Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   rinezz (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123322)

rinezz 22-01-2014 20:48

rinezz
 
hallo allemaal,

na een tijd ''undercover'' hier rond te hebben gekeken toch maar even voorstellen.

ik ben Marijn kom uit Zwolle en na een boel brommers, motoren, een BMW 320 asobak en een golf 3 cabrio van mijn vriendin vervolgens als gevolg van een impulsieve reactie op een golf mk1 uit '83 hem toch maar gekocht te hebben staat het wagen park er nu ongeveer zo bij;









en daar door verder aangestoken te zijn door oa jelle ook uit zwolle en ook bekend op dit forum. hij is ook de gene die hem voor mij APK gekeurd heeft aangezien ik hem zonder apk gekocht had wat best een gok was maar die heeft gelukkig goed uit gepakt. gelijk maar even een stuk naar beneden geschroeft;






en de bumpers er afgehaald





en omdat het een 1.5jb automaat is toch besloten dat er wat verandert moest worden aan de golf met name de versnellingsbak want dat 3 versnelling ding rijd niet echt prettig, langer als een kilometer op de snel weg ben je er toch wel klaar mee!!

mede daarom een kawasaki ninja groene cabrio over gekocht van een oude vriend van me voor niet al te veel geld, tja soms komen er soms van die dingen op je pad he..




zoals jullie zien werd hij gesleept want je kon er even mee rijden en dan viel hij uit. na nog even getwijfeld te hebben over een motor ruil. ik een 1.8 5bak en dan de cabrio een 1.5 automaat voor het vriendinnetje dat ding snel op de brug gehad na het ophalen besloten hem helemaal uit elkaar te halen, waar ik achter af blij mee ben geweest omdat er nog wel wat dingen mis mee waren. beunhaas in elkaar gezet zeg maar.

aangezien de plannen in mijn hoofd al gegroeid waren en de onderdelen in mijn schuur en garage box ook langzamerhand begonnen te groeien. onder het mom van als je het doet doe het dan goed besloten het 1.8 blok niet in te bouwen.

onder tussen had mijn vriendelijke vriend jelle bij zijn buren even gevraagd naar een setje motorfiets carbs. voor mij wat dat moest gaan kosten werd ik door hem gebeld dat hij een kadotje voor me had. en jawel, vier mooie carbs. van 1 of andere suzuki jap bak het mooiste was nog wel dat hij die zo voor me mee mocht nemen, mijn roots liggen toch wel bij de motoren dus besloten dat die er op moesten komen de eisen voor het motorblok werden dus aangepast van 5bak naar 5bak en motorfiets carbs mogelijkheid. na een uurtje op marktplaats te hadden gekeken een vrouw gevonden die een motorblok vw te koop had van haar ondertussen overleden man die nu in de garagebox van haar lag die ondertussen al weer aan iemand anders verhuurd was, ja het verhaal is raar en aan de fotos konden we uit maken dat het om een blok uit een us golf3 kwam. een 2.0 ABA. die ook opgehaald. nu hopen dat hij voor de rest goed is. haha dat weet je natuurlijk nooit echt bij een los blok dus dat blijft een gok. gelukkig past het spaghetti spruitstuk van de 1.8 er op dus dat scheelt al weer.

de bbs'n die onder de golf zaten waren ook een mee valler, de randen hebben wel een beetje schade maar ze waren zo slecht gespoten met een handspuitbusje dat ik niet verwacht had dat het echte waren maar wel dus die ook maar begonnen met opknappen




ze worden waarschijnlijk wel weer zwart maar dan mooi en met mooie boutjes.

gelijk de hele binnenkant leeg gehaald op de bruikbare dingen na anders kunnen we niet meer rijden natuurlijk



de golf is heel mooi hard, bijna geen rotte plekken alleen een dorpel twee kleine nog wel te fixen plekjes en een wielkast achter slecht maar daar word een ander stuk in gelast, alleen 12 keer (!!!) gerold volgens de vorige eigenaar maar in de weer geweest met verf afbijt en een pakking schraper staat hij er nu zo bij;






je kan dus eigenlijk zeggen dat ik op het moment in een best wel heel erg lelijke golf rond rijd haha maar ondertussen ook al een boel onderdelen voor de golf verzameld, kubel stoelen, jetta voorkant compleet, heckblende, alle schakelstangen, uitlaat etc.





het idee is namenlijk ontstaan dat we met een groepje naar worthersee gaan en daarvoor moet hij omgebouwd zijn. ik ben zelf wel fan van de ratlook, vind het alleen heel erg jammer dat mensen tegenwoordig gewoon een oude versleten auto kopen daar een paneel van laten veroesten meestal de motorkap en het dan een ratlook noemen, terwijl het dan gewoon een oude versleten auto is vandaar dat mijn plannen zijn om een strakke ratlook te maken. het idee is om de jetta voorkant er in te bouwen, motorruimte kaal, leger groen spuiten, de deuren bekleden met oude leger stof, kubel stoelen er in en een mooie houten vloertje achterin in plaats van een achterbank. en daar een oude leger kist op voor een subwoofer en versterkertje of zo. dit zijn de plannen en ben van plan hier zo nu en dan de komende tijd wat fototjes en een verhaaltje er op te zetten voor een klein verslag!!

nog even een afsluitend fototje van tussen door;



tips en dingen zijn altijd welkom!!!
groeten marijn

Tjaap 22-01-2014 23:17

Klaar voor de See? Dan heb je haast. Ben benieuwd!

_AK_ 23-01-2014 00:12

Leuk project zo. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

rinezz 29-01-2014 00:42

zo hier was ik weer, wou rond deze tijd eigenlijk de hele auto al uit elkaar hebben alleen mijn sleutel ruimte laat nog even op zich wachten!!

wel al weer wat verder gegaan met het blok kaal maken




na dat ik onder weg naar huis was nadat ik wat onderdeeltjes van de cabrio had verkocht mijn eerste (waarschijnlijk) dodelijke verkeers slachtoffer gemaakt... stom kut konijn is tegen mijn bumper lip aan gelopen,




dat was dus ongepland weer wat meer naked rijden!!

wel vandaag de blije verassing mijn vervanging paneel is namelijk binnen komen!!




daar was ik natuurlijk wel blij mee want dan kan ik de enige rotte plek weer strak maken!!

dit was het (helaas) wel weer!!

rinezz 08-02-2014 00:19

weer even een kleine update;

deze week mijn zender spoiler binnen gekregen en mijn vliegwiel opgestuurd die word afgedraait en er worden camber shims gemaakt voor de lupo. (die komt met een paar maanden)

vanavond begonnen met de voorkant er uit slijpen en het jetta front pas maken!

we begonnen zo




na even met de slijptol spelen (wat toch wel mijn favoriete stuk gereedschap is) zag het er zo uit:




na een fucking lange tijd passen, slijpen, meten, passen, slijpen naja je snapt het idee past het aardig!




morgen de laatste aanpassingen maken slijpen, passen, meten ja je snapt het wel weer haha en het hele gebeuren lassen. de zij schermen moeten ook nog aangepast worden voor de knippers!

hoop morgen weer een update te hebben!!

rinezz 10-02-2014 15:08

hier was ik weer!!

zaterdag door een klein tijd gebrek het niet helemaal af kunnen krijgen maar wel rijbaar! binnenkort aflassen en strak maken!! hier wat fotos bij het verhaal!




let niet op het ducktape en de kenteken plaat het is maar voor tijdelijk. :D




dit was hem wel weer

LRR 10-02-2014 15:44

Haha, maf project kerel !!


All times are GMT +1. The time now is 05:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.