Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Scirocco G60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99876)

Marcski 31-05-2012 11:05

Quote:
Originally Posted by superbeast
Gistermiddag een pakketje binnengekregen van claus von essen.
Met daarin de stangen conversie kit voor de g60 02a bak.


Dat is een fijn setje, ik heb hem ook. Als je hem gaat monteren, boor dat gelijk het gat bij in de opstaande schakelstang voor de bijgeleverde kogelkop, anders is de links-rechts beweging wel erg kort.

superbeast 31-05-2012 11:19

oke, bedankt voor de tip.
zal het onthouden voor als ik het spulletje in elkaar zet.

superbeast 31-05-2012 17:07

Welke km teller kabel gebruiken jullie, aangezien die van een 4t niet past op de o2a

mvg frank

sciroccoGTII 31-05-2012 17:33

gewoon die van je scirocco. Past gewoon als je de elektronische sensor eruit haalt en je tandwieltje er terug in plaats.

superbeast 31-05-2012 17:47

Heb even gekeken, op die o2a bak zit een plastic moer
In deze moer zit een vierkant gat met schroefdraad aan de buitenzijde.
Weet zeker dat deze bak een km teller met kabel had, deze heb ik helaas niet meegenomen.

De 4t bak heeft een staal flensje met borg boutje, dit hele spul past niet in dat gat.

mvg frank

Jelle-Mk1G60 31-05-2012 17:52

Quote:
Originally Posted by superbeast
Heb even gekeken, op die o2a bak zit een plastic moer
In deze moer zit een vierkant gat met schroefdraad aan de buitenzijde.
Weet zeker dat deze bak een km teller met kabel had, deze heb ik helaas niet meegenomen.

De 4t bak heeft een staal flensje met borg boutje, dit hele spul past niet in dat gat.

mvg frank


ik heb er 1 besteld bij van hulsen turbo tuning.

superbeast 31-05-2012 18:02

sjust, die mok he.

http://www.hulsenturbotuning.nl/web...&category_id=64

Bedankt voor de tip

Nog een vraagje betreffende de brandstof pomp, nu is het al een 1,8 injectie
motorcode JH.
Maar levert de pomp toevallig dezelfde capaciteit en druk als een g60 pomp.
Kan er niks over vinden op diverse onderdelen site's

sciroccoGTII 31-05-2012 19:46

JH pomp levert meer druk maar geen probleem zit een drukregelaar op je fuelrail. Gewoon monteren. Vreemd ik heb op deze manier al eens een KM teller kabel aangesloten op een 02A bak....

superbeast 31-05-2012 19:56

Zal morgen even een fototje maken van de verschillen, is het makkelijker uit te leggen.

oke, dus de pomp kan het aan, dat is mooi

superbeast 01-06-2012 09:26

Net nog even de onderdelen gesorteerd, ik heb de complete fusees van de corrado g60 aan de voorkant.
Kan ik deze zo 1op1 overzetten op de scirocco, dan hoef ik geen adapter te gebruiken.

De fotos met de verschillen ik km teller kabel






De Pul 01-06-2012 11:17

Km kabel van een golf 1.1 of 1.3 gebruiken.

superbeast 01-06-2012 11:46

Als het goed is heb ik van een golf1 1,1l nog de km tellerkabel liggen :D

superbeast 01-06-2012 12:26

Hopelijk worden volgende week bij mijn vader op zijn werk de nieuwe motorrubbers erin geperst.
De monteur zo dan terug zijn van vakantie.

Dan wil ik de motor erin gaan hangen, en de seat ibiza radiateur met dubbele koelfannen gaan plaatsen.

Plus natuurlijk een mooie plek zoeken voor de intercooler steuntjes en alvast een plekje reserveren voor de oliekoeler.

Hoeveel rijen moet de oliekoeler hebben, volgens efka import tabel is het 13 rijen bij 33cm breed voor een standaard motor (1600cc tot 2300cc).
Is dit voldoende of moet ik 16 rijen oliekoeler nemen bij 33cm breed

De Pul 01-06-2012 13:26

Die 13 is voldoende.

superbeast 01-06-2012 13:34

oke, 13 rijen it shall be.

nu nog is even zoeken naar een voordelig setje, met sandwichplate met thermostaat slangen en koeler.

superbeast 02-06-2012 17:13

Vanmiddag de intercooler bevestigd niet helemaal optimaal voor de luchtflow maar ik kon niet anders.
Moet alleen nog een set beugeltjes maken om de radiateur van boven vast te zetten.

superbeast 03-06-2012 19:26

Vandaag weinig gedaan, gekeken wat ik allemaal nog moet doen voordat ik de motor er weer terug in kan plaatsen.

Morgen met de aandrijfassen verder, oude eruit halen en de vervangende assen terugplaatsen.
Dan wil ik ook mijn brandstofleidingen terugbuigen naar de bijrijders kant ipv de bestuurders kant en afkorten op een mooie maat.

superbeast 04-06-2012 14:34

Heb net even de flenzen van de homokineten vergeleken van de o2a en de 4t bak.
De binnenmaat van de bakflenzen zijn allebei 100mm.
Bij allebei de ''nieuwe'' assen moeten de hoezen vervangen worden,zitten scheuren in vanwege uitdroging.



De binnenmaat van de bakflenzen zijn allebei 100mm.






radiator grofweg op plaats gezet, moet nog 2 beugels maken voor de bovenkant vast te zetten



benzineleiding ingekort en grofweg op plaats gebogen, moet nog vastgezet worden.

superbeast 04-06-2012 20:19

vandaag de aandrijfas verwisseld aan de bijrijderskant.
Ben ook bezig geweest met de bestuurderskant, alleen dat rotding wil niet los.
Ze hebben de moer geborgd met 4 ponsdeukjes, morgen is een grote pijp opzoeken die over mijn sleutel valt.
Tevens vandaag nog wat onderdelen schoongemaakt van de versnellingsbak.

superbeast 05-06-2012 09:52

Een grote verlengpijp was het magische stuk gereedschap om de moer los te krijgen van de bestuurderskant aandrijfas.
inmiddels zit d bestuurderskant aandrijfas er weer in deze is toch een stuk korter.

ook de motorsteunen bevestigt op de baksteun na, die komt wel als de motor weer in de lucht hangt.


All times are GMT +1. The time now is 17:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.