Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 cabrio G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140745)

steefers 05-07-2017 10:55

Golf 1 cabrio G60
 
Beste lezers,

In een zoektocht naar een betaalbare Golf 1 (gti) ben ik gestuit op een cabrio uit 1984 met daarin een G60 motor. De auto rijd goed maar heeft over het algemeen de nodige aandacht nodig. Het is de bedoeling deze weer meer origineel te maken, netter en probleemloos. Het is een auto voor een fun ritje op zondag en zal niet heel veel kilometers maken. Het is momenteel nog geen G60 op kenteken, maar de bedoeling is wel deze als G60 op kenteken te zetten.

Het zal wel een jaren plan worden want met 2 bedrijven en 4 kids heb ik weinig tijd om er mee bezig te zijn.

Auto heeft nu een embeleemloze gril Golf 2 G60 bumpers. Vindt dit persoonlijk verschrikkelijk dus hier komen in eerste instantie originele bumpers op en een normaal grilletje. Hij staat op 16" Lenso BSX velgen met de maten 7,5j voor en 9j achter. Deze gaan ook in de verkoop want zoek iets simpelers.

Wat moet er gebeuren.
- Motor loopt goed als je rijd maar als ie koud is (en soms bij warme motor) loopt ie stationeer slecht. Hij schommelt in de toeren (blauwe sensor pas vervangen maar niets verbeterd).
- Bumpers en gril vervangen.
- Originele verlichting rondom
- Mis her en der wat strips etc..
- G-lader laten reviseren
- Nieuwe distributie riem en multiriem
- Uitlaat goed dicht zien te krijgen
- Op de langere termijn wat laswerk
- Kabelboom onder de motorkap netter zien te krijgen
- Nieuwe intercooler slangen / buizen. Momenteel is er wat geknutseld van de originele corrado buizen.
- G60 op kenteken zetten.

Wat foto's zoals hij er nu bij staat na aanschaf.












The Skinnmeister 05-07-2017 13:10

Leuke basis, is wel iets van te maken :thumbup:

chrisjuh 06-07-2017 08:12

Mooi ding! Alle tuningzooi eraf trappen, en je bent al bijna klaar! :thumbup:

steefers 06-07-2017 09:32

Thanx heren nou er zit nog wel wat werk aan hoor ;-) maar het is een leuke basis. Inderdaad eerst even die lelijke bumpers en verlichting vervangen.

turbojo2 06-07-2017 20:07

Mooie cabrio man. Ga je de originele plastic bumpers er weer onderzetten? Zelf vind ik de velgen echt heel mooi staan onder je auto, zeker als je de zwarte spatbord verbreders van een gti monteerd en voor iets negatief uitlijnt. Maarja er zijn zo veel mooie velgen die onder een Mk i cabrio passen en evenzoveel smaken.

Roy16VG60 07-07-2017 13:18

Ik vind juist een clipper/kwartett set altijd erg mooi op een Cabrio 1.

Succes met je project, lijkt me een mooie basis! :thumbup:

Ruud 16V-G60 07-07-2017 14:45

ik kan je wel helpen voor een revisie van de lader

steefers 07-07-2017 15:50

@Roy16VG60: ik vindt een clipper setje ook mooier hoor op de cabrio. Maar ga toch even eerste een tijdje rijden met standaard bumpers. (alles beter dan die omgebouwde G60 bumpers).

@Ruud 16v-G60: Ik ga binnenkort even contact met je opnemen voor een afspraak. Zat net onder me kap te kijken en zag dat er al een scheurtje in de riem van de G-lader zit. Vanaf nu maar even niet meer rijden lijkt me :shake:



steefers 17-07-2017 11:48

Inmiddels al even het neusje wat aangepast naar eigen smaak. Golf 2 G60 bumper, gril zonder embleem en heldere koplampen met kruis eruit en meer origineel spul erin.

Imand een idee waar ik die bumper geleider clipjes (achterzijde) kan bestellen online? VW wobshop heeft ze wel maar dan betaal je 13 euro verzendkosten zag ik.




G-lader is inmiddels gedemonteerd en gaat binnenkort voor revisie.

chrisjuh 17-07-2017 13:47

aaaah mooi! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 07:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.