Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Rick's Volkswagen Golf Mk2 R32 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144491)

vdWal. 22-03-2021 19:22

haha ik wilde al zeggen! jij was toch bezig met schoonmaken? :tongue:

Rick 22-03-2021 19:34

Quote:
Originally Posted by vdWal.
haha ik wilde al zeggen! jij was toch bezig met schoonmaken? :tongue:


Hier gaan je handen toch keihard van jeuken?! :eek:

Rick 29-03-2021 20:34

Heeft er iemand toevallig een houder voor het brandstoffilter van een Golf 3 liggen? De VW dealer geeft aan dat het backorder Leusden en Duitsland is, kortom: Niet meer leverbaar! Of pokke duur vanuit het buitenland.

1H0201505B is het nummer. Alvast bedankt. :)

BeetleGrandDad 01-04-2021 10:07

Quote:
Originally Posted by LRR
Ja klopt, of "ouderwetse" ontvetter. Maar geen idee waar je dat op de kop tikt.
Ik heb vroeger eens een jerrycan vol van een oom gekregen, stonk enorm maar je kreeg er alles mee schoon.. :D


Uit de Tijd dat de Volkswagenbussen nog dik onder het vet bij de dealer aankwamen en die ontvetter met 200 liter vaten werd ingekocht. Op een keukentrap met poetskatoen het dak schoon maken terwijl de wasplaats spiegelglad werd van dat spul. Je handen jeukten dagen daarna nog als een gek......... :wow: Het vet ging er wel goed af.......... :D

Sorry voor de oudemannengedachten bij het lezen over die ouderwetse ontvetter ;)

Rick 01-04-2021 11:19

Tegenwoordig is dat wel anders met al die milieueisen en jaarlijkse ISO certificeringen. :D

vdWal. 01-04-2021 18:53

Quote:
Originally Posted by Rick
Heeft er iemand toevallig een houder voor het brandstoffilter van een Golf 3 liggen? De VW dealer geeft aan dat het backorder Leusden en Duitsland is, kortom: Niet meer leverbaar! Of pokke duur vanuit het buitenland.

1H0201505B is het nummer. Alvast bedankt. :)


dit is best prima geprijst, waarschijnlijk is het naar NL laten komen duurder

Klikkie naar ECS

Rick 02-04-2021 08:40

Zo, en hoe! :wow:
Inklaringskosten zitten er ook nog niet eens bij:




Ik ga wel even op de onderdelenlijn scheumen.

vdWal. 02-04-2021 18:58

Ja super jammer! Ze hebben veel interessante spullen

Ferry24 03-04-2021 07:30

ja nog even gecontroleerd. Echt niet op voorraad en levertijd onbekend vanuit duitsland.

Bluepower 03-04-2021 21:20

Deze al geprobeerd?
https://www.vagpro.nl/product/brand...ket-1h0201505b/

Rick 04-04-2021 10:00

Ik zal eens proberen, maar denk niet dat zij het wel ineens kunnen leveren. :tongue:
Bedankt allen voor het zoeken en navragen!!

Rick 07-04-2021 19:03

Vanmiddag de brandstoftank eronder vandaan gehaald. Niet direct een prettige klus als de auto op bokjes staat, maar het moet toch gebeuren. :thumbup:





Twee weken geleden nog een set 17" Cayenne 3.2 velgen opgehaald voor een Mars en een Snickers, wellicht gaan die er een keer onder, of mocht iemand ze dolgraag willen overnemen... :rolleyes:

Ook ben ik er nog niet helemaal uit of ik met 334mm schijven en Cayenne klauwen ga rijden.
Voor de zekerheid een setje Boxster remklauwen (achteras) aangeschaft, zodat ik ook nog met de 16" Wintercults kan blijven rijden. Voordeel is dat de Boxster remmen niet denderend zwaar zijn. PLUS!! deze ook nog een keer naar de achteras kunnen verhuizen, mocht ik tóch met de Cayenne set op stap willen. :D

vdWal. 08-04-2021 18:11

lekker bezig weer!

flinke plannen kwa remmen. ik zelf vind het er altijd wel dik uit zien
maar het is feitelijk natuurlijk gewoon overkill :tongue:
benieuwd wat de plannen zijn! i
zelf wilde ik toen de mogelijkheid behouden met 16'' te kunnen blijven rijden
omdat dat met iets meer band toch wel erg lekker smoelt ook :thumbup:

Rick 26-04-2021 08:26

Voor het definitieve huwelijk hebben wij de trouwjurk afgelopen zaterdag even gepast: :thumbup:







Zijn ook even druk geweest om de motorruimte wat cleaner te maken zodat die binnenkort naar de spuiter kan. In eerste instantie had ik het plan om met een knikkerbus het mooi ging maken. Maar nu alles toch open ligt, kan je beter die paar honderd euro extra uitgeven voor een, in mijn beleving, beter resultaat. :D

VeeDubber 26-04-2021 09:43

Altijd goede motivatie om het blok al even in de auto te zien! :thumbup:

vdWal. 27-04-2021 07:52

yes yes! super tof..

ik kan me dat moment nog zo goed herrineren
na 100e foto's van hoe alles zat maanden van sleutelen
de eerste keer de sleutel om te draaien en dat die ook weer direct aansloeg
heb het zelfs nog vastgelegd op film toen haha!

lekker ook dat je toch nog even de ruimte strak maakt,
nu val je vanzelf van het 1 in het ander en ga je vast nog meer doen :tongue:

VeeDubber 27-04-2021 12:42

Quote:
Originally Posted by vdWal.
lekker ook dat je toch nog even de ruimte strak maakt,
nu val je vanzelf van het 1 in het ander en ga je vast nog meer doen :tongue:


Nee joh, dat overkomt mensen die aan auto's sleutelen nooit! :lmao:

vdWal. 27-04-2021 14:27

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Nee joh, dat overkomt mensen die aan auto's sleutelen nooit! :lmao:


nee mij is het nog nooit overkomen :D :D

Rick 28-04-2021 09:51

Wahaha, het loopt al lekker uit de klauwen. Maar ik wil het allemaal wel in één keer goed doen.
Zijn wel de kleine dingen die soms voor de meeste zorgen zorgen. :D
Zo weet ik nu ook dat Porsche Boxster achterremmen verschillen, ondanks dat ze hetzelfde onderdeelnummer delen.

RobertVoorst 28-04-2021 10:10

Lekker bezig!

Hoe bedoel je dat met die Boxster Achterremmen? Links & Rechts hetzelfde nummer of verschillende klauwen met hetzelfde nummer?


All times are GMT +1. The time now is 00:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.