Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 1.3 stottert/houdt in (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72549)

Dirtbag 24-07-2010 20:27

Als je bang bent dat je kat dicht zit, gewoon de uitlaat voor de kat loskoppelen en even testen. Maakt dan wel een erruggg sportief geluidje kan ik zeggen ;)

Ik geloof het trouwens niet zo snel dat een kat volledig dicht zit.

mvg

db

dj-randy 26-07-2010 08:40

Hey wout, leuk om jou hier ook te zien !

Heb er zelf ook last van gehad.

Het is moeilijk om uit te zoeken wat het is, bij mij bleek het het probleem te zijn dat mijn uitlaat lek was voor de kat en de kat ook vol met olie zat, waarschijnlijk door de vorige eigenaar met een "te veel" olie grap :P

GoAzBox 22-09-2010 17:56

digijet was niet het probleem, aansturing hiervan ook niet, heb zojuist andere exemplaren van beide geprobeerd. werkte helaas niet. kon op de sloop niet zo 1,2,3 bij een opvoerpomp dus dat komt later wel.

het is dus óf de pomp, óf de carteronltuchter..... denk ik:)

we zullen zien!

(kwam er trouwens achter dat er een MH blokje in hangt, ipv NZ, dit kun je zien aan het kleppen deksel toch?)

GoAzBox 05-10-2010 19:00

ondertussen weer wat werk verder.
ben bezig geweest met de stationair schroef, dit hielp even. hij liep ongeveer 30 km beter en viel bijna niet meer uit. op de terug weg was het echter aleen maar erger en kon ik de koppeling niet intrappen zonder dat hij uitviel.

nu heb ik vanavond de gasklep eraf gehad en die goed gereinigd. zat bomvol met roet. weer in elkaar gezet loopt hij weer stukken beter. verschil is echt behoorlijk.

maar als ik em nu start valt hij 2 a 3 keer uit voordat hij normaal begint te lopen. dan valt hij niet meer uit maar wel terug naar 800 tpm en schommeld dan terug naar 1200(daar heb ik em op gezet)

iemand nog iedeëen?

gooigolf 05-10-2010 20:49

re
 
Quote:
Originally Posted by GoAzBox
ondertussen weer wat werk verder.
ben bezig geweest met de stationair schroef, dit hielp even. hij liep ongeveer 30 km beter en viel bijna niet meer uit. op de terug weg was het echter aleen maar erger en kon ik de koppeling niet intrappen zonder dat hij uitviel.

nu heb ik vanavond de gasklep eraf gehad en die goed gereinigd. zat bomvol met roet. weer in elkaar gezet loopt hij weer stukken beter. verschil is echt behoorlijk.

maar als ik em nu start valt hij 2 a 3 keer uit voordat hij normaal begint te lopen. dan valt hij niet meer uit maar wel terug naar 800 tpm en schommeld dan terug naar 1200(daar heb ik em op gezet)

iemand nog iedeëen?



hallo heb jij daar zo.n vierkante bobine opzitten ,,waar module ook er bij op zit ..zet die eens om met een andere ,,had hier ook zo.n 13 ..een helll
maar zodra hij wat warm was en wou hem weer aankrijgen was moeilijk
ook tijdens rijden viel hij spontaan uit ,,
vrgr gooigolf .

GoAzBox 06-10-2010 08:15

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo heb jij daar zo.n vierkante bobine opzitten ,,waar module ook er bij op zit ..zet die eens om met een andere ,,had hier ook zo.n 13 ..een helll
maar zodra hij wat warm was en wou hem weer aankrijgen was moeilijk
ook tijdens rijden viel hij spontaan uit ,,
vrgr gooigolf .


hoi,

nee er zit een ronde bobine aan, en het aankrijgen is het probleem niet zozeer maar meer de stationairloop. ook valt hij niet uit tijdens het rijden, alleen nog als ik de ontkoppel. gasklep schoonmaken heeft een groot deel verholpen. zat zoveel roet in dat er nauwelijks lucht doorkwam met de kleppen dicht. dit is nu stukken beter. hij loopt pittiger en soepeler. alleen valt hij nog wat ver terug in toeren als ik ontkoppel waardoor hij nog weleens wil wegvallen als ik em net gestart heb.

bedankt voor je reactie

sten_golf2 06-10-2010 22:32

iets soortgelijks meegemaakt met mn 1300. vooral het geen toeren willen maken/uitvallen komt me bekent voor. liep op 3 pootjes. alles v/d ontsteking vervangen dus (bougies/kabels/rotor/verdeelkap). Check je contactpuntjes. dit zul je al wel gecheckt hebben maar als hij echt bijna niet wil lopen kan dit het misschien zijn. in igv succes!

GoAzBox 08-10-2010 09:28

Quote:
Originally Posted by sten_golf2
iets soortgelijks meegemaakt met mn 1300. vooral het geen toeren willen maken/uitvallen komt me bekent voor. liep op 3 pootjes. alles v/d ontsteking vervangen dus (bougies/kabels/rotor/verdeelkap). Check je contactpuntjes. dit zul je al wel gecheckt hebben maar als hij echt bijna niet wil lopen kan dit het misschien zijn. in igv succes!


als hij eenmaal loopt, loopt hij ook goed, warm of koud. ik heb het nog niet in de ontsteking gezocht op de digijet/verdelerkap+rotor na. vermoedt ook niet dat het hierin zit. hij komt prima op toeren en loopt zeker niet op 3 pootjes. het is puur en alleen de stationairloop. vandaar dat ik vermoedt dat de carterontluchting aan z'n eind is. dit ook omdat de slang naar het kleppendeksel een gaatje heeft. dit vervangen kan dus nooit kwaad.

wordt toch even een nieuwe bestellen denk ik. van de sloop vertrouw ik dit soort delen niet helemaal. hopelijk is het nog te krijgen. volgens ETKA kan ik rekenen op minstens 80 euro.

I'll keep you all posted!!!

sten_golf2 11-10-2010 19:47

ik snap het. heb je ontluchtingsslang al los gehaald, die naar je luchtfilter loopt? daar zit een soort filter tussen. die bende kan helemaal verstopt zitten. en anders succes met t vervangen!

jetta91 06-11-2010 19:35

als je opvoerpomp die ik eerder al aangekaart heb inderdaad zo rauw loopt, dan dnek ik toch echt dat je nog een keer op de sloop moet kijken....

zit in elke golf2 je kan van elk motortype gebruiken behalve diesel..

GoAzBox 06-11-2010 19:41

staat idd ook nog steeds in de planning.
alleen elke keer als ik op de sloop ben vergeet ik het of kan ik er niet bij of is de tank met pomp en al eruit. maar ga het zeker nog proberen

DeeDub 06-11-2010 19:41

Quote:
Originally Posted by jetta91
als je opvoerpomp die ik eerder al aangekaart heb inderdaad zo rauw loopt, dan dnek ik toch echt dat je nog een keer op de sloop moet kijken....

zit in elke golf2 je kan van elk motortype gebruiken behalve diesel..


Ook niet in de 1.3tjes met pierburg carb.


All times are GMT +1. The time now is 15:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.