Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn VW Golf II 1.3 Avance Comfort, okt '87 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35197)

Berrychello 01-10-2007 12:44

Mijn VW Golf II 1.3 Avance Comfort, okt '87
 
Bij mijn weten heb ik mijn Golf hier nog niet voorgesteld, mijzelf overigens ook niet. Om daarmee te beginnen:
Ik ben Berry, sinds vorig jaar juli in bezit van een Golf II. Over mijzelf: ik zit ni het 4e jaar van de studie MER (Management, Economie en Recht) en heb altijd al een auto-obsessie gehad.
Ik zocht een auto om naar mij stage (uiteraard auto-gerelateerd, namelijk bij Ford Nederland) te rijden en kwam op internet een nette Polo coupé van 1989 tegen. Bij die handelaar aangekomen zagen we een leuke Golf II staan voor dezelfde prijs. En die Golf bleek in zeer goede staat. Geen spatje roest! Best leuk, zo'n Golf II 1.3 Avance Comfort (standaard: half luxe dash, centrale vergrendeling, getint glas) maar het blijft een beetje een kale bedoeling. Tot nu toe heb ik de volgende aanpassingen doorgevoerd:

audio
- Pioneer DEH2800MP radio
- JVC 13cm composet voorin
- Raveland actieve subwoofer achterin

interieur:
- Manhattan interieur
- GTI kofferbakbekleding
- kofferbak tildrempel beschermlijst
- Philips speakerroosters
- 4 spaaks VW stuur
- middenconsole
- lederen pookhoes
- 3e remlicht
- nieuwe mattenset

exterieur:
- 14" VW Avus wielen
- GTI grille
- GTI voorspoiler
- achterruit met spoiler
- witte knippers in de voorbumper
- GTI achterlichten
- achterwisser plat gelegd
- luxe kentekenplaten

'onderhoud':
- koppakking + kopbouten
- distributieriem
- koelvloeistofverdeler
- einddemper, middendemper
- ruitrubbers van de portieren vervangen
- kachelweerstand
- ruitenwissers
- APK + beurtje (vloeistoffen + filters)

Wat ik waarschijnlijk nog ga doen:
- nieuwe bumpers (evt. met rode bies)
- evt. een kleine verlaging
- evt. bi-xenon
- tellerblok met toerenteller
- afstandsbediening voor de cv

Tijd voor wat foto's. Zo was de Golf toen ik 'm kocht:







En zo werd het tot wat het nu is:




Naast m'n vorige auto:











En zo ziet de Golf er nu uit:










Denk de luxe kentekenplaten er zelf even bij.

Ik hoop dat jullie het wat vinden :)

Groeten,
Berry

TTF 01-10-2007 13:06

heej.. die kever komt me bekend voor..

zocht je toen destijds niet een ax ofzo ? of heb je je een x aangemeld bij de axclub?

golf ziet er netjes uit

Berrychello 01-10-2007 13:08

Ik ben idd een tijdje actief geweest op het AX forum, dat klopt! :)
Maarja, eenmaal VW-rijder, altijd VW-rijder. Tenminste, daar lijkt het wel op. We zullen zien wat de toekomst brengt ;)

Jazzblue 01-10-2007 13:16

Leuke Golf, zou hem alleen nog wel wat verlagen:D.

Zeend 01-10-2007 14:56

Leuke Golf, mooi dat hij zo hoog is!

De Avance zie je niet veel meer. Dit was toen een speciale uitvoering ter gelegenheid van 40 jaar VW in Nederland. Je hebt de Golfjes zowel van model '87 als '88 in Avance-uitvoering gehad. Van beide is een folder ;-)

Jens

Berrychello 01-10-2007 15:52

Ik heb alleen een ingescande versie van de folder van MJ1987. Ik zou graag die van MJ1988 willen hebben! Weet iemand waar ik die kan vinden?

Je ziet idd niet veel Avance modellen meer rijden. Een paar maanden terug stond er toevallig nog eentje op Marktplaats, ook in Heliosblau!

Maar ik hoor wat meningsverschillen over de hoogte. Ik zou 'm misschien een stukje willen verlagen, vooral voor een iets beter rijgedrag. Maar 40mm vind ik weer teveel. Wat vinden jullie?

Mister Cool 01-10-2007 16:04

Leuk golfje al geworden! Nu nog verlagen en lijkt het al heel anders. 40mm is niet zoveel hoor, dat valt echt dik mee. Als je een goeie wegligging wilt moet je het ook vooral in schokbrekers zoeken. Dus een complete set, of een schroefset, dan kan je elke gewenste hoogte kiezen :D

jetta mk1 '82 01-10-2007 16:16

aller eerst welkom !!!!

de golf ziet er netjes uit !
-40mm zakken is niet veel hoor rij zelf +-100mm lager en dat gaat prima ;) !!

gr. Martijn

Dexter 01-10-2007 19:22

Ik zou [persoonlijk] die velgen eronderuit schroeven en ze per direct naar de aluminiumboer brengen want ik vind ze foeilelijk.

Het is wel een hele nette auto om zo te zien.

Maar zoals al vaker vermeld, die rijhoogte kan wel een beetje aanpassing gebruiken. Zoals ook jetta mk1 '82 al zei, 40 mm verlaging is niets. Als ik jouw was zou ik minimaal voor 60mm gaan.

