Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   ZO, we gaan beginnen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6854)

Edward 29-12-2004 16:33

ZO, we gaan beginnen
 
afgelopen maandag de stoute schoenen aangetrokken, ik heb immers weinig te verliezen. Het zal een ieder niet ontgaan zijn na mijn bombardering van advertenties overal. Maandag lekker begonnen om het blok eruit te halen.



Vandaag een beetje schoongemaakt en de bedrading uit gezocht.



Vandaag blokkie verder ontleed, tot dit....zeer interessant allemaal.



Ben toch wel heel wat rotte zooi tegen gekomen, van slangen en klemmen.
Koppeling is niet meer zo best als gedacht enzo. Ik denk dat deze 16V zijn tijd wel gehad heeft...... :(

Ik flikker zo nu en dan wel wat plaatjes over d egang van zaken.
Ik schiet niet op (heb mijzelf een deadline gegeven van ±2 jaar) zo kan ik alles eens rustig bekijken. Ik vertel niet wat er mogelijk in komt...kan het alleen maar tegen vallen :D Komt goed......

Tjaap 29-12-2004 16:38

ik zag je al lonken naar die G60 in die ad ;)

Edward 29-12-2004 16:39

welke ad?

Tjaap 29-12-2004 16:40

je vroeg gister of de motor ook los te koop was in ik gellof de thread van Ruben.. nu alweer vergeten?? ;)

Edward 29-12-2004 16:42

ow datte, was min of meer een geintje......maar ik sprak vandaag een oude bekende van ons allemaal die weer wat nieuwe kansen creeerd

Koen is sleeping 29-12-2004 17:09

Deze week is een slechte week voor de 16V. Ook de mijne is bijna compleet gedemonteerd.... :frown:

Pedaalemmer 29-12-2004 17:19

je auto 2 jaar uit elkaar laten staan lijkt me geen tof plan. dan blok erin laten zitten en pas als je een nieuwe hebt die erin hangen.

gooi nooit je oude schoenen weg als je nog geen nieuwe hebt :D

maar kweet natuurlijk ook niet wat je van plan bent

Edward 29-12-2004 19:02

me ouwe schoenen heb ik ook nog, alleen de 16V gaat (is) eruit.

vwleusden 30-12-2004 19:44

Houd jij wel van zoveel poetsen edje ?

OakgreenVR6 30-12-2004 21:20

Hij wil juist geen bling bling, dat zegt ie net zelf!

Ron polo1f 31-12-2004 09:52

Quote:
Originally Posted by Edward
zoiets ben ik naar op zoek alleen zonder die bling bling.


maar dan de mat-zwarte versie?? :biggrin:

Edward 08-01-2005 17:23

right, het hele zaakje is er uit en bijna allemaal verkocht.
Ik heb, zo goed als, een kabelboom en zekering kast.
Aandrijfassen zijn ook vanuit meerdere bronnen beschikbaar.
En nu de schakel toren nog voor de kabel schakeling.

Het motorblok, ik ben al op zoek geweest en heb mij oog laten vallen op een G60 met revisie lader (0km) en revisie kop (zegt hij). Ik heb de persoon alleen nog maar pe telefoon gesproken, dus kan er niet zoveel over zeggen.

Het blok heeft 150dkm gelopen (zegt hij). Nu heb ik me laten vertellen dat een Corrado blok niet het beste is van de twee (golf vs corrado) ivm inlaat traject en het 'lopen' in het algemeen.

Voordat ik me weer wat aan laat naaien, de volgende vragen:

- wat zijn de roulerende motorcodes van beide type blokken?
- hoe kan je, zonder papieren controleren of iets is gereviseerd?
- hoeveel druk moet een revisie, of nieuwe, lader geven?
- hoeveel bar compressie moet een G60 blok geven?
- hoe kan je de staat bepalen van en onderblok? Wat valt er allmaal te meten?
- kost revisie onderblok 1100 euri? Goedkoop is duurkoop maar kan het anders?

MelG60 08-01-2005 18:52

Corrado of Golf is allebei PG en hetzelfde behalve de kabelboom en de ic met traject.
Lader altijd open maken en bekijken, dit niet doen is een grote fout die heel veel mensen maken, druk zegt niet alles over een lader.
1100 voor een compleet gereviseerd onderblok incl alles is niet echt duur.

Marco 09-01-2005 01:16

Wou net zeggen, als jij voor 1100 euro je blok HELEMAAL gereviseerd kan KRIJGEN (dus niet eens zelf doen) dan is dat absoluut niet duur.

DesertWind 09-01-2005 03:00

en waarschijnlijk absoluut niet compleet gereviseerd!!!

Edward 09-01-2005 10:23

@ Mel, dus er zijn geen codes op het blok aanwezig aanwezig om het ter plekke uit elkaar te halen? Gezien het kleinere front van een Corrado zal de ic wel een slag kleiner zijn? Kan ik er niet blind vanuit gaan als er papieren bij de lader zitten? Ik denk dat mijn inzicht niet voldoende zal zijn om die twee dan uit elkaar te halen.....

@ Marco, 1100 alleen voor onderblok...jammer he?

@Desertwind, compleet gereviseerd!

Bedankt zover, vanmiddag maar eens een telefoontje wagen dan.

Heeft iemand een schakeltunnel liggen voor G60?

MelG60 09-01-2005 14:33

Er staat op het blok een code ja op het onderblok net onder de kop. Papieren zeggen niks maak de lader open anders blijft het gokken of maak goede afspraken met de eigenaar hierover.

Edward 09-01-2005 15:20

net G60 blok gekocht, wordt van de week gebracht...wish me luck!!

Kompleet, G-lader 0km met garantie.

Iemand nog een intercooler van een merc Sprinter of rallye met slangen en bende?

vwleusden 09-01-2005 19:04

Wel van een Golf G60 met slangen en de hele bende.

Edward 09-01-2005 19:16

kep alles behalve de intecooler. Ik ga van de week een mercedes Sprinter intercooler halen, daarnaast moet ik nog een kabelboom hebben. Ik heb ook al een nieuwe chip en poelie besteld. Nu nog even een groep A scoren..... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Bennie ADHD, wat wil jij voor die intercooler hebben?????


All times are GMT +1. The time now is 09:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.