Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Polo 2 met ABD powerrr (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19353)

Thomas78 19-03-2006 23:35

Polo 2 met ABD powerrr
 
Zo zal mijn "project" ook eens hier neer zetten.

Na een aantal jaar geleden met het polo-virus te zijn besmet is vorig jaar ook de 86c-variant bij mij geconstateerd.
Het medicijn; koop een 86c... :D

Zo gezegd zo gedaan;








Standaard kon ie natuurlijk niet blijven, en met die 1.0 voorin was ie niet bepaald snel. Omdat laatste op te lossen zijn er verschillende blok-variaties door mijn hoofd gespookt. Totdat er op een dag een 1.4 ABD blokje voorbij kwam, bewerkt door Spottuning en voorzien van motorcarbs. Dat was de setuo die ik al in gedachten had maar deze was "kant en klaar".

Het duurde alleen voordat het blokje beschikbaar kwam, enige tijd geleden was het dan zover.


De Polo kon de schuur in;





Blokje opgehaald;




Met bijbehorende carbs en ander "klein spul";





Toen was het tijd om afscheid te nemen van de 1.0-powerrr;




En in de motorruimte "mijn monteur" :D

Ik ook maar even;





Toen was de motorruimte kaal;




En na een weekendje "poetsen";








Bovenstaande foto is de huidige stand van het project, dus nog heel wat te doen.

Thomas78 19-03-2006 23:39

Project heeft geen haast, doel is om er in Juli mee naar Denemarken te gaan.

Probleem om dit te halen is alleen dat ik sinds kort werkloos ben, dus moet een beetje voorzichtig met de geldboom omspringen. :(

Volkswagenaar 20-03-2006 00:11

goed bezig. hoeveel moet het blok gaan opleveren, en wat voor bak komt er achter?
erg tof met die motorfiets carbs.

Maarten 20-03-2006 09:20

Dt zal lekker gaan ronken in het vooronder :D

Dr Low 20-03-2006 09:57

Intressant project hoor. Moet je veel aanpassen om het blok er goed in te hangen? Motorsteunen enzo?

Thomas78 20-03-2006 11:08

Voorzichtige schatting van het vermogen, +/- 115 pk. Maar dat is maar gissen, is nooit op de rollenbank geweest.

Er komt een A(D)HD 5-bak achter, lekker kort dus ideaal voor stoplichsprintjes... :D

Qua motorsteunen hoeft er niets aangepast te worden, blokje hang je er "zo" in.

paultje 20-03-2006 11:23

wel een ander uitlaatje neem ik aan..

maar hoeveel vermogen heeft de 1.0? Zal onderhand een verdubbeling van vermogen zijn toch? :)

sjampoo 20-03-2006 11:23

Pink Panter?

Vooronder ziet er errugh roze uit.. (heeft wel wat zo), maar t zijn vast mislukte foto's qua kleur.....of heeft Jorp je uit de tent,.ehmz kast gelokt?

Thomas78 20-03-2006 11:28

Quote:
Originally Posted by paultje
wel een ander uitlaatje neem ik aan..

maar hoeveel vermogen heeft de 1.0? Zal onderhand een verdubbeling van vermogen zijn toch? :)


Verdubbeling? Zeg maar bijne een verdriedubbeling. :D Standaard heeft zon'n 1.0 iets van 40 pk-tjes dus...


Quote:
Originally Posted by sjampoo
Pink Panter?

Vooronder ziet er errugh roze uit.. (heeft wel wat zo), maar t zijn vast mislukte foto's qua kleur.....of heeft Jorp je uit de tent,.ehmz kast gelokt?


:D

Sjon 22-03-2006 22:19

.

Jorp 23-03-2006 19:29

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Pink Panter?

Vooronder ziet er errugh roze uit.. (heeft wel wat zo), maar t zijn vast mislukte foto's qua kleur.....of heeft Jorp je uit de tent,.ehmz kast gelokt?


Tsssssss.

Thomas78 23-03-2006 23:50

Quote:
Originally Posted by Sjon
Voor de niet-wetende: ik ben die......kuch kuch...... "monteur" :woowoo:


En die doen ook nog weleens iets zonder toezicht;










@Sjon; :hug:

Thomas78 17-04-2006 19:48

Na veels te lange tijd (me nagels waren veels te schoon :D ) vandaag maar weer eens wat gedaan, nl. de motorruimte in kleur gezet.

Voor;



Na;


Thomas78 23-04-2006 19:23

Zo motorruimte volledig in kleur;




en nee, zo wordt niet de hele auto. ;)

Sjon 23-04-2006 20:39

.

tjeeke 23-04-2006 21:32

Issie 11 juni ook al in Asten te bewonderen?

Thomas78 23-04-2006 21:41

Ik (en Sjon) doe me best en zou wel leuk zijn, is een rollenbank aanwezig dusss... :D Volgende week beginnen met alles weer in te bouwen met hier en daar een modificatie.

Alle werkzaamheden gebeuren in 't weekend, en af en toe hebben we ook iets anders te doen. Daarnaast is er nog 't probleem dat mijn geldboom erg langzaam groeit dit jaar, oftewel nog steeds werkloos. :( Maar veel onderdelen zijn gelukkig al aanwezig en degene die we nog nodig hebben worden dus met beperkt budget of veel geduld aangeschaft.

tjeeke 23-04-2006 22:07

Verkoop dan gewoon die 13" (lupo?) doppen aan mij.
Dan heb je weer poen. (niet te veel natuurlijk :tongue: )
Succes met de opbouw en met het zoeken naar een baan. :)

Lieuwe 23-04-2006 22:09

Heb je dat van mij afgekeken ofzo .. rode auto/matzwarte motorruimte :D

Thomas78 23-04-2006 22:37

Quote:
Originally Posted by tjeeke
Verkoop dan gewoon die 13" (lupo?) doppen aan mij.
Dan heb je weer poen. (niet te veel natuurlijk :tongue: )
Succes met de opbouw en met het zoeken naar een baan. :)


Kopen? (voor veel natuurlijk) :D


Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Heb je dat van mij afgekeken ofzo .. rode auto/matzwarte motorruimte :D


Auto blijft niet rood dus wees gerust, en het idee had ik al vanaf begin. Heeft alleen een tijdje geduurdt tot de uitwerking ervan. ;)


All times are GMT +1. The time now is 02:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.