Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car CafĂ© (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Kontenbak - Cupra (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58659)

RubenD 19-08-2009 21:04

Kontenbak - Cupra
 
Hallo Allemaal!

Ik ben vandaag wezen kijken bij een Seat Cordoba Cupra van 2000.

Met een prijsje wat mooi was, maar waar nog wel wat vanaf moest. Aangezien de auto niet meer de fraaiste is.

De auto ga ik als dagelijkse auto gebruiken, de 16V ga ik weer schorsen. Wat nu eerst gaat gaat gebeuren is het nodige onderhoud:

- Remmerij voorzijde vervangen (dus blokken en schijven van de 16V op de Cupra monteren, hebben exact dezelfde remmen).
- Als de CH look-a-likes passen dan gaan die er op met de nieuwe banden (die ik al weer tijden heb liggen) dan maar niet nieuw gespoten, het is even niet anders
- Uit laten lijnen.

En dat alles moet vrijdagavond en zaterdagochtend geregeld zijn. Ga namelijk een weekje weg naar Luxemburg :S

Hierbij de foto's:









Geen wilde plannen, maar dat kan ook niet. Want de Golf zal ook ooit weer eens af moeten zijn. Zodat ik daar ook mee kan rijden.

Groet,
Ruben

breadfan83 19-08-2009 21:14

Leuk Ruub!

Ben benieuwd naar plaatjes van de nieuwe aanwinst. En 't gaat makkelijker sleutelen worden als de Golf niet meer de daily zou moeten zijn.

Enne, als je naar Luxemburg gaat, tank dan gelijk de kofferbak vol met benzine. :D

De Pul 19-08-2009 21:21

idd,is aardig gulzig zo'n apparaat;)
maar wel mooi,leuke kleur ook:thumbup:


of is de benzine daar erg goedkoop :redface:

RubenD 19-08-2009 22:02

In luxemburg is de benzine vaak 30 cent per liter goedkoper als in Nederland. Dat merk je dus wel, als je bij de pomp staat!

En wat het zuipen van de auto aan gaat: Het zal nooit slechter zijn als een KR (1:10). Een 20VT doet zo'n 1:13 op lange afstanden.

Deze motor heeft trouwens standaard 156pk. En hoe de koppelkromme is weet ik nog niet precies, maar hij voelt een stuk flotter als een Mk4 GTI met een 20VT (150pk).

Kennelijk heeft zo'n cupra geen intercooler :S
Die moet er dan nog maar ooit een keer op komen.

Wat veel belangrijker is: Cruise Control! En al het andere normale onderhoud.

Gijs 20-08-2009 00:36

Netjes Ruben! Kom maar op met de foto's! :D

Is een IV niet een stuk zwaarder dan deze auto? Waardoor die ook automatischer sneller is/aanvoeld? :)

Pedaalemmer 20-08-2009 07:31

Netjes, jammer dat je geen eigen foto's hebt. Proficiat met de aankoop.

Erik 20-08-2009 11:16

Nice Ruben! :)
Wat ligt hier nu precies voor motor in?

ROO 20-08-2009 11:20

Leuk ding! Dat type velgen heb ik op het moment op mijn Jetta liggen.

breadfan83 20-08-2009 11:54

Quote:
Originally Posted by Erik
Nice Ruben! :)
Wat ligt hier nu precies voor motor in?


156pk 1.8T.

Roy 1.6 20-08-2009 12:32

Best leuke auto's die cupra uitvoeringen :D

Pedaalemmer 20-08-2009 13:02

KM-stand?

mverh85 20-08-2009 13:26

Netjes hoor Ruben, ben benieuwd naar de foto's ervan..sucess ermee!

RubenD 20-08-2009 22:54

Foto's staan in de eerste post!

Hij moet eerst eens goed schoon gemaakt worden. Misschien lukt dat nog voordat ik zaterdag vertrek, anders maar niet.

Is niet schoon van buiten en van binnen ook niet ;)

Maar komt allemaal wel goed!

@ Henk, de kilometerstand is al aardig gevorderd, 162dkm.

Gijs 20-08-2009 23:38

162dkm!? :eek: Is net los aan het komen! Ik ben jalours op die stand :D

Arne 21-08-2009 07:09

Gaaf Ruben, wel even bij Texaco tanken he in Luxemburg ;)

RubenD 22-08-2009 00:21

Zo, eerste incidentje zit er al weer op. Ben deze avond met ik denk, 80 km/u (reed eerst 110) over een kat heen gereden (kon niet uitwijken, auto op de ander baan).

G*dver, wat baalde ik. Hij ging onder de bijrijders kant door (wiel en zo). Gelukkig heeft deze auto een sportonderstel. En nog eens blij, want ik had besloten WA+ te nemen. Weet alleen niet of ik wildschade vergoeding heb, moet ik ff navragen.

Maar is helemaal niet interessant op dit moment, de auto had namelijk helemaal niks!!!!!
Alleen sleepoog afdekkapje hing open, heel misschien in m'n mistlamp aan gort. Maar dat kon ik niet zien.

Verder zitten de nieuwe remmen er op, is hij uitgelijnd en staat hij op de CH's! Morgen mooi met de klima op standje koud naar Luxemburg knappen :D

Foto's heb ik wel gemaakt, maar die moeten maar wachten ;)

De Pul 22-08-2009 00:26

das mooi beroerd....
maaruh,je wil me toch niet gaan vertellen dat je na je vakantie die pics pas post??

breadfan83 22-08-2009 00:31

In plaats van een gti-killer of m3-killer heeft Ruub 'n heuse kattenkiller. :D

Arme kat, maar ik heb toch een hekel aan die krengen met hun autolakbekrassendenagels.

De Pul 22-08-2009 00:34

Quote:
Originally Posted by breadfan83
In plaats van een gti-killer of m3-killer heeft Ruub 'n heuse kattenkiller. :D

Arme kat, maar ik heb toch een hekel aan die krengen met hun autolakbekrassendenagels.

LOL,als je ze moet geloven heeft een kat weetikhethoeveel levens maar rij er maar niet overheen,een poepspat is er niks bij.....

RubenD 30-08-2009 23:20

Zo, dan wat foto's, waar ik het dus voor de vakantie nog over had gehad ;)

Uitlijnen:


Velgen ook gelijk maar gepast, en ging allemaal zonder problemen!

Remmerij aan de voorzijde vervangen met hulp van mijn broertje!






Even snel door de wasstraat gehaald en daarna vertrokken!








Ik ben tijdens mijn vakantie in Luxemburg ook een dagje naar de Nordschleiffe geweest, helemaal geweldig was dat!










Ik heb er twee rondjes gereden. Je merkt echt dat de auto gaat zweven. Volgende keer dat ik er dus ga rijden met een eigen auto dan zorg ik dat deze niet standaard is (remmen en ophanging) want echt geweldig was het niet.


All times are GMT +1. The time now is 01:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.