Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Autoraamfolie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43616)

JettaGR 22-06-2008 17:40

Autoraamfolie
 
Beste VW-ers,

Ik wil autoraamfolie op de ramen van mijn Jetta plakken. Dat wil ik zelf doen, maar ik kan geen winkel die dat verkoopt vinden. Alleen bedrijven doen het.
Weet misschien iemand waar ik het kan kopen en zelf plakken?
Het gaat om de felle licht te verminderen.

Alvast bedankt :thumbup:

Vliet 22-06-2008 17:58

Folie is verkrijgbaar bij volgens mij brezan enzo,,(kan niet met zekerheid zeggen)

Dan een mal (per raam) maken van een krant,, Dan overtrekken op het folie
En plakken maar :D

Suc6 dr mee!

golf mkII 16v 22-06-2008 18:37

De bazaar in beverwijk
Of vleuten
Als je het plakt zorg dat het stovrij is,en gebruik veel zeepsop

J_Fix 22-06-2008 20:26

Nagenoeg iedere autoshop hier heeft wel in de schappen liggen. 'k heb onlangs nog staan kijken naar beschikbare maten en kleuren voor m'n achterruit (zijruiten achter heb ik al donker (blauw)).
Het ligt er wellicht aan of je een speciale kleur wilt of maten die buiten de "normale" rollen in de winkel liggen?

Lag laatst hier zelfs nog een grote restpartij bij de Aldi maar alleen groen en daar had ik geen interesse in.

Ik weet niet zeker maar meen niet dat het bij grotere als Halfords ook te krijgen was, bij de wat kleinere shops in ieder geval wel.

Op internet zijn er ook wat zoals:
https://wwws.autoshop.nl/winkel/html/index.html
is wat lastig te vinden bij hun maar staat onder "Autostyling" en dan 'raamfolie"

of bij:
Remcoshop
Ik kon 't op hun site zo vlot niet vinden maar weer dat ze het hebben en ze hebben een groot aantal vestigingen.

Mijn eigen voorkeur zou uitgaan naar autoshop.nl want het merk "Carpoint" is goed hanteerbaar en betaalbare folie en dat is het merk dat ze leveren.

Succes :thumbup:

kb2 23-06-2008 16:26

Is inderdaad in elke automaterialenzaak wel tekoop.Alleen dat eerste verhaaltje van een autoruit beplakken moet je even vergeten,want zo simpel is het niet.als je het nog nooit hebt gedaan zal het de eerste keer behoorlijk tegen vallen.Zelf plak ik al wat jaartje folie op autoruiten en een mal maken van een krant is leuk maar gaat dan niet mooi worden.Een kleine tip folie eerst voorvormen aan buiten kant van de ruit met verfverbrander niet tedichtbij of op tehoge stand,want dan verbrand je folie en kijk goed dat je blanke folie dan aan de buiten kant zit.Als ie goed voorgevormd hoef je er eigenlijk maar aan de binnenkant tegen aan teplakken zonder lelijke strepen luchtbellen of vouwen erin.Wil het dan nog niet lukken.Kan ik het ook voor je doen.Vraag ongeveer €150,- incl.folie voor auto rond om behalve de voorruit ,maar wel je voorste zijruiten.Woon wel in brabant.
Veel succes en ben wel benieuwd naar het eind resultaat.

Grt Michel

servibruls 23-06-2008 17:22

Heuts, halfords?

Vliet 23-06-2008 19:56

@Kb2
Zelf gedaan, Met n mal van n krant


:thumbup:

Eito 23-06-2008 21:12

net nog een bekeuring van 90 euro gekregen.
omdat ik folie op mijn zij ruiten heb (had}

J_Fix 23-06-2008 22:01

Quote:
Originally Posted by Eito
net nog een bekeuring van 90 euro gekregen.
omdat ik folie op mijn zij ruiten heb (had}


Op de voorste zijruiten denk ik?

