Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   ARL inbouw AGR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76207)

bprijs 11-10-2010 08:45

ARL inbouw AGR
 
Beste mede forummers.

Heeft iemand een idee of de motorsteunen van een 150pk arl motor op de zelfde plek zitten als bij een AGR motor.
Ik heb namelijk een ARL motor op het oog en wil die wellicht kopen.
Ook vraag ik me af of de aandrijfassen de zelfde lengte hebben.

Wie kan me helpen.

joostvw 11-10-2010 09:26

de lengte van de aandrijfassen heeft weinig met het motortype te maken.
als jij gewoon dezelfde versnellingsbak houd blijven de assen ook dezelfde.
of moet je ook naar een andere bak voor dit blok?

bprijs 11-10-2010 13:40

Quote:
Originally Posted by joostvw
de lengte van de aandrijfassen heeft weinig met het motortype te maken.
als jij gewoon dezelfde versnellingsbak houd blijven de assen ook dezelfde.
of moet je ook naar een andere bak voor dit blok?


Ik wou de 6 bak gebruiken die bij die motor hoort.
Ik denk dat de 5 bak die ik nu heb ook het vermogen van die ARL niet kan verdragen.
Het is dus de complete motor met bak die ik wil omwisselen.
Zouden die aandrijfassen niet het zelfde zijn, volgens mij is dat allemaal 1 pot nat, of vergis ik me nou?

Ibibi 11-10-2010 16:24

Motorsteunen zitten/kunnen op dezelfde plaats (1.9tdi onderblokken zijn allemaal hetzelfde)

Aandrijf assen zijn anders zo goed als ik het mij kan herinneren.

Maar waarom zou een AGR dat vermogen van een ARL niet aankunnen?

Hier rijdt een cordoba AGR met 277pk en 500nm(begrenst) om en dit gaat al een hele tijd goed. (deze auto heeft al 5 jaar met meer als 170pk gereden en ongeveer 8maand met 277pk)
Bakken zijn dus redelijk degelijk uitgevoerd.

O ja en die gast gaat er niet echt lichtvoetig mee om. :)

bprijs 11-10-2010 16:33

Ik zou dan dus de 5 bak die aan mijn AGR motor zit gewoon kunnen bevestigen aan de ARL motor?
Moet dan neem ik aan wel een sterkere koppelingsplaat en drukgroep hebben of niet?
Krijg ik dan geen problemen met de verhoudingen omdat de ARL motor een 6 bak heeft?

fabbi 11-10-2010 18:26

het rijdt met de 6bak wel een stuk rustiger!!
Maar als jij de motor met bak en aandrijfassen ( en uiteraard kabels enz enz)
kun je toch alles zo wisselen...

bprijs 11-10-2010 20:19

Kan alleen een motor met bak en computer kopen.
Dus de aandrijfassen heb ik niet vandaar de vraag of ik mijn eigen aandrijfassen kan gebruiken.
Als dit alleen kan met de 5 bak die ik al heb, dan moet de 6 bak die bij het blok zit maar vertrekken.
Ik ga niet nog een keer alles aanpassen.
Ik wil hem namelijk dan in mijn huidige project bouwen, maar heb daar net een tdi agr pas in gemaakt.
De motor moet nog compleet aangesloten worden dus kan nu nog veranderen.

DÁ-BRT 12-10-2010 07:51

Quote:
1.9tdi onderblokken zijn allemaal hetzelfde


Niet mee eens. Er zijn twee verschillende uitvoeringen. De 028 serie die in basis gelijk is aan de oude 1.6D motoren. (1Z, AHU, AFN) en dan heb je de 038 motoren waar de AGR/ALH,ASV,ARL en dergelijke onder vallen.

Inderdaad de distributie steunen zijn gelijk.

De bak kan het vermogen wel aan, maar de koppeling kon het er wel eens moeilijk mee krijgen. Ombouwen naar G60 vliegwiel met een Sachs powerclutch is een goede oplossing tot 300pk

bprijs 12-10-2010 14:10

DÁ-BRT Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee.

Groet Branko

Knite Force 13-03-2011 13:16

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Niet mee eens. Er zijn twee verschillende uitvoeringen. De 028 serie die in basis gelijk is aan de oude 1.6D motoren. (1Z, AHU, AFN) en dan heb je de 038 motoren waar de AGR/ALH,ASV,ARL en dergelijke onder vallen.

