Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koelvloeistof probleem, Need help!!!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72396)

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 07:40

Koelvloeistof probleem, Need help!!!!!
 
Hey allemaal,


Hierbij heb ik een vraag mbt mijn Jetta GT 16v (PL)

Gisteravond constateerde ik tijdens het rijden naar huis dat de auto vrij warm werd, de meter ging af en toe een stukje voorbij het middelste streepje..... Dit niet geheel vertrouwende heb ik het even in de gaten gehouden en voor de zekerheid mijn "Hé,hijwordtwarmmaardekoelfanspringtnietaandoorlus schakelaartjezodatdefanaltijddraait" maar aangesloten en de koelfan definitief constant mee heb laten draaien, en alle 4 de ramen open en de verwarming vol open op z'n heetst gezet (deze dagen al geen pretje)....

Leek in het begin aardig te werken en de temperatuur zakte weer wat terug richting het midden,...

Maar nu komt ie:

Ben ik bijna thuis (1,5 KM ofzo), de temperatuur loopt weer voorbij het midden en komt zelfs bijna op het volgende streepje,... Natuurlijk weer in de gaten blijven houden, tussentijds de MFA op de olietemperatuur gezet,.. Kwam steeds tussen de 124 en 128 graden te schommelen,....

Gelukkig heel thuis angekomen, auto stilgezet en toch even de kap open gezet en wat gekeken,... Kreeg geen lek ofzo gevonden, dus dat was iig niet het probleem, maar bij het voelen aan de radiateurslangen kwam ik tot een vreemde ontdekking,.. Ze waren allebei keihard en een beetje opgezet, en de bovenste was loeiheet terwijl de onderste koud is,....

Zou dit nu betekenen dat mijn radiateur verstopt zit? (nog geen jaar oud) Of moet ik het probleem elders gaan zoeken?....

Als iemand tips, ervaringen of antwoorden heeft laat maar achter hier!

Renegade 10-07-2010 08:18

De onderste slang staat volgens mij in verbinding met je thermostaat, kan misschien zijn dat deze niet meer goed opent ?

de clown 10-07-2010 08:41

thermostaat kapot :thumbup:

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 08:50

Okay, kreeg over de thermostaat al meer te horen,... Kreeg ook wat feedback over de waterpomp die niet goed zou zijn, maar dat is vlug te controleren.....

Mocht er iemand zijn met meer info, zet het maar neer! Altijd handig voor anderen!

Larsv5 10-07-2010 09:22

Idd, themostaat, waterpomp en even kijken naar je niveau van je koelvloeistof. Lekt er niet als je de auto even laat staan? Ik heb het ook een keer gehad en alles nagelopen en bleek later dat mijn kachel niet helemaal in orde was, wellicht is dit het probleem bij jou ook...?

Any way, good luck...!

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 09:37

Kachel zal het niet zijn, die is afgelopen week nog volledig open geweest en heeft alles nieuw (radiateur / motor / foampjes).....

Zal vandaag eens proberen hem open te maken en de thermostaat testen,....

martiepartie 10-07-2010 09:58

waterpomp is te checken; als er water via de overloopslang in je reservoir ' piest ', dan is er goede circulatie en zal je waterpomp nog OK zijn.

Als de motor zelfs met een continu meedraaiende fan, kachel op sauna en op snelheid zo heet wordt moet het haast wel je thermostaat zijn.

Tip; ga nooit bezig met doorlussen van ventilatoren etc. voordat je de oorzaak gevonden hebt. De conclusie dat de koelslangen e.d. niet beide warm worden had eigenlijk eerder moeten trekken :D
Nu had je blok net zo goed in de soep kunnen lopen (heeft zo flink op zijn donder gehad).

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 10:24

Ik weet het, maar da's ook echt een uiterste nood oplossing voor dit soort gevalletjes..

Dat mijn blok in de soep kon lopen wist ik ten alle tijden, maar om half 3 'snachts is er geen garage open om even langs te gaan :D.....

Ik ga hem zo eens openleggen, mocht ik wat vinden geef ik het wel door!

J.v.G 10-07-2010 10:47

ik denk ook idd dat het de termostaat of waterpomp is.
maar zoals je gistere gewoon reed bleek er niks aan de hand te zijn :D

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 10:51

Klopt, leek in eerste instantie niks aan de hand te zijn,..

Pas bij de rit naar huis werd ie almaar warmer en warmer,...


Maar we gaan zien wat eruit komt!

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 11:52

Thermostaatje is verwijderd,.. Zat een frotje plastic omheen en hij is definitief overleden,..

Zal wel ff een fotootje posten,..

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 14:20

Thanx mannen, dit probleem is reeds verholpen door een nieuwe thermostaat te plaatsen,.. Temperatuur blijft nu mooi tussen eerste en 2de streepje en olie blijft rond 100' graden....

Heb nu wel een volgend probleem gekregen, zie ander topic,.. :@


All times are GMT +1. The time now is 17:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.