Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Caddy mk1 - ombouw naar 1.8 16v KR Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126515)

desnelders 22-08-2014 10:50

heel sjiek project! :thumbup:

VWCaddymk1 24-08-2014 13:01

Quote:
Originally Posted by desnelders
heel sjiek project! :thumbup:


Bedankt :)

Afgelopen week was het dan eindelijk zover en kon het motorblok in de Caddy getakeld worden :D

Allereerst het motorblok voorzien van een nieuwe drukgroep en koppelingsplaat :cool:



Daarna de versnellingsbak aan het blok bevestigd:



Toen begon het leuke werk :tongue: , eerst de caddy aan de motortakel vastgemaakt om de voorkant omhoog te krijgen, daarna het blok onder de caddy geschoven. Vervolgens de voorzijde weer terug op bokken gezet en de takel weer aan het blok bevestigd om deze uit te lijnen met de houders voor de motorsteunen. Vooral het uitlijnen van de steun aan de distributiezijde was nog even wat werk :redface: . Uiteindelijk helemaal gelukt :)




























Daarna even de bovenste veerpootbrug (Stroeve) gemonteerd om te kijken of alles nog paste, en voorlopig ziet het er nog goed uit :thumbup:







Alleen de voorste steun heeft nog teveel speling, maar volgens mij kan ik dit oplossen door de achterste steun gedeeltelijk los te maken en dan het blok naar voren schuiven/kantelen toch?
Zie foto:






Dat was het voor zover, binnenkort meer :thumbup:

gooigolf 24-08-2014 18:33

netjes hoor :thumbup:
idd de onderste zit ook sleufgaaten kun je schuiven.
dan ben je aardig in de buurt denk ik .. :D

VWCaddymk1 24-08-2014 22:19

Quote:
Originally Posted by gooigolf
netjes hoor :thumbup:
idd de onderste zit ook sleufgaaten kun je schuiven.
dan ben je aardig in de buurt denk ik .. :D

Thanks, ik zal het morgen eens proberen of het lukt met de motorsteun

Shon 25-08-2014 18:34

Heel mooi allemaal. De eerste keer dat ik deze tegen kom.
Hier zit al veel tijd en geduld in :)

Ik zag dat je, zoals je het zelf noemt: " anti-dreun matten " in je Caddy hebt liggen.
Ik zit ook al een tijd met het idee omdat het ook hitte werend zou werken.
Mag ik vragen waar je het vandaan hebt en of het prijzig was ?

Groeten

VWCaddymk1 27-08-2014 16:39

@Shon: zodra ik het weet te achterhalen, stuur ik je een PB :thumbup:

Vandaag weer verder gegaan met het aansluiten van KVS slangen van de kachel. Veerpoten, remschijven en onderste veerpootbrug gemonteerd.

Remklauwen liggen bij de poedercoater en komen als het goed is rood terug :D

Tevens op de foto's te zien dat de wielkasten in een nieuwe laag geluidswerende zwarte troep staan ;)
foto's:















Dat was het weer voor zover :thumbup:
Binnenkort het vloerkleed terug leggen, bovenste dashboard terug bouwen en verder gaan met het aansluiten van de kabelboom :redface:

VWCaddymk1 31-08-2014 11:32

Afgelopen week verder gegaan met het interieur. Geluidsisolatie voor onder de vloermat gekocht en op maat gemaakt.

Het dashboard had ik eerder al opnieuw gespoten met zwarte plastic dashboard-bumper coating. En deze heb ik samen met een "nieuwe" tellerklok gemonteerd:)













Daarnaast ben ik, na veel wikken en wegen, afgestapt van het mechanische KR-injectiesysteem. Dit omdat ik al een tijdje een setje 45mm dubbele Webers heb liggen inclusief kort 16v inlaatspruitstuk. Dus deze laat ik ultrasoon reinigen en verder ga ik opzoek naar wat missende onderdelen zoals:

-Facet pomp (red top)
-Passat 32B radiateur met platte koelvin
-K&N filters voor dubbele webers
-Oil catch can

als iemand hier toevallig onderdelen van heeft liggen, hoor ik het graag :thumbup: , binnekort volgen er foto's van de webers.
Oja, het Scirocco 16v inlaatsysteem gaat niet in de verkoop :D

VWCaddymk1 12-09-2014 14:07

Update:

Laatste dagen bezig geweest met het plaatsen van de 45mm webers.
Spruitstuk moest licht aangepast worden ivm kvs-flens op de cilinderkop, daarnaast moesten de kvs slangen omgeleid worden naar de andere kant voor de Passat 32b(2.2) radiateur, zie foto's ;)













Facet pomp en King drukregelaar (inclusief drukmeter voor het afstellen) gemonteerd:




Vandaag ook de nieuwe brandstofleiding en remleidingen gebogen, best een werkje.. :redface:

Remklauwen zijn gepoedercoat en moeten nog in elkaar gezet worden, alleen wil de zuiger nog niet echt gemakkelijk terug :mad:

Einde van het monteren komt steeds dichterbij, net zoals de periode van het afstellen :D
dat was het weer! :thumbup:

Audi1981 13-09-2014 08:27

Kijk goeie vorderingen :thumbup:

d0n 15-09-2014 14:12

Dik hoor!