Inderdaad de distributie steunen zijn gelijk.

De bak kan het vermogen wel aan, maar de koppeling kon het er wel eens moeilijk mee krijgen. Ombouwen naar G60 vliegwiel met een Sachs powerclutch is een goede oplossing tot 300pk


Is dit ook een goede setup voor een ARL na chippen? Ben idd ook bang dat mijn OEM koppeling het niet lang meer volhoudt dan...

Kostenplaatje van een dergelijke ombouw?

Pewi Vwteam 13-03-2011 16:04

als je die bak laat vertrekken laat dan ff weten zoek nog een 6bak :D

Nick_J 13-03-2011 19:41

Quote:
Originally Posted by Knite Force
Is dit ook een goede setup voor een ARL na chippen? Ben idd ook bang dat mijn OEM koppeling het niet lang meer volhoudt dan...

Kostenplaatje van een dergelijke ombouw?


2 delige vleigwielen van arl, asz enz. gaan lang mee... Moet je toch echt gek doen wil je die kapot krijgen, zelfs niet met extreem vermogen.
Ombouw naar 1 delig... Niet aan te raden krijg je een heel vreemde bijgeluiden van, moet je niet willen.
Vliegwielen gaan gewoon mee tot 300 pk+ en 500 Nm +

yal 13-03-2011 21:39

Quote:
Originally Posted by gtilunatic
2 delige vleigwielen van arl, asz enz. gaan lang mee... Moet je toch echt gek doen wil je die kapot krijgen, zelfs niet met extreem vermogen.
Ombouw naar 1 delig... Niet aan te raden krijg je een heel vreemde bijgeluiden van, moet je niet willen.
Vliegwielen gaan gewoon mee tot 300 pk+ en 500 Nm +



Dat is niet helemaal juist , tijdje geleden heb ik een nieuw ARL vliegwiel laten monteren incl. verzwaarde sachs drukgroep en een sachs koppelingsplaat en druklager.
Nu 2 weken terug mijn turbo vervangen is voor een garett 1749 VB (arl turbo) bleek dat vliegwiel behoorlijk trilde tijdens flink gasgeven met rond 1800rpm.
Dit probeer ik zelf niet en gebeurde tijdens de testrit na de inbouw.

Vliegwiel kan max. 400-450nm aan, indien ik de chip op maat laat aanpassen zal ik vragen of het max. koppel rond de 2000rpm of daarboven vrij komt.

Deze vliegwielen slijten helaas ook gewoon.

Gtr Yal

Nick_J 13-03-2011 22:27

Quote:
Originally Posted by yal
Dat is niet helemaal juist , tijdje geleden heb ik een nieuw ARL vliegwiel laten monteren incl. verzwaarde sachs drukgroep en een sachs koppelingsplaat en druklager.
Nu 2 weken terug mijn turbo vervangen is voor een garett 1749 VB (arl turbo) bleek dat vliegwiel behoorlijk trilde tijdens flink gasgeven met rond 1800rpm.
Dit probeer ik zelf niet en gebeurde tijdens de testrit na de inbouw.

Vliegwiel kan max. 400-450nm aan, indien ik de chip op maat laat aanpassen zal ik vragen of het max. koppel rond de 2000rpm of daarboven vrij komt.

Deze vliegwielen slijten helaas ook gewoon.

Gtr Yal


Ja slijten doen ze helaas ja...

En wat zouden de eigenaren van een ARL moeten doen volgens jou die boven dat koppel uitkomen? Ken toch aardig wat ARL TDI's die boven dat koppel uitkomen en nog met het originele vleigwiel rond rijden.
Bij Van Vught Tuning of Jb autoservice , JD enginering bouwen ze deze auto's met 6 bak niet om naar mijn weten naar een vast set vanwege de uitwerking ervan.

yal 14-03-2011 21:58

Mijn koppeling is vervangen bij jb-autoservice en de nwe garret 1749VB turbo ook.
Viel ons op dat toen Jos tijdens de testrit vogas gaf en dat het vliegwiel behoorlijk trilde.

Ik heb ook een 6bak dus vandaar 2 massa vliegwiel (ARL).

Oplossing is dat de chip aangepast wordt en dat het koppel bij hoger toerental geleidelijk opgebouwd wordt.

Grtn Yal


All times are GMT +1. The time now is 07:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.