Beste optie is natuurlijk een schroefsetje, dat heb ik zelf ook, ideaal en je kan de hoogte zelf instellen.

Even laten zien hoe het er bij mij uitziet:



Ik weet niet hoeveel het scheelt maar ik denk dat die op de vooras toch wel een 10 cm lager is als dat die hoort.

Arne 01-10-2007 20:47

De velgen vind ik ook meer voor een mk1 of jetta1. Maar goed, ieder zn eigen ding. Verlagen zou hem inderdaad niet misstaan. Zou er gewoon een 60/40 set onder zetten, Bij een 40/40 set gaat een mk2 een beetje achterover hangen...

Mister Cool 01-10-2007 20:59

Niks mis met de wielen, spaakjes mooi polijsten, platte bandjes erom en met een schroefset de auto er plat bovenop leggen, dan vind iedereen het leuk ;) :rolleyes: :D

Berrychello 01-10-2007 22:29

Jongens, het moet nog wel een beetje rijden he! :p
De velgen vind ik juist gaaf; kleurtje past ook goed bij de auto! Misschien wel wat klein voor bij een verlaging, dan vallen ze zo in het niet.
Overigens: de velgen heb ik voor €55,- gekocht, met ongebruikte banden (Pirelli P6000), dus daar mag ik niet over klagen :)

En meer dan 40mm vind ik echt teveel. Dat ie met 40/40 achterover hangt is logisch, dat doet ie standaard ook al. Heel irritant, want in de achteruitkijkspiegel zie je daardoor echt té weinig, naja: alleen maar asfalt...

breadfan83 01-10-2007 22:44

Ziet er heel netjes uit. En de velgen staan er eigenlijk wel goed onder.
Hoe meer ik die kleur zie van de auto hoe meer ik de mijne ga missen. Helios blauw vind ik een van de mooiste kleuren op een Golf 2.

Met 40mm ben je al een heel end, al zal 60/40 veel beter staan. En je hebt dan echt nog wel genoeg speling. Voor de wegligging zou het inderdaad beter zijn om dan ook gelijk een hele set te bestellen, maar dat kost dan ook gelijk weer wat extra...

Heb je trouwens de oude middenconsole nog die er in zat? Daar heb ik wel interesse in als je hem kwijt wil. En had de Avance niet origineel een wit lijntje rondom de auto? Of was dat alleen bij de Jetta zo?

Berrychello 01-10-2007 22:55

40/20 zou ik nog het mooiste vinden, maarja: die bestaat niet :)
60/40 vind ik dan weer net iets te diep.

Die oude middenconsole heb ik volgens mij aan een andere forummer (VWForum: OakgreenVR6) verkocht. Ik zal nog eens kijken: als ie er nog ligt, dan laat ik het je direct weten!
Bij mijn weten had de Golf Avance overigens geen wit lijntje rondom. Gelukkig niet :p

Had je zelf trouwens ook een Heliosblauwe Golf II? Ik ben wel benieuwd naar een fotootje daarvan!

breadfan83 01-10-2007 23:43

Heb de Helios al een paar jaar niet meer. Ze is toen naar een niet-Forum membet gegaan, en ik heb eigenlijk geen idee hoe 't nu met d'r is. :(
Ik moet er nog ergens foto's van hebben als 't goed is.

Heb zelf nog een rode Jetta Avance gehad, of wat daarvan over was. :D

Die console van Pieter heb ik geloof ik al overgekocht trouwens.

Arne 02-10-2007 06:27

Met 60/40 is echt nog prima te rijden hoor, en als je een goede set koopt ga je er in comfort echt niet op achteruit. Zeker met smalle bumpers is het prima te doen.

Dexter 02-10-2007 08:22

Quote:
Originally Posted by Arne
Met 60/40 is echt nog prima te rijden hoor, en als je een goede set koopt ga je er in comfort echt niet op achteruit. Zeker met smalle bumpers is het prima te doen.


Met 60/40 vlieg je nog overal overheen :D

Siem 02-10-2007 10:26

Gewoon inversteren in een goede verlaging, weet zeker dat je achteraf blij bent dat je dat dan hebt gedaan inplaats van een paar veertjes waar je bijna niks van ziet als het eronder zit (kwa verlaging) en bijna het verschil niet merkt met de standaart veren.

En met een schroefset is het super rijden, hoe lager hoe stugger. Rij nu voor op 135mm en achter op 145 mm, gaat echt perfect.

Erik 02-10-2007 10:30

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
En met een schroefset is het super rijden, hoe lager hoe stugger. Rij nu voor op 135mm en achter op 145 mm (hoogte??), gaat echt perfect.
Daar kan een tractor nog onderdoor :woowoo: :D
Verschil in prijs tussen schroefset en een vaste set is haast niks meer op vandaag.

SlimMasterShady 02-10-2007 11:06

Welkom hier.
Nette Golf! Ziet er nog zeer goed uit:)
Velgjes misstaan niet maar met een beetje verlaging zal het alleen maar beter worden, misschien plattere bandjes (als deze versleten zijn, want ze waren nog nieuw toch?)

Succes ermee


All times are GMT +1. The time now is 02:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.