VWCaddymk1 16-09-2014 10:31

Gisteren de nieuwe benzineleidingen (cunifer) en remleidingen onder de auto gezet.. pff wat een werkje :rolleyes: . Benzineleidingen heb ik vooraf gebogen, de remleidingen zijn makkelijker te buigen met een buigtang of met de hand.

Na een aantal uurtjes zaten de leidingen eronder :D . Remleidingen zijn aangesloten, brandstofleidingen nog niet. Ik heb in principe maar 1 brandstofleiding nodig (geen retour ivm webers), maar ik vond het wel zo netjes om er gewoon twee leidingen onder te hebben, en dan passen de rubbers ook beter in de houders onder je carroserie :thumbup:

Mijn dynamosteun heb ik 4cm laten verlengen, hier volgen nog foto's van.

In eerste instantie wil ik gewoon met de standaard 16v KR onsteking gaan rijden. Heeft iemand een idee op hoeveel graden voor TDC ik mijn ontsteking kan zetten als "beginpunt" voor het afstellen in combinatie met Webers??

Nog een paar foto's van vorige week, inmiddels zijn de radiateursteunen al gemaakt :thumbup:









kenny1984 29-09-2014 08:26

Mooi project ! ga ik zeker volgen, ik heb namelijk zelf een mk1 met n KR blok met webers :D

VWCaddymk1 29-09-2014 09:13

Quote:
Originally Posted by kenny1984
Mooi project ! ga ik zeker volgen, ik heb namelijk zelf een mk1 met n KR blok met webers :D


Bedankt! Mooi om te horen :thumbup:

Afgelopen week de remzuigers weer in de klauwen gezet en de remmen verder afgemonteerd. Daarnaast de onderste bumperspoiler met mistlampen weer vastgezet en aangesloten, daarna ook de bumper.
















Daarna verder gegaan met het aansluiten van het 16v uitlaatspruitstuk op mijn huidige uitlaat. Na het plaatsen van een compensator de resterende lengte opgemeten en 2 reductiestukken gekocht.
Ooit komt er nog een nieuw uitlaatsysteem onder, maar daar is nu nog geen geld voor :D Nu ziet het er zo uit:







Toen kwamen de oliƫn binnen, en kon het blok gevuld worden.
-10w40 castrol magnatec
-75w90 castrol versnellingsbakolie
-G12+ KVS
-Remvloeistof dot 4




:thumbup:

KennyH 29-09-2014 10:12

Lekker bezig!

Wanneer verwacht je te kunnen proefdraaien?

VWCaddymk1 29-09-2014 19:38

Quote:
Originally Posted by KennyH
Lekker bezig!

Wanneer verwacht je te kunnen proefdraaien?


Op dit moment is de startmotor er mee opgehouden, dus ik moet eerst kijken wat daarmee aan de hand is en misschien een nieuwe regelen.. :rolleyes:

KennyH 29-09-2014 20:18

90% van de tijd is het het relais of de bekabeling.

vwjohnny 29-09-2014 20:34

7 liter koelvloeistof en 1 liter remvloeistof?

VWCaddymk1 30-09-2014 20:09

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
7 liter koelvloeistof en 1 liter remvloeistof?

Ja dat klopt helemaal :thumbup:

Quote:
Originally Posted by KennyH
90% van de tijd is het het relais of de bekabeling.

Ja ik zit nog met 2 zwarte draden die naar de startmotor gaan, volgens mij is 1 daarvan de massasturing voor de bobine. De contact-plus heeft ie gewoon. Het rare is datie het ongeveer 6 keer heeft gedaan, en er daarna mee ophield, ik hoor ook geen tik meer van het relais..

EDIT: zo zit het nu dus:


VWCaddymk1 01-10-2014 11:55

Interieurdelen verder afgebouwd en speakers voor de radio weer aangesloten.
Toen ik de Caddy kocht had ik al vrij snel een soort 'speaker toren' gemaakt van hout om tussen de stoelen te plaatsen. Op het hout heb ik polyeter (schuim) geplakt en daarna skai leer eroverheen getrokken. Ik ben nog steeds blij met het resultaat en het geluid is prima :thumbup:







Hetzelfde idee met het skai leer heb ik hier met het VW-logo toegepast in de middenconsole:












en nog even een foto van hoe die er nu bij staat:



Accu moet eerst bijgeladen worden voordat ik verder kan. Daarna hopen dat de startmotor (startrelais) het niet heeft begeven, anders moet ik opzoek naar een nieuwe...

KennyH 01-10-2014 16:06

Mooi gedaan met dat skai!!

Volgens mij zitten je kabels op de startmotor totaal verkeerd.

kan toch nooit dat er 3 kabels op 1 aansluiting moeten.

Ik heb nog nooit een startmotor zo bedraad dus


All times are GMT +1. The time now is 12:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.