Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta 1 daily (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63932)

Henk_Pigo 29-12-2009 13:54

Jetta 1 daily
 
Ik wil hem hier toch graag even voorstellen :)

Deze auto heb ik ergens in 2007 gekocht via marktplaats. Op het eerste gezicht een ontzettend geinige auto, maar hij had wel z'n slechte punten. Om er echt weer een mooie auto van te maken moest er wel veel aan gebeuren.
Wegens tijdgebrek heb ik hem toen eerst maar gestald, en daar heeft hij 1,5 jaar gestaan.







Een vriend vertelde me dat het hem er tof leek om mee toen aan de Carbagerun, een rally van 4000km door Europa in 5 dagen van Hardenberg naar Monaco. Of ik zin had om mee te gaan. Hell yeah! :D
We hadden alleen nog geen geschikte auto... dus besloot ik om de jetta maar weer eens van stal te halen :)

Met behulp van z'n grote broer zat er al vrij snel weer leven in:



Daarna de auto een grote beurt gegeven:
- Motorisch: nieuwe vloeistoffen, riemen en filters
- Waterpomp vervangen
- Nieuwe accu
- Stroomverdeler lekte, dus deze gerepareerd
- Nieuwe bougies, kabels, contactpunten enz.
- Remmen rondom nieuw en vervangen door VWII remmen
- Flexibele remleidingen vervangen
- Benzinetank uitgespoeld

Heel veel ellende later was hij eindelijk klaar. Maar voor de rally moest hij eigenlijk nog wat opgeleukt worden... De auto was een stuk slechter dan ik in eerste instantie verwacht had, dat was eigenlijk best wel een tegenvaller. Dus ik had zoiets van 'f*ck het maar', we gaan voor de rat-stijl :D

Allereerst hebben we de benzinevulopening aangepakt, deze was stokverrot.




Ik heb over de oude opening een ring gelast, met daar bovenop een gedeelte van de vulopening van een oude legertruck :D

Mn broertje had voor deze legertruck nog een pot verf staan die ik wel mocht gebruiken... Ik heb de hele auto geschuurd en ben met de kwast en roller aan de gang gegaan:










Dit hele feestje heeft me een dikke maand gekost en toen was het zover! De Carbagerun moest gereden worden! De grote vraag was natuurlijk hoe de jetta zich ging houden na 1,5 stil gestaan te hebben... We hebben 1 probleem gehad: op een ochtend startte de auto niet omdat de contactpunten verlopen waren. Voor de rest helemaal niks :D

Een paar foto's van de rit:



















De jetta beviel eigenlijk hartstikke goed! Hij heeft me tot nu toe 1x laten staan omdat ik de contactpunten niet op tijd had bijgesteld. Maar voor de rest is het altijd starten en lopen :)
Op het moment gebruik hem als winterauto. De audi 100 staat in de stalling en m'n golf 1 diesel staat hier achter het huis onder een zeil.

Na de vakantie nog de volgende aanpassingen gedaan:
- Verlagingsset
- Compleet nieuwe uitlaat
- Gele H4 pitten + gele mistlampen :)
- De rode striping doorgetrokken over de achterkant
- De 'Death-proof' doodskoppen toch maar overgeschilderd :redface:

En binnenkort wil ik hem ombouwen naar elektronische ontsteking.

Zoals ie er nu bij staat:










En nog een stille getuige van de vakantie:



Ik moet eerlijk zeggen dat dit toch wel de stoerste bak is die ik tot nu toe heb gehad. Zuinig hoef ik er toch niet op te zijn aangezien ik de keus heb gemaakt voor rat-stijl. En deze auto heeft echt een hoge fun-factor, hij ligt strak op de weg en rijdt onzettend fijn. En altijd gezichten van mensen die hem óf ontzettend tof vinden óf ontzettend fout :D.

PimVW 29-12-2009 14:12

Leuke Jetta, voor weinig geld toch veel plezier gehad begryp ik.

En dan nog de hele rit volhouden ook, geweldig :)
Lykt me toch ook wel erg gaaf zo'n rit te maken...

Gaaf verhaal ook!

gr Pim

LRR 29-12-2009 14:39

Geinig ding Henk !!

Heb je de Pirelli ook nogsteeds trouwens ??

Gr
Fred

Henk_Pigo 29-12-2009 14:46

Hij's fijn he :)

De pirelli heb ik helaas niet meer... Wegens ruimte- en tijdsgebrek heb ik de carrosserie verkocht voor een 2 jaar terug.

