Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 TD 60 -> 80pk (SB, Milieu diesel) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141286)

Kanarie 18-10-2017 00:07

Golf 2 TD 60 -> 80pk (SB, Milieu diesel)
 
Goedemorgen,

Of ik het hier goed plaats, geen idee, dit is mijn eerste post hier. Maar ik heb een vraag betreffende mijn pas aangeschafte 86er Golf 2 1.6TD. De dieselpomp en turbodruk heb ik al iets verhoogd. Maar ik zou graag iets meer pit creƫeren. Nu kan ik een IC, dieselpomp en turbo overnemen van een SB (80pk GTD blok als ik het goed begrijp). Mijn vraag is nu: kan ik dit er bij mijn trage roetmonster zo opschroeven, of moeten hier meerdere handelingen voor gedaan worden? Mocht dit wel zo kunnen, heeft hij dan hetzelfde vermogen als een GTD of moet er dan nog wat anders gebeuren? Iemand hier ervaring mee? B.v.d.

Met vriendelijke groet,

Luuk

darksupra 18-10-2017 15:58

als het goed is heeft jou 60pk geen lda op de brandstofpomp zitten dus in de toeren mis je dus een brandstoftoevoer verhoging.
de turbo van een sb is de garret t3, daar kan je wel iets meer druk uit pompen.
ic heeft altijd iets nut maar dan zou ik persoonlijk eerder richting frontmount ic gaan(sprinter ic voor de radiateur) dat werkt stukken beter.
verstuivers zijn als ik het goed zeg van de sb ook net even anders(hogere openingsdruk 155 tov 145)
als je de kans krijgt zou ik de pomp en de verstuivers van de sb ook proberen over te nemen.

zolang je niet teveel van jou motor gaat eisen blijft die wel heel.
heb zelf alles van sb overgezet op een 1.6d, die draait op 1.5bar en blijft nog heel.

Quartz 18-10-2017 19:06

Alles overbouwen kan wel, maar er zijn wel een paar verschillen. Het motorblok van een SB heeft zuigerbodemkoeling wat een 1V niet heeft. Ook is de turbo van een SB watergekoeld en heeft deze een extra waterpompje wat je zeker moet overbouwen. En zoals Darksupra hierboven zegt zit er verschil in injectoren. een gewone diesel heeft verstuivers die openen op 133 bar en een turboversie 155 bar. Wat versnellingsbak betreft heeft een 1V meestal een 4S bak waar de SB een 4T bak heeft die langer is . Kortom? de ombouw is zeker te doen, Maar waarom geen SB volledig overbouwen. Succes :thumbup:

Rallyegolf20vt 20-10-2017 07:27

Ik heb net mijn SB uit de auto gedemonteerd wegens ombouw naar tdi . Bij interesse stuur maar een pm.

bugs 23-10-2017 18:45

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Ik heb net mijn SB uit de auto gedemonteerd wegens ombouw naar tdi . Bij interesse stuur maar een pm.

Is de koudstartverreiking nog goed? Ik heb anders wel interesse in de pomp :thumbup:

golffan 24-10-2017 11:00

Koudstartverrijking? De zogenaamde "choke" is een inspruitvervroeging. Geen verrijking. Mocht je nog zo'n losse pomp zoeken, ik heb er verschillende liggen.

Mk2jetta1990 24-03-2020 14:21

iemand hier ooit een 1.6 gtd jr motor, pomp en turbo op een 1v blok (60pk eco diesel) gebouwd? zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden en wat ik moet vernieuwen?

Roy16VG60 24-03-2020 17:21

Waarom al die moeite doen terwijl je een Golf 3 TDI voor 150 euro koopt en zo alles binnen een halve dag over zet?

vagg freak 24-03-2020 22:19

https://www.google.com/amp/s/forums...ntensive)&amp=1



Dit werkt

Mk2jetta1990 25-03-2020 14:02

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Waarom al die moeite doen terwijl je een Golf 3 TDI voor 150 euro koopt en zo alles binnen een halve dag over zet?


wil graag een td houden ook in verband met omkeuren

The_Rabbit 25-03-2020 21:25

Quote:
Originally Posted by Quartz
Alles overbouwen kan wel, maar er zijn wel een paar verschillen. Het motorblok van een SB heeft zuigerbodemkoeling wat een 1V niet heeft. Ook is de turbo van een SB watergekoeld en heeft deze een extra waterpompje wat je zeker moet overbouwen. En zoals Darksupra hierboven zegt zit er verschil in injectoren. een gewone diesel heeft verstuivers die openen op 133 bar en een turboversie 155 bar. Wat versnellingsbak betreft heeft een 1V meestal een 4S bak waar de SB een 4T bak heeft die langer is . Kortom? de ombouw is zeker te doen, Maar waarom geen SB volledig overbouwen. Succes :thumbup:


Klopt, heb een '90er GL en een '91er Pasadena gehad, beiden met SB-blok. Turbo is inderdaad watergekoeld. Hadden in de GL een gereviseerd blok gelegd uit een Passat, echter was dit een 70pk-blok. Mijn garagist moest toen ook alles overbouwen van het defecte SB-blok. ;)


All times are GMT +1. The time now is 01:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.