Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Praktische vragen polo 1.9 D uit 1999 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37083)

Jazzy550 03-12-2007 17:48

Praktische vragen polo 1.9 D uit 1999
 
Beste iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes over de Polo die mijn vriendin vorige week heeft gekocht. Het is een 1.9 D en hij rijdt heerlijk, maar er zijn een paar irritante kwaaltjes die ik graag zelf zou willen oplossen. Ik ben best wel handig, maar sleutel voornamelijk aan motorfietsen en oldtimer Volvo's. Vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor ik allerlei plastic dingetjes enzo mol...

1.) Hij loopt erg laag stationair (ong. 825 tpm) en daardoor trilt alles behoorlijk mee -dashboard, stuur, etc. Als je het toerental iets verhoogt naar bijv. 925 a 950 tpm. zijn de trillingen veel minder. Aan welke schroef moet ik aan draaien om het toerental te veranderen?

2.) Iemand is tegen de spiegel gereden ofwel er heeft expres iemand tegenaan geslagen (schijnt erbij te horen als je in de stad woont), want het glas is gebarsten. Het mechaniek (electrisch verstelbaar) werkt nog goed. Hoe kan ik het glaasje vervangen?

3.) Het rechter portierraammechaniek rammelt. Hoe haal ik de bekleding van de deur af om bij de geleiders te komen?

4.) In de koplamp zit een gaatje door steenslag. Ik heb ergens gelezen dat dit goed te repareren is met transparante bison epoxy lijm. Hoe krijg ik de lamp eraf? Ik zie bovenop 2 torxjes en aan de zijkant een zeskant. Ik heb de grille eraf geschroefd, maar krijg het meegespoten randje niet los omdat deze nog ergens vast zit onder de koplamp.

5. Hoe check ik het luchtfilter? Ik heb gezien dat er 5 zeskantjes rond het filter zitten, maar ik krijg de slang aan de voorzijde er niet af. Waarschijnlijk te stug doordat het zo koud is... Iemand tips om dit slangetje eraf te krijgen zonder iets te mollen?

Sorry voor de waslijst, maar ik moet ergens beginnen. Alvast hartelijk bedankt voor de hulp! :thumbup:

Zie onder voor foto's (misschien kunnen jullie hiermee aangeven wat en hoe ik iets los moet maken?)

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=SS3Z6KVK

mooney 03-12-2007 19:02

allereerst welkom hier,

alleen op deze vragen heb ik een antwoord:

2) glaasje kun je er zo uittrekken, het glaasje zit vast met vier lipjes rond een schijf, aan één kant vastpakken en rustig trekken.

3) achter de hendel om de deur pen te maken zit een klepje, achter dit klepje zit een boutje, verder zitten er onder de bak voor je zooi een paar boutjes, nu kun je het paneel er zo af trekken.

4) onder het knipperlicht zit een plastic moer achter het randje, sleutel 10 heb je hier voor nodig, dan kan de rand eraf. er zitten 3 of vier inbus of torx boutjes naast de koplamp unit meen ik.

oh, en je hebt een polo 6n, niet een mk1 2 of 3...

Jazzy550 03-12-2007 20:42

Quote:
Originally Posted by mooney
allereerst welkom hier,

alleen op deze vragen heb ik een antwoord:

2) glaasje kun je er zo uittrekken, het glaasje zit vast met vier lipjes rond een schijf, aan één kant vastpakken en rustig trekken.

3) achter de hendel om de deur pen te maken zit een klepje, achter dit klepje zit een boutje, verder zitten er onder de bak voor je zooi een paar boutjes, nu kun je het paneel er zo af trekken.

4) onder het knipperlicht zit een plastic moer achter het randje, sleutel 10 heb je hier voor nodig, dan kan de rand eraf. er zitten 3 of vier inbus of torx boutjes naast de koplamp unit meen ik.

oh, en je hebt een polo 6n, niet een mk1 2 of 3...


Dank voor je reactie, Mooney. Zou je 3 en 4 nog wat meer kunnen verduidelijken?

3.) Bedoel jij dat ik de hendel (rode pijl) moet opentrekken en dat daar een boutje achter zit? Ik heb kapje bij groene pijl open gehad, daar zit niks achter. Verder bedoel je met de zooi-bak hetgeen waar de blauwe pijlen bij staan denk ik. Hier zie ik geen boutjes/schroeven o.i.d. (rondom gekeken) Hoe krijg ik die bak eraf? Ik kon alleen de speakers eruit schroeven, maar hier vond ik ook geen boutjes voor de bevestiging van de zooibak.





4.) Moet het knipperlicht eraf om bij het moertje te komen, of kan dit van binnenuit? Klopt het dat het glas van de koplamp losgehaald kan worden van de koplampunit? Zo niet, dan moet ik maar met een injectiespuit aan de slag door het gat van de H4 lamp denk ik.

Alvast bedankt maar weer! :)

O ja, sorry voor het plaatsen in de verkeerde categorie! ;)

Berserker 04-12-2007 09:06

Deel van groene pijl eraf halen, dan nog t opgezette stuk van t handvat van de deur rechts nast de rode pijl.. Daaronder vind je schroefjes als t goed is, de zooibak blijft aan het paneel vastzitten..

Die schroefjes los en dan gewoon voorzichtig beginnen met eraf trekken, want t paneel zit geklikt, let op de bovenste rand wil nog wel scheuren..

Daaronder vind je een plastick schuimlaag voor isolatie, en witte schuifjes waarin t deurpaneel geklemd zit, die eraf schuiven en dan t schuim heel voorzichtig lostrekken..

Dan zit je bij je geleiders, let op die plastick pinnetjes waarmee de ruit aan de geleiders zit gaan snel kapot, t kliksysteem is heel fragiel ik heb r gaatjes ingeboord en een splitpennetje door gedaan omdat de ruit bleef loskomen...

**edit** speaker moet je ook even eruit halen voor t gemak..

mooney 05-12-2007 18:38

hierboven staat punt 3 correct, ik heb zelf een cordoba en de deur is toch even anders ;-)

de knipperlamp moet er uit inderdaad, zit vastgeklemd met een lipje, hier kun je van binnenuit bij, net naast de koplamp. nu zit er in de hoek de plastic moer.

DÁ-BRT 19-12-2007 11:20

Punt 1: Op de brandstofpomp zit de gashendel.

Bij een koude motor wordt de vacuum pot die erop zit bedient. Als je de slang eraf trekt gaat hij de toerental verhoging veranderen. De hendel die het toerental bepaald ligt op een aanslag. Dit kan je verstellen.


All times are GMT +1. The time now is 10:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.