Las pas een stuk er over op de Stickerland site

JettaGR 24-06-2008 17:34

Zo ! zeer bedankt voor jullie antwoorden ! Ik heb al wat gevonden inderdaad bij Brezan en ook bij AutoIndus.

JettaGR 24-06-2008 17:35

Over de voorste ramen waarom mag dat niet? Ik zie zat autos die uit de fabrikant komen met donkere voorramen !!! Hoe zo mag dat wel ? Lijkt met oneerlijk

Dirtbag 24-06-2008 19:26

Quote:
Originally Posted by JettaGR
Over de voorste ramen waarom mag dat niet? Ik zie zat autos die uit de fabrikant komen met donkere voorramen !!! Hoe zo mag dat wel ? Lijkt met oneerlijk


de voorste ruiten van een auto mogen geloof ik 25% licht blokkerend zijn, fabrikanten zorgen ervoor dat ze daar net binnen blijven, de folie is vaak een stuk donkerder.

De reden dat het niet volledig geblindeerd mag zijn is omdat er dan geen visueel contact meer mogelijk is tussen de weggebruikers, zodat je niet kunt zien of de ander je heeft gezien.

Althans dat is wat ik altijd heb begrepen.


db

Eito 24-06-2008 21:20

was inderdaad op de voorste zij ruiten.
had 33%

kb2 26-06-2008 18:52

Quote:
Originally Posted by JettaGR
Over de voorste ramen waarom mag dat niet? Ik zie zat autos die uit de fabrikant komen met donkere voorramen !!! Hoe zo mag dat wel ? Lijkt met oneerlijk


De voorste zijruiten van een auto mogen 50% lichtdoorlaatend zijn zullen dus zo wel van de fabriek afkomen.

kb2 26-06-2008 18:54

Quote:
Originally Posted by Vliet
@Kb2
Zelf gedaan, Met n mal van n krant


:thumbup:


Probeer eens een achterruit van een bora of passat of buiten de vw scene een opel tigra.Vierkanten rechte achterruiten zijn wel de makkelijkste :thumbup:

Tjaap 26-06-2008 19:34

Quote:
Originally Posted by JettaGR
Over de voorste ramen waarom mag dat niet? Ik zie zat autos die uit de fabrikant komen met donkere voorramen !!! Hoe zo mag dat wel ? Lijkt met oneerlijk

folie op voorste ramen mag onder geen beding.. over coaten zijn honderden discussies gevoerd, maar veel komen er toch niet mee weg.

k de lange 16-06-2010 08:53

raam folie
 
Quote:
Originally Posted by kb2
Is inderdaad in elke automaterialenzaak wel tekoop.Alleen dat eerste verhaaltje van een autoruit beplakken moet je even vergeten,want zo simpel is het niet.als je het nog nooit hebt gedaan zal het de eerste keer behoorlijk tegen vallen.Zelf plak ik al wat jaartje folie op autoruiten en een mal maken van een krant is leuk maar gaat dan niet mooi worden.Een kleine tip folie eerst voorvormen aan buiten kant van de ruit met verfverbrander niet tedichtbij of op tehoge stand,want dan verbrand je folie en kijk goed dat je blanke folie dan aan de buiten kant zit.Als ie goed voorgevormd hoef je er eigenlijk maar aan de binnenkant tegen aan teplakken zonder lelijke strepen luchtbellen of vouwen erin.Wil het dan nog niet lukken.Kan ik het ook voor je doen.Vraag ongeveer €150,- incl.folie voor auto rond om behalve de voorruit ,maar wel je voorste zijruiten.Woon wel in brabant.
Veel succes en ben wel benieuwd naar het eind resultaat.

Grt Michel



moet je eerst de folie voor de zijrraam opmaat maken en dan voorvormen, en hoe doe je dat dan met de geplakte achterraam

k de lange

Psquare 16-06-2010 15:16

was net bij de praxis en zelf daar verkopen ze tegenwoordig ruitenfolie


All times are GMT +1. The time now is 10:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.