Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf2 gtd2 motor revisie gehad en olieverbruik (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142895)

GTDFREAK 16-01-2019 16:15

Golf2 gtd2 motor revisie gehad en olieverbruik
 
Golf2 gtd olieverbruik na revisie hoe kom het.. :tongue:

ar1g3 16-01-2019 16:46

Wat is er precies allemaal vervangen? Revisie is een heel breed woord...
Wat was de reden dat de revisie is gebeurd?

Zonder wat meer context zou ik zeggen: slecht gereviseerd, bijvoorbeeld klepstelen die buiten tolerantie zijn ofzo en niet vervangen zijn. Iets van die aard waardoor er olie in de verbrandingskamer komt.

Heb je niet wat meer info? Waren er voordien symptomen, wat is er precies opgemeten en vervangen geweest, enz enz. Kan gewoon aan zo veel dingen liggen..

GTDFREAK 16-01-2019 17:06

Cilindsrkop helemaal nieuwe gezet alle lagers en pakkingen zuigerveren ook. Allemaal nieuwe alleen turbo niet heb lekt olie in de intercoolerbuizen..

GTDFREAK 16-01-2019 17:10

Motor start goed s.morgens geen blauwe of witte rook stink ook niet naar olie..

Johan1982MK1 16-01-2019 17:50

Blok wel goed gehoond? Anders blijft ie olie verbruiken.

GTDFREAK 16-01-2019 19:42

Ja was goed gehoond heb zelf gezien hoe jun ge zien alles zuigerveren niet goed zijn.

ar1g3 16-01-2019 21:45

Voor zuigerveren kijk je naar visuele schade, krasjes en dergelijke, en naar de ruimte tussen de uiteindes van de veer. Je steekt de veer zonder zuiger in de cilinder, mooi horizontaal, en dan meet je de 'piston ring gap', het spleetje tussen beide eindes van de ring. dit doe je bovenaan, onderaan en in het midden van de cilinder en daar neem je een gemiddelde van, dit moet binnen tolerantie zijn. Daarna moet je ook nog eens de ring in de groef in de zuiger steken en met een voelermaatje meten hoeveel speling er op de breedte van de groef zit.

Maar gezien je nieuwe hebt gestoken ga ik er van uit dat die wel goed zullen zijn, tenzij er de verkeerde in zitten.


Maar als je zegt dat het olie lekt in de intercoolerbuizen gaat het niet aan de zuigerveren liggen. Wat is het verbruik van olie zo al, in liters per kilometer of per maand ofzo? En staat er serieus wat olie in de buizen, of is het gewoon een beetje aanslag?

GTDFREAK 16-01-2019 23:19

Heb op duizend kilometer 400 ml olie bijgedaan dus ik weet dat de turbo nat is en op de kiezel olie is..

GTDFREAK 16-01-2019 23:20

Wat is de compressi per zuiger..van en gtd.

ar1g3 16-01-2019 23:49

Quote:
Originally Posted by GTDFREAK
Wat is de compressi per zuiger..van en gtd.

Wat meet je? Ken de specificaties niet vanbuiten maar denk dat je toch ergens rond de 25 a 30 bar hoort te zitten. Je hebt er wel een speciale compressietest voor nodig, niet het type voor benzine wagens.

GTDFREAK 17-01-2019 06:01

Heb gelezen tussen 20 en 23 moet die hebben..monteur bij ons..heeft zo gereedschap.

ar1g3 17-01-2019 12:10

Ik zou persoonlijk eerst eens naar de turbo kijken, gezien je zegt dat er olie in de intercoolerbuizen zit. Is een pak gemakkelijker en is waarschijnlijk de oorzaak van je 'olieverbruik'. Als je zegt dat er ook olie op de kiezel onder je auto ligt lijkt het me wel duidelijk dat je ofwel een olielek in de turbo hebt, ofwel er gewoon bij het monteren ergens een pakking of dichtring niet goed is gestoken waardoor je een olielek hebt.

GTDFREAK 17-01-2019 12:39

Okee bedankt nog zal foto.s maken en posten..kun je zien

B-ram 17-01-2019 13:26

Ik vraag me dan af waarom je zoveel geld uit geeft aan revisie en dan niet een gereviseerde of nieuwe turbo er aan hangt...

GTDFREAK 17-01-2019 19:30

Ja ik ging er vanuit naar de advies van de monteur..En het vertrouwen..

B-ram 17-01-2019 21:08

Een gtd motor moet ook wel echt afgebeuld worden, mocht ie aan revisie toe zijn trouwens.

Heb er zelf 1 gehad met 6 ton op de klok en altijd aardig afgebeuld, ding had nog super compressie op alle cilinders en liep en startte goed.

GTDFREAK 18-01-2019 12:18

Ja maar als je na de revisie olieverbruik heb dan klopt het niet

Van Limburg 18-01-2019 13:11

Een compressietest uitvoeren en de druk per cilinder vergelijken kan je ook eerst doen. Daarvoor hoef je de juiste waarde niet eens te hebben. Als deze waarden rond het zelfde hangen, wordt de kans groter dat je het niet bij een slechte revisie moet zoeken. Maar volgens mij bij een diesel wat moeilijker..
Je motor kan perfect gereviseerd zijn, maar als je olie filter er niet goed op zit...
Als de olie op de kiezel ligt, dan lijkt me ook niet heel moeilijk om te kijken waar dit vandaan komt.
Was je motorblok stukgelopen voor de revisie?
Heb je de turbo zelf gemonteerd?
Heb je de motor zelf in gehangen?

GTDFREAK 18-01-2019 17:32

Ja zelf ingehangen de motor. Ga morgenvroeg eens onder de motor kijken ..waar die lekt komt

MocroPlay 23-10-2020 02:29

Had je de oorzaak van de olie lekkage nog gevonden?


All times are GMT +1. The time now is 00:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.