Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Tour de France (wie gaat hem winnen?) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33255)

PJVL_G60 19-07-2007 16:46

Tour de France (wie gaat hem winnen?)
 
Was wel eens benieuwd of hier nog meer fietsfanaten zijn. Heb jarenlang aan fanatiek gemountainbiked en met veel plezier. Helaas mee gestopt waar ik nog steeds spijt van heb. Zit er ook weer aan te denken om het allemaal rustig aan weer opnieuw op te bouwen.

Maargoed, momenteel is de Tour de France aan de gang. Volg ik ook wel een beetje aangezien ik overdag vrij ben. Vind het dit jaar een erg interessante tour geworden zonder die Armstrong ! Andere mensen als favorieten op het moment, het is gewoon compleet omgeslagen als het om de gele trui gaat.

Momenteel Rasmussen in het geel. Ik zie hem ook als een zwaar favoriet als ik eerlijk ben. Vind het van Vino erg jammer dat die zo zwaar ten val is gekomen. Ben erg fan van die vent, maar denk niet dat die er nog aan zal gaan komen. Kloden gaat in de bergen te kort komen denk ik maar zie ik toch zeker erg ver komen. Ik denk dat het tussen Rasmussen, Evans en die renner van Discovery die nu in het wit rijd. (kan zo even niet meer op zijn naam komen) gaat.

Zal wel eens willen weten wat jullie favorieten zijn ! :D

Zal de mijne hieronder even neerzetten:

Geel: Rasmussen
Groen: Boonen
Wit: Renner van Discovery (naam komt later kan er even niet op komen)
Bolletjes: Rasmussen


Laat maar horen wat jullie favorieten zijn ! :D

evilnyntje 19-07-2007 16:47

Geel: Roberte Delgado
Bolletjes trui: Steven Rooks


:) Ik geef er eigenlijk niet zo veel meer om, keek vroeger graag naar de PDM groep omdat mijn pa daar werkte.

vwleusden 19-07-2007 16:52

Stomme sport. Je kan ook op tijd vertrekken, dan hoef je niet zo hard te fietsen. En waarom heeft men tegenwoordig motoren, auto's en brommers... juist, om niet te hoeven trappen en zeker niet tegen een heuveltje op.

Christiaan 19-07-2007 17:01

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Stomme sport. Je kan ook op tijd vertrekken, dan hoef je niet zo hard te fietsen. En waarom heeft men tegenwoordig motoren, auto's en brommers... juist, om niet te hoeven trappen en zeker niet tegen een heuveltje op.


:giggle:

Pedaalemmer 19-07-2007 17:03

Als rasmussen zijn tijdritten dit jaar wel onder controle houd zet ik mijn geld op hem, groene trui word toch tom boonen denk ik, zabel is een goede sprinter en weet de bergen vaak wel goed te verteren maar komt toch telkens tekort en is haast te oud aan het worden.
Bolletjes trui word vast en zeker als hij het geel mist voor rasmussen daarvoor heeft hij genoeg capaciteiten voor in het klimmen.

ik ben zwaar benieuwd naar de bergetappes die nog komen daain word dalijk het verschil wel gemaakt.

Tjaap 19-07-2007 18:34

jaren groot fan geweest maar dit jaar gewoon te weinig tijd om alles te volgen.. kijk uiteraard wel elke avond de samenvatting

PJVL_G60 19-07-2007 18:58

Quote:
Originally Posted by Tjaap
jaren groot fan geweest maar dit jaar gewoon te weinig tijd om alles te volgen.. kijk uiteraard wel elke avond de samenvatting


En wie gaat hem winnen volgens jou?

Tjaap 19-07-2007 19:04

durf het nog niet te zeggen.. maar hoop eigenlijk wel Rasmussen idd.

Siem 19-07-2007 19:25

Ben ook een fietsfanaat, volg de Tour de France al een paar jaar. Ben het met PJ eens dat het dit jaar een leuk jaar is. Een keer geen zekerheid van wie er gaat winnen ;) ....
IK zie Rasmussen ook als een groot favoriet, geef heb een zeer grote kans deze tour te gaan winnen. Als je van de week al zag hoe goed Boogerd en Dekker hem telkens de klim op trokken. Als zij hun werk ook zo blijven doen en rasmussen goede benen behoud geef ik hem een goede kans.

