Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Advies nodig schokdempers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109111)

ar1g3 04-01-2013 14:20

Advies nodig schokdempers
 
Ik zou graag rondom de schokdempers vervangen op mijn Golf 2 GTI 16v en ik heb al eens zitten rondkijken naar nieuwe maar ik vind niets dat me aanstaat.
Ik zou de originele veren blijven gebruiken in combinatie met nieuwe schokdempers.
Heb al een paar van Sachs en Bilstein gevonden maar dat is allemaal zo duur...
Ik ben dus op zoek naar een goedkoop alternatief maat wel goede kwaliteit. Moet niet zijn dat ze direct beginnen lekken enz.

Iemand die mij wat advies kan geven?

VwGolfMK2VW 04-01-2013 18:23

Monroe? Koni misschien??
Ben niet zo thuis in de orginele veren:)

tim_j 04-01-2013 18:26

Monroe is meestal wel te doen kwa prijs

gooigolf 04-01-2013 18:46

helaas bij monroe . ook geen verhaal te halen als ze lek zijn binnen 3maand :confused:
geen monroe weer :)

dutchblade 04-01-2013 19:48

kayaba..

ar1g3 04-01-2013 20:02

Quote:
Originally Posted by gooigolf
helaas bij monroe . ook geen verhaal te halen als ze lek zijn binnen 3maand :confused:
geen monroe weer :)

dus monroe is slechte kwaliteit?

Ik wil dus iets wat wel kwalitatief is maar toch ook goedkoop genoeg is. Een sachs demper is bv +/- 70 euro per stuk. dat is dus teveel. Een originele demper van VW zelf is nog erger, da's 165€ ofzo...

En KYB heb ik al gezien op amazon, kwaliteit?

Moet geen topkwaliteit zijn, als het zeven of acht jaar meegaat is het al MEEEER dan genoeg. 5 jaar is wel de limiet, wil niet te snel problemen hebben.

dutchblade 04-01-2013 20:45

ik heb kayaba (kyb) nu in mij santana zitten, en daarvoor had ik een set in een golf 2.
Beviel prima, en was niet te gek duur... Heb ze toen in duitsland gekocht.

tim_j 04-01-2013 20:51

Het is wel van belang dat de onderste bouten in de achterbrug pas vastgezet worden als de auto op zijn wielen staat.

ar1g3 04-01-2013 21:57

Quote:
Originally Posted by tim_j
Het is wel van belang dat de onderste bouten in de achterbrug pas vastgezet worden als de auto op zijn wielen staat.

Die met het vervelende klipje?
Heb onlangs mijn golf project opgekrikt en eronder gekeken en er lag iets in de achteras/achterbrug hoe je het noemt. Was ene klips met moer op die dan op de bout door de schokdemper moest.

tim_j 04-01-2013 22:07

Die bout door de onderkant veerpoot. Wat je ziet in de as is de moer plus de punt van de bout. Als je m vastdraait met de wielen van de grond heb je zeer veel kans op stuklopende achterdempers.

ar1g3 04-01-2013 22:55

Quote:
Originally Posted by tim_j
Die bout door de onderkant veerpoot. Wat je ziet in de as is de moer plus de punt van de bout. Als je m vastdraait met de wielen van de grond heb je zeer veel kans op stuklopende achterdempers.

Je bedoelt deze bout?


SpeedieD 04-01-2013 23:00

Had zelf Koni onder mijn type twee zitten indertijd. Met levenslange garantie. Heb er ooit een lek gehad en kreeg gewoon een nieuwe. Kyb ken ik persoonlijk niet.

De Pul 04-01-2013 23:03

kayaba zou ik ook nemen,monroe vind ik niks.

tim_j 04-01-2013 23:07

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Je bedoelt deze bout?
[IMG]http://golfgti.weebly.com/uploads/9/5/6/4/9564663/7827598_orig.jpg/IMG]

ja

ar1g3 05-01-2013 00:46

Quote:
Originally Posted by tim_j
ja

Ok bedankt voor de raad!
Dus dan moet ik de bout erdoor steken met clips en moer erop en dan als hij op zen wielen staat dit vast zetten?

Iemand die mij een beetje helpt met raad en onderdelen zei dat hij op eBay een set voor 90€ had gevonden. Benieuwd hiernaar.
Anders denk ik dat ik voor KYB zal gaan, van wat ik hier uit de reacties kan afleiden zijn dit de beste qua prijs/kwaliteit binnen mijn budget.

Bedankt iedereen!

Ranchdude 05-01-2013 21:38

Bilstein rijdt erg goed,je hebt ze in gas of olie demping,prijs valt erg mee €55 p/stuk in duitsland ,zowel voor als achter :drive:

ar1g3 05-01-2013 23:49

Heb nu een setje besteld van APN, gasdemping twin tube.
Aangeraden door iemand die me raad enz geeft, hij heeft al eerder van dat merk besteld en goede ervaring mee gehad. Hij ging er ook bestellen dus dat bespaarde op verzendkosten.
http://www.benl.ebay.be/itm/4-X-SHO...=item589a06c8e6

Hope dat ik geen stommiteit heb gedaan :D

Later als ik meer geld heb komen er sowieso bilstein of sachs onder, maa rnu moet ik op de kosten letten spijtig genoeg.

Ranchdude 06-01-2013 00:07

Begrijpelijk,vervang wel de stootrubbers als deze defect/gescheurd zijn,alsmede de stofhoezen,dienen ter protectie voor de dempers tegen vuil,zand etc,succes iig :thumbup:

tim_j 06-01-2013 14:59

en gebruik veerspanners.. ken anders flink zeer doen ;)

ewcaddymk1 06-01-2013 16:11

Quote:
Originally Posted by tim_j
en gebruik veerspanners.. ken anders flink zeer doen ;)

idd :) ik had zelf de verpootlager in het plafond hangen :screwy: ging net net goed je zal deze voor je kop krijgen ik denk dat ik nog liever een klap Badr Hari had :D
als je geen veerspanners hebt aan beide kanten een spanband goed strak wil ook wel of de moer in de toplager los draaien en dan de auto opkrikken werk ook wel veilig


All times are GMT +1. The time now is 06:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.