Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   VF Engineering/Vibra Technics/Claus von Essen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61576)

Jurgen Santana 02-11-2009 20:19

VF Engineering/Vibra Technics/Claus von Essen
 
Ik rijd momenteel als ik niet op de fiets zit iets MKIII achtigs. Dat de MKIII (nog meer dan een MKII:D) voor verbetering vatbaar is na een aantal jaren gebruik is me inmiddels duidelijk.

In mijn vorige Jetta had ik als voorste motorsteun een blok aluminium van Eiptuning. Deze beviel uitstekend. Nu heb ik in mijn huidige voeruig een motorblok wat wel aan elastiekjes lijkt te hangen.

Ik zit nu te twijfelen tussen een voorste motorsteun van de volgende merken:

VF Engineering/Vibra Technics/Claus von Essen

De steunen van de laatste zien er niet zo Hi-Tech uit maar het gaat mij erom dat het goed werkt en fijn rijd. Voor een 4 cillinder adviseren ze een versterkte steun van een VR6 (die standaard al sterker is die van een 4 cyil.).

Ze leveren deze compleet voor 50 Euro. Is niet duur vergeleken met de andere twee merken. Maar als het niks is heb ik er ook weinig aan.

Maar is er hier iemand die ervaring heeft met een of meerdere merken?

pimS 05-11-2009 20:56

Ik rij met steunen van Claus, prima spul:)

Berserker 06-11-2009 14:02

Gewoon uit eigen interesse, wat merk je dan vooral als verschil???

Ik snap dat je motor minder kantelt, of beweegt in de rubbers, maar merk je dit dan goed?? Trillingen worden zeker wel meer doorgegeven aan de carroserie?

Pedaalemmer 06-11-2009 15:04

Goeie vraag Berzerker...zou jammer zijn als je de motersteunen monteerd om de haverklap boutjes uit je carrocerie flikkeren, of je vriendin ineenkeer heel handtastelijk word als je meer gas geeft.

maniacmark 06-11-2009 16:55

@ pedaalemmer: dat laatste zie ik niet zo als een groot probleem als ik er naast zit:P

Berserker 06-11-2009 19:13

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Goeie vraag Berzerker...zou jammer zijn als je de motersteunen monteerd om de haverklap boutjes uit je carrocerie flikkeren, of je vriendin ineenkeer heel handtastelijk word als je meer gas geeft.


Het eerste heb ik sowieso omdat ik vaak te lam ben om iets fatsoenlijk aan te draaien.. :D

Jurgen Santana 06-11-2009 19:57

Dat vibreren valt erg mee. Zoals ik in mijn begin post al zei: In mijn vorige Jetta had ik als voorste motorsteun een blok aluminium van Eiptuning. Deze beviel uitstekend.

Pas als je een hele stugge achterste motorsteun neemt begint je kunstgebit mee te rammelen;)

Bij een Golf/Jetta 2 is de voorste balk waar de motorsteun op gemonteerd zit in ook in rubbers opgehangen. Dat heb ik bij een Golf/Jetta 3 nog niet bekeken.

Ik denk echter dat ik deze keer met Claus in zee ga qua motorsteunen:D

pimS 06-11-2009 20:16

blok ligt een stuk steviger ja, is bij mij nogal handig ivm de intercooler buizen.
Ik heb ook de rubbers van het voorste subframe vervangen door spul van Claus, zelf busjes gedraait die er in pasten, voortrein werd daardoor een stuk stugger.

Wat voor blok ligt er eingenlijk in je golf?

TomKraft 06-11-2009 20:27

Ik heb ook motorsteunen voor de Derby vanbij Claus Von Essen, origineel model maar versterkt rubber, heel tevreden van!

VolkswagenRacing 06-11-2009 22:44

Ik heb ook dat blok van voren, en vind dat hij idd iets stabieler is geworden.
Nu wil ik de achterste ook voor pu steunen van Claus wisselen maar bang dat in combinatie met het stalen blok het heel erg gaat trillen? Maar dit valt dus reuze mee?

Jurgen Santana 06-11-2009 23:29

Quote:
Originally Posted by pimS
blok ligt een stuk steviger ja, is bij mij nogal handig ivm de intercooler buizen.
Ik heb ook de rubbers van het voorste subframe vervangen door spul van Claus, zelf busjes gedraait die er in pasten, voortrein werd daardoor een stuk stugger.

Wat voor blok ligt er eingenlijk in je golf?


Ik heb een 2.0 in mijn Jetta 3:)

Jurgen Santana 29-12-2009 17:27

Door die achterste hardere steun heb ik wel wat waziger beeld in de binnenspiegel. De auto trilt niet irritant verder. Denk dat de steun ook nog wel iets soepeler zal worden.


All times are GMT +1. The time now is 01:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.