De rest van de onderdelen heb ik netjes opgeborgen, misschien voor later :)

Domi 29-12-2009 15:21

Mooi verhaal henk.
Leuk dat hij heeft volgehouden. echt VW he ;)

René 29-12-2009 15:30

Hij blijft gaaf Henk...vertel eens...heb je nog meer VW`s? ;)
Welke fabriek heb je de Jetta trouwens in staan op die ene foto?

stn1 29-12-2009 16:25

Mooi verslag. Klinkt als een leuke vakantie.

Henk_Pigo 29-12-2009 17:13

Tnx voor de reacties :) Het was echt een supermooie rally, een echte aanrader! Ik ga zeker proberen om dit jaar weer mee te doen, alleen dit keer wel met een diesel denk ik. (500+ euro aan peut :redface: )

Quote:
Originally Posted by René
Hij blijft gaaf Henk...vertel eens...heb je nog meer VW`s? ;)
Welke fabriek heb je de Jetta trouwens in staan op die ene foto?


Zie m'n onderschrift!

Op de foto staat hij in de pulploods van de oude Suikerunie fabriek in de stad die ze momenteel aan het slopen zijn. Samen met een collega hebben we eea aan materialen eruit gehaald en ik mocht toen het terrein op met m'n auto. Veel te stoer natuurlijk. :D

Jammer dat ik niet meer tijd had, maar het was echt een prachtlokatie voor mooie foto's tegen een 'industriële' achtergrond.

René 10-12-2011 00:25

nog updates henk? iets met radioactiviteit?

Henk_Pigo 10-12-2011 00:26

Mmm, topic is alweer 2 jaar oud :S
De tijd gaat echt veeel te snel!

Zal morgen wel even weer een update maken :)

René 14-12-2011 23:48

Ben benieuwd..:)

Wim. 15-12-2011 17:33

En heb je de Carbagerun nog een x over gedaan?
Waren er toen ook 3 jongens in een roze Ford Granada toevallig? :)

René 16-02-2012 21:34

Up!:D

Henk_Pigo 16-02-2012 21:35

Oja moet nodig weer eens updaten !

René 13-12-2014 23:30

Up!! :D

Rinus66 14-12-2014 00:16

Quote:
Originally Posted by René
Up!! :D


Quote:
Originally Posted by RDW
Vervaldatum APK 30-06-2012


:D

René 14-12-2014 00:28

Maar Henk is er nog steeds mee bezig....en hoe!

Wat dacht je van het dashboard wat erin komt....helemaal zelf ontworpen, gebouwd en geprogrammeerd:









Rinus66 14-12-2014 00:38

Wow, Henk al heel lang niet meer gesproken.

Tweede foto doet me denken aan de tijd dat de lotto nog om 6 cijfers ging :D

Henk_Pigo 14-12-2014 21:33

Tijd voor een update!

Ik ben bezig om een modulair, programmeerbaar besturingssysteem te maken voor in de jetta. Het dashbord wat Rene gepost heeft is daar onderdeel van.

Het idee is als volgt:
- 1 Hoofdmodule, hier zit de intelligentie in. Deze komt in een paneel waar ook alle bedieningsknoppen op komen.
- 1 Dashbordmodule voor weergave van km-stand, snelheid, toerental etc.
- 1 Module die de snelheid en het toerental meet.
- 1 Module die de kachelventilator traploos kan regelen
- 3 Modules met elk 8 digitale ingangen (schakelaar bijv.), 4 instelbare weerstandsmetingen (vlotter, temp., licht etc.) en 16 uitgangen die elk ca. 5A kunnen schakelen. Deze worden als volgt verdeeld: 1 links bij de bestuurder, 1 rechts bij de passagier en 1 in de kofferbak.

Dit alles is opgebouwd rond een Atmega328 processor (Arduino). Al deze modules communiceren onderling met CAN-bus en daardoor is het systeem erg makkelijk uit te breiden.
De meeste modules zijn klaar. Voor de overige is het enkel nog een kwestie van in elkaar zetten, het denk- en tekenwerk hiervoor is klaar.

Als het allemaal meezit wil ik komende zomer beginnen met inbouwen. Daarbij komt er ook een compleet nieuwe kabelboom in de auto.

Nou foto's dan maar :)

Hoofdmodule:



IO-module:






Dashbord-module:
Deze heb ik ingebouwd in een munitiekistje :D
Dat buisje wat er voor langs ligt is de toerenteller (VU-meter).









LRR 14-12-2014 22:41

Leuke hobby Henk


All times are GMT +1. The time now is 20:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.