Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Launch control (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132665)

PimVW 25-03-2015 10:54

Launch control
 
Nu ik toch bezig ben met de kabelboom had ik t idee om launch control ertussen te zetten.

Iemand n goed adres ervoor of tips?

Is voor n Golf 1 met n BJX 20v t uit n Polo 9n3 uit 2007.

Brian93 25-03-2015 21:27

Volgens mij kan dat ook met de originele ecu, dan begrenst hij hem als je stil staat met koppeling in bij bijvoorbeeld 5000rpm maar dan zou je even je tuner moeten bellen ofzo.

Of doe je het persé met hele grote klappen en vlammen etc? Xander is bezig met een WOT box met die polo, hij kan je daar meer over vertellen waarschijnlijk.

http://www.npcompleteperformance.com/wotbox

PimVW 25-03-2015 22:11

Hahaha klappen en vlammen geeft hy sws maar daar doe ik t niet voor. T is om goed weg te kunnen komen vanuit stilstand.

Had Xander nog erover gesproken vandaag, 225$ kost dat apperaat. Ik ga nog s wat op onderzoek uit

Sven-GTI 25-03-2015 22:18

Biesheuvel autosport verkoopt ook launch control sets, +/- 160 euro dacht ik.

Je kunt ook zo'n Bee-R rev limiter gebruiken, kun je ook als launch control gebruiken. Vind je rond de 100 euro wel op marktplaats.

In de originele ecu kun je ook launch control activeren, alleen hoor ik daar nog weleens nadelen over voorbij komen.

PimVW 25-03-2015 22:27

Oké dat zyn wel normale pryzen! Ik ga nog s ff googlen.

Niemand hier op t forum die met zulke grappen rydt?

JerryGT 25-03-2015 23:01



Systeem van Omex werkt inderdaad goed! En is zeker niet duur!

arthur 26-03-2015 18:48

Ik heb het gehad, alleen niet op een VAG.
Zowel met de toerenbegrenzer (dus ding-ding-ding)
Als op de ontsteking (bam bim bam)

Maar om nou te zeggen dat ik er echt harder mee kon optrekken, nee.
Met een beetje vaardigheid, dus volgas en goed de koppeling op laten komen was het voor me gevoel nog sneller. Dus of ik het ooit nog zou doen betwijfel ik.

(was een Honda met een bepaalde ECU kon je bijna alles klaar spelen dus het kosten bijna niks)

PimVW 26-03-2015 19:04

Kreeg al de tip te investeren in n sperdiff en sportkoppeling. Eerst maar s n rondje knallen vd zomer dan s bekyken hoe en wat. Toch bedankt voor de reacties!

Sven-GTI 27-03-2015 17:49

Sperdiff staat ook nog op m'n verlanglijstje, alleen zijn die niet bepaald goedkoop :D

Goede koppeling valt best mee in prijs. Ik rijd met een starre 6-plaats sinterbronzen koppeling, doet het prima :D

Jelle-Mk1G60 27-03-2015 19:42

Quote:
Originally Posted by PimVW
Kreeg al de tip te investeren in n sperdiff en sportkoppeling. Eerst maar s n rondje knallen vd zomer dan s bekyken hoe en wat. Toch bedankt voor de reacties!


Ik heb net een sper besteld voor de mijne pim!
Ik laat je weten hie het bevalt!

zippo123 27-03-2015 20:30

Grootste winst bij wegrijden is te halen met banden (semislicks/slicks) maar een Peloquin sper voor mijn golf 1 20vt vond ik ook een behoorlijk verschil in grip bij wegrijden en door bochten rijden. (trekt in de bocht). Sper echte aanrader

boerher 19-05-2015 15:40

Zelf heb ik ook getwijfeld voor een launch control, zelf te maken door middel van een arduino. Alleen moet je dan wel een koppelingpedaal schakelaar monteren. Maar zou het alleen doen voor het geluid, ondanks de grote r888 semi slicks heb ik alsnog wielspin, helaas vaak 1 wiel meer dan de andere. Dus qua investeren is een lsd (limited slip differential) een verstandigere keuze. Jammer dat het snel richting de 1000 euro gaat.

Hight 19-05-2015 21:43

k heb in de mk1 ook een peloquin sper zitten :thumbup:

Rallye-VR6t 20-05-2015 20:19

Quote:
Originally Posted by Hight
k heb in de mk1 ook een peloquin sper zitten :thumbup:


Had in mijn golf een Peloquin sper maar met het TC/LC systeem was het pas goed rijden. Had digifant G60 met Racelogic TC/LC perfect droog of nat ging altijd goed weg.

Let wel op dat bij een Motronic de combinatie met een TC systeem voor foutcodes kan zorgen en noodloop als je pech hebt.

magnetron 20-05-2015 20:57

Quote:
Originally Posted by PimVW
sportkoppeling.



hoop dat 't geen daily is, anders is dat niet te doen!

Amerikaanse forum kun je veeeeul vinden over launch control

PimVW 20-05-2015 21:16

Heb in 14 jaar er max 50d km. mee gereden, geen daily dus

W1m 23-06-2015 18:01

Ik heb launch control op mijn agu, via oem ecu. 1 keer gebruikt ook 1 keer nieuwe versnellingsbak moeten steken.


All times are GMT +1. The time now is 02:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.