Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 3 niet oem+ maar na+ (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74220)

VWJYI 23-08-2010 18:07

Golf 3 niet oem+ maar na+
 
Nadat de jetta overleden was(vond de reperatie te duur) werd het tijd voor een nette vervanger.
Als voorwaarde was wel dat de nieuwe auto weer een VAG auto werd en minimaal stuurbekrachtiging.
Nu kwam ik op MP een net golfje 3 tegen bij een autohandelaar. Deze had alleen een flinke dosis TLC nodig om weer een beetje van zijn oude glans terug te halen.
Toen ik bij de handelaar kwam stond de auto daar ongepoetst en op 3 16" wielen en een thuisbrenger :screwy: Na een klein onderzoekje bleek de auto een nette basis te zijn. Hij had op dat moment alleen nog apk tot eergisteren. Om een lang verhaal kort te maken met de auto naar huis gereden en onderweg toch nog wel wat gebreken aan de auto gevonden. De week erna de auto fijn naar de garage gebracht voor een oliebeurtje en een algehele check up. Hier kwam uit dat beide draagarmen overleden waren en het co te hoog en nog wat kleine dingen.
Dit weekend eens goed geklust. Beide draagarmen/fuseekogels en stabi-rubbers gewisseld. Nu vond il hier op het forum nog een schroefsetje en een bra voor niet al teveel dus die meteen gekocht en ook gemonteerd dit weekend. Foto's van de werkzaamheden heb ik jammer genoeg niet, omdat ik er achter kwam om foto's te maken toen ik al helemaal onder de smeer zat.

Dus nu maar een paar foto's van het totaal plaatje:
De gedemonteerde zooi bij het oud ijzer



En de auto





Vorige week nog gepolijst. Er is alleen niet veel meer van te zien na dat fijne weer.(altijd fijn een witte auto :thumbup: )
Morgen noch een ritje richting antwerpen voor een ander interieur en dan op de sloop nog wat kleinigheden halen.
Van de winter worden de wielen nog gespoten in biggetjes roze :D
En het plan ligt er om een paar dakdragers te monteren met de bij behoorende windspoiler.

tiefflieger 23-08-2010 18:11

Leuke basis, erg mooi altijd die us uitvoeringen !

mk1diesel 23-08-2010 19:12

idd leuke basis om wat moois van te maken

joostvw 23-08-2010 19:18

US mk3's zijn vet! :rock:
vind alleen de bra geen porem ,sorry.

T!m 23-08-2010 20:20

Leuke wagen man, nette basis om iets diks van te maken :)

De Pul 23-08-2010 20:46

leuk ding hoor:thumbup:

vdWal. 23-08-2010 21:34

gaaf autotje :cool:

Erik M 23-08-2010 21:54

Stoer golfje! Heb je de harley sticker er af gehaald? Of was die er al af...

VWJYI 23-08-2010 22:53

die heb ik er meteen af gehaald toen ik thuis kwam. Ik kende de auto al langer hij heeft hier niet ver vandaan een leven als boodschappen auto gehad. Verder was die wel heel netjes onderhouden. Dis riem net vernieuwd en dat soort dingen. Met een beetje aandacht komt dat allemaal wel goed.

VWJYI 24-08-2010 20:41

Zo vandaag een rondje belgie gemaakt voor een nieuw interieur. Het oude was vreselijk doorgezeten en ook niet in hoogte verstelbaar. De bestuurdersstoel was beschadigd aan de zit en wang.... :mad: Gelukkig zat er nog een komplete rugleuning bij dus ik kon fijn de vulling en het stof omzetten op de kapotte stoel. Alleen de zitting moet dan nog een keer, maar dan moet ik eerst mijn moeder eens lief aankijken of ze dat stuk erin wil zetten. maar eerst een wat foto's van de update. Ik zal er morgen een paar maken van het hele interieur als het weer fatsoenlijk licht is buiten

the old...... :shake:



the new.... :thumbup:



Nu nog een hoedenplank zonder speaker gaten en het interieur is zo ver klaar. Na het weekend nog even de compo set in de achterdeuren aansluiten.

T.C.Z.L 24-08-2010 20:44

Blijft een nette mk3 kerel!
Als je velgen klaar zijn, maar eens even een fotoshootje doen he :tongue:

c-bbs 25-08-2010 12:33

Mooie US!

VWJYI 02-09-2010 17:53

een kleine tegenslag in mijn zoektocht in de diepte.... Wanneer ik nu naar links stuur rammelt de hele auto.... Dat zal wel van uit de aandrijfas komen. Dus met heel veel tegenzin de auto een cm of 2 omhoog geschroeft. Wie o wie heeft er nog een korte aandrijfas compleet met homokineten liggen in limburg????? Dan kan die voor alweer terug omlaag. Voor achter ga ik opzoek naar een paar andere voor spanveren zodat die daar ook nog wat lager kan.

Pondjaby 02-09-2010 19:54

auto viel wel op in de straat :thumbup:

vandaag de vento grill geplaatst, zit er stukke beter uit, nu nog een bra scoren :D



foto met mijn oude TDI ;)

succes met je wagen :thumbup:

VWJYI 06-09-2010 09:58

@ pondjaby grilletje staat hem heel goed.

Ik kwam net nog een foto tegen van een autohandelaar die dacht dat die de auto nog te koop had staan



Zo was die dus een klein maandje geleden nog. Ik ben der over aan het denken om de wielen er weer onder te zetten met een platter bandje en ander kleurtje. Een nieuwe hoedenplank is ook al onderweg(zonder adem gaten)

breadfan83 07-09-2010 23:34

Heel net auto'tje!
Die oude wielen staan imho beter dan wat je er nu onder hebt zitten, maar iets met een mooi brede rand (Borbet ofzo) zou perfect staan.

Verder, heel net werk geleverd al. Dat interieur staat prima. :thumbup:

VWJYI 08-09-2010 14:39

De oude wielen passen voor geen meter meer.... ;) daar zitten van die trakter banden omheen. Stiekum ben ik op een setje borbet t's aan het geilen in 7,5 en 9x16" maar dat word pas wat van de winter...

Zo lekker 2 dagen verlof. Morgen de kids naar school en pappa weer in de weer met de golf. Morgen de composet in de achterdeuren aansluiten en eens kijken hoe het nu precies met mijn aandrijfas zit.

VWJYI 20-09-2010 10:48

Boxen aangesloten. Gewoon een kabelbreuk in de overgang naar de deuren. Dus dat was weer een quick fix. Morgen of overmorgen kan ik mijn nieuwe wielen gaan ophalen. Eens kijken hoe dat staat. Anders toch weer kijken voor wat anders een paar mini wielen zou ik ook wel aardig vinden.

deze:



of deze(maar dan in het wit):


VWRickGTI 20-09-2010 18:44

eerste foto doet het niet.

edit: na mijn reactie ineens wel :screwy:

VWJYI 24-09-2010 10:07

productief geweest de afgelopen dagen. Ik heb mijn nieuwe zomerwielen opgehaald en eens gepast. Ik krijg mijn voinger nog niet meer tussen de rand van de wielkast en de band :screwy: :screwy: Misschien toch maar eens de randjes van de wielkast om laten leggen. Weet iemand of dit ook lukt zonder dat de wielkasten opnieuw gespoten moeten worden.

Even een paar sneekpics gemaakt in de donkere krochten van de garage.






En net nog even wat leuks opgehaald. Nog even in kleur zetten en dan kan die der op.




All times are GMT +1. The time now is 22:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.