 09:59

Ben ook fan van AP, goede prijs / kwaliteitsverhouding. Ultra-budget setje is allemaal leuk en aardig, maar wees eerlijk, wat mag je nou voor EUR 200 verwachten...?

SciroccomTDI 21-11-2016 10:11

Trouwens, over AP .. als je heel goed zoekt op eBay, vind je ze goedkoper dan op de site van AP zelf.. scheelde mij toen 50 euro voor de Scirocco!

tim_j 21-11-2016 15:24

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Ik rij zelf met een Sjaak setje; helemaal super!, Had ook zon TA set eronder..wat een bagger is dat zeg.


Dat Sjaak setje is super omdat?

tim_j 21-11-2016 15:29

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Ben ook fan van AP, goede prijs / kwaliteitsverhouding. Ultra-budget setje is allemaal leuk en aardig, maar wees eerlijk, wat mag je nou voor EUR 200 verwachten...?


Ik ben me er van bewust dat een budgetschroefsetje onder doet aan de duurdere AP, KW, etc. Maar een softere set dan Raceland moet er wel zijn. Ik stuiter in mijn stoel als ik over de strepen van rijbaan afscheiding rij.:shake:

Ik rij absoluut niet hard (daily, soms hard een bochtje) en de vaste verlagingsetjes moet je ook maar geluk mee hebben hoe laag het valt. Dus vandaar dat ik op de softe budgetsetjes mik.

tim_j 21-11-2016 15:30

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ik heb op de Scirocco en op de ElektroGolf een setje van AP Fahrwerke.

Best wel over tevreden, vind het beter dan Triple-S die ik eerst op de Scirocco had.


Wat maakte de AP fijner? Het gehele gedrag? of de hardheid?

SciroccomTDI 21-11-2016 16:46

Het gehele gedrag van AP bevalt mij beter. Nu lijkt de auto zelfs te veren in de ophanging, en niet alleen op de banden :P

Hardheid is (in ieder geval bij mij ) niet verstelbaar). AP lijkt ook degelijker gebouwd: grovvere schroefdraad, die je zeker niet met een staalborstel zou beschadigen als je nog eens wil gaan schroeven. Een stelring, die je met een schroefje blokkeert.

Wat ook een groot argument is:

in ieder geval op mijn Triple-S werd de fusee met een rond gat en een sleufgat bevestigd, maar bij de sleufgat zat er nix bij!! Bij AP zit er om dat sleufgat heen keurig een U opgelast, zodat je met een camberstelbout ook daadwerkelijk de camber stelt.... Bij Triple-S was het toen op goed geluk, kan ik mij herinneren... losdraaien en tegen het wiel raggen tot het goed staat.

chrisjuh 21-11-2016 17:28

Quote:
Originally Posted by tim_j
Dat Sjaak setje is super omdat?

Wat jij zoekt; dus niet te hard en stuiterig

EnVeeZee 21-11-2016 17:53

In die instap/budgetklasse, met jouw wensen, sjaak set pakken. Had deze op een gti 16v en reed prima, comfy in ieder geval! Als je een stapje hoger wil raad ik AP aan.

Niet zo goed als de FK Silverline X (op basis van koni geel, hardheid verstelbaar) onder m'n mk2 16vg60 maar dat is een ander kaliber. Die vind ik beter als m'n oude H&R.

timberland 22-11-2016 07:37

geweldig, jullie weten dat 90% van de low budget setjes uit dezelfde fabriek komen??
sjaak is hetzelfde als Hottuning, alleen met een eigen kleurtje erop

Vains 22-11-2016 07:48

Ook hier positieve ervaringen met AP. Heb het 2x onder een e39 530d gehad en nu ook onder mijn e61 535d.
Prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon goed.

Afwerking is super en setjes gaan ook laag genoeg :thumbup:

Rick 22-11-2016 10:44

Quote:
Originally Posted by timberland
geweldig, jullie weten dat 90% van de low budget setjes uit dezelfde fabriek komen??
sjaak is hetzelfde als Hottuning, alleen met een eigen kleurtje erop


Zolang je maar voldoende afneemt. :thumbup:

bugs 25-11-2016 21:02

Ik heb mij laten vertellen dat men voor de setjes van Golf 2 vaak de zelfde veren gebruikt als de Golf 3. Dus sterker omdat de Golf 3 zwaarder is.
Ik heb 3 jaar geleden een setje gekocht bij Leonard van Keistad autotechniek in Lichtenvoorde. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik weet niet welk merk, maar je kunt deze vast nog bij hem bestellen!

Dokter D 27-11-2016 22:47

Sjaak set bevalt hier ook super!!

Jettaracing heeft ook een set onder de daily golf 4 variant, bevalt daar ook super geloof ik :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 23:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.