Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   versnellingbak golf 2 GTD schakel niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144635)

GTDFREAK 05-11-2020 11:30

versnellingbak golf 2 GTD schakel niet
 
Na nieuwe koppelingenset voor mijn golf2 GTD na 2 dagen rijden weer en probleem als de golf uit is schakel die wanneer de motor draait krijg ik die niet in versnelling ..wat zou dat zijn.. :shake:

VeeDubber 05-11-2020 12:14

Komt je koppeling wel vrij?

GTDFREAK 05-11-2020 14:16

Ja die komt vrij als de auto stil staat dan kan ik mét de koppeling in staat kan van 2 naar 5 schakelen..

GTDFREAK 05-11-2020 14:18

En de eerste gaat niet binnen..start ik de auto weer schakel die niet.

RobertVoorst 05-11-2020 15:00

Zoals VeeDubber zegt, je koppeling ontkoppelt niet juist waardoor je ingaande as blijft draaien en de synchro alles niet genoeg af kan remmen om te kunnen schakelen. Even je koppelingskabel nakijken en opspannen.

Als je een hydraulische koppeling hebt even het niveau van je remolie checken en evt. ontluchten/checken of een van beide cilinders niet lek is.

VeeDubber 05-11-2020 16:19

Quote:
Originally Posted by GTDFREAK
Ja die komt vrij als de auto stil staat dan kan ik mét de koppeling in staat kan van 2 naar 5 schakelen..


Is geen garantie dat hij goed vrij komt. Wieltje in de lucht zetten, motor laten draaien, koppeling in, dan moet het wiel stil gaan staan. Als hij lichtjes draait, komt de koppeling niet vrij.

Carel Ha 05-11-2020 19:30

Heb je ook bij het vervangen van de koppelingsplaat de drukgroep vervangen en daarmee ook het schijfje waar de koppelingzpen tegenaan drukt? Heb namelijk ook eens gezien dat deze plaat compleet vergaan was en de pen erdoorheen was gegaan en het daarom niet meer deed.

Maar wat hierboven al is gezegd, koppelingskabel bijstellen is de meest eenvoudige. Tenzij je een zelfstellende koppelingskabel hebt.

GTDFREAK 05-11-2020 21:22

Koppelingset 3 weken geleden gezet..zou niet weten wat .ik verkeerd heb gedaan nieuwe olie ook..

GTDFREAK 13-11-2020 16:20

Andere versnellingsbak gezet auto uit schakel die en auto aan krijg die niet in versnelling...hoe kom het.

VeeDubber 13-11-2020 18:07

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Komt je koppeling wel vrij?


Ik zou hier nog eens naar kijken

GTDFREAK 13-11-2020 18:42

Vind het raar toen de auto op steunen zat kon ik schakelen alleen achteruit ging niet goed eenmaal de banden op en wil ik wegrijden gaat die niet in versnelling..begrijp dat..niet

Johan1982MK1 13-11-2020 19:24

Op 1 of andere manier lijkt het toch of de koppeling niet goed vrij komt..
Heb echt veel, heel veel van dit soort bakken / koppelingen gedaan en nooit zulke problemen gehad.

GTDFREAK 13-11-2020 19:39

Heb nieuwe koppeling gezet .2 weken geleden en gebeurte dat ook heb ik nu andere versnellingsbak gezet.schakel niet als de auto ..wil vertrekken

Carel Ha 14-11-2020 04:52

Hoe oud en versleten is het schakelmechanisme? Staat het goed afgesteld, en zitten alle boutjes en moertjes goed vast? En inderdaad hoe is de afstelling van de koppelingskabel, en hoeveel vrije slag heb je in het koppelingspedaal?

En toen je de bak vervangen hebt laatst, heb je toen ook even een blik geworpen je koppeling en price as in? En wat zag je toen?

Ik denk aan de hand van de posts die je hebt geplaatst je een heel eind komt met het eerste deel van deze post te controleren.
Mocht je een zelf stellende koppelingskabel hebben, kan je deze het beste vervangen naar een handmatige om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit.

GTDFREAK 14-11-2020 11:28

Kan aan de versnellingsbak is van golf 3 td..zijn toch de zelfde

Johan1982MK1 14-11-2020 16:50

Wel alle plastic kniestukjes en schakelvork bij de bak van de oude mk2 overgezet? Daar zit nl. wel verschil in.

GTDFREAK 14-11-2020 17:46

Heb de kleine witte schakelt stang en de grote weggedaan van de versnellingsbak en de ijzeren schakelstang die wat aan de pook gaat .heb met en vriend dan geprobeert met de hand in de motorruimte met de hand via schakelvork. en versnelling gingen binnen bak kraakte

Carel Ha 15-11-2020 05:04

Quote:
Originally Posted by GTDFREAK
Heb de kleine witte schakelt stang en de grote weggedaan van de versnellingsbak en de ijzeren schakelstang die wat aan de pook gaat .heb met en vriend dan geprobeert met de hand in de motorruimte met de hand via schakelvork. en versnelling gingen binnen bak kraakte


Hoop niet voor je dat die persoon voor de auto stond, voor het geval de auto niet geheel ontkoppeld was en gaat rollen.

Klinkt namelijk nog steeds dat de koppelingskabel verkeerd staat bijgesteld.....

Maar even vraagje gtd freak en dat is niet om vervelend te doen maar heb je de speling in de koppelingskabel al geprobeerd bij te stellen of af te stellen want het word al een heel aantal keer door iedereen gezegd maar je gaat er niet op in.... Wat is loos?

GTDFREAK 15-11-2020 10:06

Heb en zelfstellende erop en de koppelingpedaal heb druk genoeg of moet ik en andere kabel zetten..

Carel Ha 15-11-2020 10:58

Quote:
Originally Posted by GTDFREAK
Heb en zelfstellende erop en de koppelingpedaal heb druk genoeg of moet ik en andere kabel zetten..


Raad je aan voor een handmatig stellende te gaan. De zelf stellende willen namelijk nog wel eens stuk gaan en dan heb je een heel raar gevoel in je pedaal. Wat je eerst merkt aan 2 aangrijpingspunten...
Of ze gaan erger kapot en dan doet ie weinig meer.

Let wel als je een golf GTD met interkoeler hebt Motorcode SB dan heb je een langere koppelingskabel nodig dan eentje zonder interkoeler


All times are GMT +1. The time now is 09:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.