Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Info VW krukasseal met triggerwheel voor oudere blokken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139777)

yuli 10-02-2017 17:35

Info VW krukasseal met triggerwheel voor oudere blokken
 
Voor diegene die de oudere blokken van VW 1.6, 1.8 (kr/pl) & 2.0 willen voorzien van een trigger wheel met krukassensor. Hierover vind je nog wat (oude) VW nummers rond zwermen op de forums;

zoals;
036 105 189 C
030 103 171 K (zit op golf 4 & 5, 1.6 FSI)

036 105 189 C als je hier op googled zie je plaatjes met een vierkante krukassensor. Echter als je deze besteld bij de dealer dan krijg je nu;
036 105 189 G en deze heeft een ronde krukassensor. (Seal kost 120 Euro)

Ik heb ook 030 103 171 K aftermarkt besteld (Seal heb je voor 40 Euro van CORTECO) zie geen verschil met die van de dealer. Inmiddels wel teruggestuurd want gebruik de orginele van de dealer.

greenmk116v 26-02-2017 12:57

Pb

Extremy 20-03-2017 09:14

Ik zou mijn PG onderblok ook graag van deze sensor voorzien. Ik lees echter zeer veel tegenstrijdige verhalen waarbij over het algemeen het eindadvies luit een sensor custom triggerwheel op de krukaspoelie te fabriceren.
Heb jij wel goede resultaten met deze sensor? Wat voor ecu gebruik je?

yuli 20-03-2017 10:32

Quote:
Originally Posted by Extremy
Ik zou mijn PG onderblok ook graag van deze sensor voorzien. Ik lees echter zeer veel tegenstrijdige verhalen waarbij over het algemeen het eindadvies luit een sensor custom triggerwheel op de krukaspoelie te fabriceren.
Heb jij wel goede resultaten met deze sensor? Wat voor ecu gebruik je?


Ik gebruik een EFIgnition en de sensor is een hall. Mijn ECU kan zowel Hall als VR sensoren gebruiken hier moet je wel naar kijken. Kijk anders is mijn T3 16v project daar heb ik een foto hoe het e.a. gemonteerd zit.
Ik ben nog niet zover met de opbouw maar heb er wel vertrouwen in dat het goed zit.

Het is wat werk om het te retrofitten, de juiste montage met het juiste gereedschap is kritisch vandaar denk ik dat de meeste voor de krukaspoelie gaan. Overigens vliegen die er ook af op de snelweg of blijven ergens achter hangen of worden vuil bij verkeerde montage.

Hight 06-04-2017 11:25

Hoe zit het met je bak, is daar wel genoeg ruimte voor?

yuli 06-04-2017 13:07

Bak is geen probleem. Je zal in de afdekplaat aan de zijkant een sleufje maken waardoor de stekker van de sensor kan.
Sensor met draad anders loop je stuk.
Sensor schroefje krijgje je niet in seal geschroeft (de hoek kun je helaas niet niet maken). Je zal de sensor moeten borgen met bijvoorbeeld een ijzerdraadje of tiewrap. Dit kan via het orginele schroefgaatje.

daNpy 29-05-2021 11:07

Sorry voor het kicken van een oud topic, maar ik zit al ff vast.
Een paar jaar geleden heb ik deze Vaico V10-3684 afdichting geplaatst. In de tussentijd een huis gebouwd etc, dus dan gaan de jaren snel.

Ik kan de factuur (papier of mail) niet meer vinden, dus ik weet niet meer waar ik hem gekocht heb. Ik heb er wel een sensor bij, een vierkante. Hier staat geen nummer op waarmee ik op Google iets kan vinden.
Is dit een hall sensor of een inductieve sensor? Heeft iemand misschien de pin-out van de 3 pinnetjes?

daNpy 17-09-2021 11:32

Oke, inmiddels aangesloten en werkt het, maar niet op het juiste ontstekingstijdstip.
Weet iemand het aantal graden dat deze sensor vanaf BDP zit?

yuli 17-09-2021 14:21

90 graden volgens mij

daNpy 19-09-2021 13:01

Heb het inmiddels gevonden, na wat zoeken met de stroboscoop.
Het is (bij mij) 70° in de KMS, dat is 35° als het goed is vanwege de DIS bobine.

Motor loopt :D


All times are GMT +1. The time now is 12:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.