Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Spookgolf 4!? Wie o wie kan mij helpen!? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123411)

Mpit04 26-01-2014 01:36

Spookgolf 4!? Wie o wie kan mij helpen!?
 
Hallo, ten eerste zal ik mij even voorstellen en vervolgens mijn probleem uitleggen en hopen op een antwoord.

Ik ben Michael, 23 jaar oud en kom uit Groningen.
Ik ben in het bezit van een golf 4 2.0 highline.

Sinds al een beste tijd houd mijn golf er zomaar mee op.
Rijd ik even naar bijvoorbeeld het tankstation om te tanken wil ik vervolgens weer weg rijden doet de auto helemaal niks meer en springen de dagteller en klokje op nul!.
Uit het niets start die niet meer alsof die geen stroom heeft.
Wat ook wel eens voorkomt voor dat het gebeurd is dat onder het rijden de verlichting minder zichtbaar word van de koplampen en het dashboard en de radio begint te stotteren alsof die geen stroom krijgt.
Vanaf de eerste keer dat het gebeurde begon mijn abs lampje ook te branden, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Nu naar een aantal meters te hebben gereden begint hij alsnog constant te branden.
Auto is al meerdere keren bij de garage geweest.
Dynamo is al vervangen eb laad goed op, accu is al vervangen en laad ook prima zoals het moet,auto is doorgelezen en het probleem blijft zich voor doen.
Ene keer is het een aantal dagen goed.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen!

De Pul 26-01-2014 05:08

hoofdrelais al vervangen?

vwjopie 26-01-2014 05:37

misschien een slechte massa die aan het vervelen is?

timberland 26-01-2014 07:25

electrisch deel van het slot, zelfde problemen gehad, zat puur in het electrische deel

Tiefleger 26-01-2014 10:38

Of is Christine verandert van een Cadillac in een Golf 4?? :D :D :D

jetta91 26-01-2014 10:43

Had dit met een polo 6n, ik heb toen de accu en bobine vervangen, toen was het bij mij weg

heinz74 26-01-2014 11:08

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Of is Christine verandert van een Cadillac in een Golf 4?? :D :D :D

Christine was een '57 Plymouth Fury/Belvedere...(na gelang de scenes in de film)... :thumbup:

Mpit04 26-01-2014 11:47

haha, de massa is gewoon prima @vwjopie
@jetta91 accu is al 2x vervangen dus dat is ook het probleem niet.
Mijn hoofdrelais heb ik indd nog niet vervangen maar zou dat dit probleem kunnen verhelpen?
En @ timberland.. Jij had duidelijk hetzelfde probleem? hoe kan ik daar makkelijk achterkomen of het het elec deel van het slot is?

bedankt voor jullie reactie's!

Mpit04 19-03-2014 23:28

Het vervolg van dit verhaal, Na een lange tijd doet de golf weer hetzelfde.
Vandaag gebeurde er niks en had die er weer geen zin in.. Accu was weer compleet leeg en de dagteller en het klokje allemaal weer gereset op nul.
Anwb er dit keer maar bijgehaald alles doorgemeten.
Wat blijkt nu, Na het starten en gelijk stationair laten draaien laadt de dynamo niet voldoende.
Zodra ik ff wat gas geef laadt die gelijk goed op en blijft die op dat moment ook gewoon laden zoals het hoort.
De anwb zat te denken dat het de spanningsregelaar moet zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Begin er een beetje erg zat van te worden en wil mijn mk4 het liefst niet kwijt!

Ron mk1 20-03-2014 08:19

Het laden van de dynamo gaat meestal pas als je 1x gas hebt gegeven .

Persoonlijk zou ik denken dat je toch echt ergens een lekstroom hebt .

Is de zekeringenkast op je accu al eens vervangen?
Die wilt nog al eens moeilijk gaan doen ...
Trekt je startmotor niet te veel op het moment van starten?
Dan kan hij je accu ook om zeep helpen .

Mocht je er echt mee aan zijn dan wil ik er gerust naar kijken voor je , maar ik woon wel in Alkmaar ;)
Wat voor foutmeldingen geeft hij met uitlezen?

Mpit04 20-03-2014 12:10

Geeft alleen foutmelding van mijn abs omdat die meestal gaat branden als ik em in zijn 2 zet.
Startmotor zou dat kunnen?.. De startmotor jankt wel als ik em start als die er ff over heen draait.
En ff over die zekeringskastje op de accu, heb de auto bij de garage gehad het zekeringskastje zat wat losjes ofzo begreep ik hadden ze vastgezet en toen was het een hele tijd weer goed tot gister.. Het zou miss indd daarin kunnen zitte

VWGTI8v 20-03-2014 12:49

bij mijn golf 3 was de stekker van de zekeringskast nietmeer goed

Der Einzer 20-03-2014 23:03

Spanningsregelaar is een kleine moeite.
Heb hetzelfde ooit eens gehad met een audio 90.
Auto schakelde zelf de radio..verlichting enz op een lager peil en ging acculampje zwak branden.
Even later viel de auto uit een ging niet meer aan.
Koolborstels van de regelaar op. Regelaar vervangen en probleem opgelost.

Ron mk1 21-03-2014 07:40

Dynamo is al kompleet vervangen ( zei hij )
Ik gok toch echt op de zekeringenkast op de accu ;)
Of een startmotor die sluiting maakt ...

Mpit04 21-03-2014 11:39

ja klopt de dynamo is indd al vervangen,
we zitten zelf ook te denken aan de zekeringkast op de accu... die is toch ook verbonden met de abs?? aangezien dat lampje ook brand met rijden

J.v.G 06-06-2014 08:47

is dit probleem al opgelost??


All times are GMT +1. The time now is 00:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.