Tuurlijk blijven er meerdere kanshebbers, daarom is het dit jaar ook zo'n leuk en veel spannender jaar :)

Zeend 19-07-2007 20:14

Ik denk dat degene met de beste chemicaliƫn gaat winnen!!!

Jens

Ralph 19-07-2007 21:15

zeker waar, wie de grootste medicijnkast heeft gaat winnen !!!

sanderz 21-07-2007 17:05

na vandaag heeft rasmussen een grote kans om hem te winnen, vino wordt een goeie tweede want die heeft vandaag grote stappen gemaakt. valverde kan het schudden, wat die vandaag had ik weet het niet. die van discoverey in het wit is contador volgens mij ook een goeie.

ps ik fiets ook ben het net weer aan het oppakken, heb vandaag nieuwe banden gekocht die wat smaller zijn en met minimaal profiel zodat het allemaal wat lekkerder gaat. wil volgend jaar weer aan de jan jansen classic deelnemen.




PJVL_G60 22-07-2007 14:20

Vino heeft idd goede zaken gedaan !! :eek:

Die gaat ook nog wel meer van zich laten zien ;)

*edit* na vandaag nie meer, gisteren leek die echt terug, maar vandaag is het dan toch echt afgelopen met hem..wel jammer !

VWRopie 22-07-2007 18:21

Voorspellen is zo simpel :P

Maar om je voorspelling uit te laten komen... das andere koek ;)

Maar goed mijn voorspelling:

Geel: Rasmussen
Wit: Contador (omdat hij net achter het geel vist!)
Bolletjestrui (rood): Soler (die gaat veel punten pakken in de pyreneen)
Groen: Boonen (te sterk voor alle andere sprinters! Zelfs in de bergen!)

En na vandaag maar 1 ding: ADIOS VINOKOEROV :rock:

PJVL_G60 22-07-2007 21:30

Quote:
Originally Posted by VWRopie
Voorspellen is zo simpel :P

Maar om je voorspelling uit te laten komen... das andere koek ;)

Maar goed mijn voorspelling:

Geel: Rasmussen
Wit: Contador (omdat hij net achter het geel vist!)
Bolletjestrui (rood): Soler (die gaat veel punten pakken in de pyreneen)
Groen: Boonen (te sterk voor alle andere sprinters! Zelfs in de bergen!)

En na vandaag maar 1 ding: ADIOS VINOKOEROV :rock:


Jaah idd, vind het wel erg jammer van VINO, maargoed het is nu echt afgelopen met hem..

berendd 22-07-2007 22:06

erg mooie slotklim vandaag, heb echt aan de buis gekluisterd gezeten vanmiddag, wilde nog wat gaan klussen maar dat moest maar ff wachten..

Toby 23-07-2007 08:57

gister verschrikkelijk vette etappe bekeken! wat was het spannend.
vandaag ben ik ook heel benieuwd! denk maar ff stiekem online kijken op kantoor! :D

mijn favoriet voor de winnaar was evans.
maar Rasmussen komt nu toch steeds dichterbij.

ik fiets zelf ook af en toe, en dat maakt het nog leuker.

Pedaalemmer 23-07-2007 09:38

nu maar hopen..dat rasmussen echt geen dopingtest tegen krijgt want dan is er echt stront aan de knikker!

VWRopie 23-07-2007 17:19

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
nu maar hopen..dat rasmussen echt geen dopingtest tegen krijgt want dan is er echt stront aan de knikker!


Waarom?

Rasmussen heeft het hele jaar maar voor 1 ding getraind: DE TOUR!

De rest van de ritten over het hele jaar interesseren hem geen mallemoer, zelfs het Deens kampioenschap niet!

Zoals vandaag bleek, had Rasmussen het echt wel moeilijk tegen Contador (WAT EEN TALENTJE!) en het wordt echt nog spannend in de pyreneen! Het is te hopen dat Rasmussen nog wat minuten pakt op Contador, anders kan de komende tijdrit wel heel slecht aflopen voor Rasmussen!

En wat is die Boogerd aan het doen jongens?!

Als er iemand presteert dan is het Boogerd wel, wat een KNECHT!

En die VINO dan weer vandaag... waar is die mee bezig? De ene dag verliest ie een half uur, de andere dag pakt ie "met gemak" 5 minuten...

Toby 24-07-2007 08:43

kortom: wat een fantastische koninginne rit gister!
prachtig.... ik ben echt heel benieuwd..

ik denk nog steeds evans...
zeker met het oog op een tijdrit


All times are GMT +1. The time now is 23:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.