Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2 verlagen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24436)

hajee 10-09-2006 22:36

T2 verlagen
 
ik wil m'n T2 verlagen, nou schijnt dat slammed panel verlaagde spindels zou kunnen leveren?? iemand ervaring ermee op T2 gebied? werkt dat goed?
zijn er eventueel nog anderen die spindels leveren, of is dat zelf te maken, en zo ja hoe?
en zijn er ook versmalde assen te koop, of is dat ook eigen produktie?
zo smal als hieronder hoeft ook weer niet, maar zo laag mag... :eek:


Lomax 11-09-2006 07:40

Moet je niet ff contact opnemenmet Area51 ?

Overigens vind ik het persoonlijk niet zo mooi dat verlagen, maar je valt wel gelijk op op een vct2 meeting ;)



maniacmark 11-09-2006 08:17

@ lomax: helemaal mee eens

infamous 11-09-2006 08:52

Er is ook een topic waar alle mogelijkheden in staan. En een boek.

Kijk op bol.com

Heb zelf een kit van red9design.

Frieser 11-09-2006 10:36

Je hebt eigenlijk een aantal opties:

1. je kan verlagen d.m.v. adjusters op je vooras, bijvoorbeeld Foxy Adjusters of rasterplaten (relatief goedkoop, maar niet de beste manier m.b.t. onderhoud en ultralaagheid)
2. Je kan verlagen d.m.v. verlaagde spindels (duur, maar wel comfortabeler, beter voor de slijtageonderdelen en je kan lager gaan. Er zijn helaas niet veel aanbieders van verlaagde spindels voor bussen...)
3. een combi van bovenstaande :) kan je flink laag gaan...
4. Om een normaal rijgedrag aan de achterzijde te houden kan je daar verlagen d.m.v. verlaagde/verstelbare springplates.
5. Airride :)
6. Vul me aan mensen...

Titi-Stengeleir 11-09-2006 20:21

Ik heb onder mijn 2Tb een ingekorte vooras(incl rasterplaten) met dropped spindels van bij Slammedpanel en ik ben hier heel blij mij... :hug:
Héél proper werk, en wat voor mij belangrijk was, hun spindels voor T2b zijn niet verlast. Want ik ben zo niet voor spindels waar men aan last enz...
Zowel voor als achter heb ik witte KYB dempers. Wat ik wel moet toegeven, mijn wielkasten zijn 7cm omhoog gebracht!!! :rock:
Achteraan is hij 3 tanden verlaagd.
Je kan een ingekorte vooras(incl rasterplaten) kopen, zoals een Puma op een kever, maar ik ken de kwaliteit niet van deze matrialen, wel de prijs 650 eurotjes

Als je nog vragen hebt, stel ze maar...

Maar foto's zeggen meer dan mijn gepreek he: ;)

[IMG]
[/IMG]
[IMG]
[/IMG]
[IMG]
[/IMG]

hajee 11-09-2006 20:24

supermooi zeg!!erg cool!
:wee:
heb inmiddels slammed panel aan de lijngehad,
eea is me duidelijk geworden..

Titi-Stengeleir 11-09-2006 20:27

Quote:
Originally Posted by hajee
supermooi zeg!!erg cool!
:wee:
heb inmiddels slammed panel aan de lijngehad,
eea is me duidelijk geworden..



Die mannen kunnen er wat van, en zullen je zeker verder helpen!!!
Moest het zijn dat je echt extreem wilt gaan, raad ik je aan spindels te kopen. Ik had deze eerst niet en is gewoon een sprinkhaan dan, en dan moet je in je chassis gaan slijpen om je spoorstangen door te kunnen laten, echt k*t :confused:

Gert 11-09-2006 20:49

Titi : stuur je bus eens mijn kant op met jezelf achter het stuur . Wil m nu eens live bekijken .
@ HJ : Area 51 als je geen dropped spindels wilt .
Kan je altijd nog doen toch ?

Titi-Stengeleir 11-09-2006 20:53

Quote:
Originally Posted by Gert
Titi : stuur je bus eens mijn kant op met jezelf achter het stuur . Wil m nu eens live bekijken .
@ HJ : Area 51 als je geen dropped spindels wilt .
Kan je altijd nog doen toch ?


@Gert: Zorg jij er dan even voor dat die vlugheuveltjes onderweg naar je thuis "even" verdwijnen :D :D :D

Jurgen Santana 11-09-2006 20:56

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
@Gert: Zorg jij er dan even voor dat die vlugheuveltjes onderweg naar je thuis "even" verdwijnen :D :D :D


Dus jij rijd over al die vluchtheuvels heen. Dat kan met een niet verlaagde bus ook niet :tongue:



Gert 11-09-2006 21:03

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
@Gert: Zorg jij er dan even voor dat die vlugheuveltjes onderweg naar je thuis "even" verdwijnen :D :D :D


Goed nieuws : binnenkort verhuizen en daar is het zo goed als drempelloos .. :eek:

Titi-Stengeleir 11-09-2006 21:11

Quote:
Originally Posted by Gert
Goed nieuws : binnenkort verhuizen en daar is het zo goed als drempelloos .. :eek:


Das goed nieuws...tegen dan zal hij wel helemaal af zijn...
Ben bezig met het interieur aan het bekleden en de remmerij in orde aan het brengen, dan nog de bumpers en SPRINGEN :eek: en SCHUREN :eek: over het asfalt, jouw richting op...

vwcrewcab 12-09-2006 19:18

@ Titi: show nog eens een foto net als de eerste van de drie die je post, maar dan ff met flits, ziet er echt super uit!!! :eek: :cool: :woowoo:

Frieser 12-09-2006 19:49

Lichtelijke ruis op het topic met als titel 'T2 verlagen'... als we dit nou eens voorkomen blijven de topics ook een stuk waardevoller...

mattijs 18-09-2006 21:54

Frieser heeft absoluut gelijk, zeker gezien iemand het woord 'vluGheuvels', oftewel heuvels tegen vlug rijden, dus drempels, interpreteert als 'vluCHTheuvels'... :tongue:

mattijs 18-09-2006 21:58

Even on-topic again, is het nu wel of niet mogelijk om een t2a van '71, dus met schijfremmen, te voorzien van t2b-spindels?En zoja, weet iemand even zo de prijs van die slammed-panel spindels voor t2b?Gr mattijs

Zeend 19-09-2006 11:02

Quote:
Originally Posted by mattijs
Even on-topic again, is het nu wel of niet mogelijk om een t2a van '71, dus met schijfremmen, te voorzien van t2b-spindels?En zoja, weet iemand even zo de prijs van die slammed-panel spindels voor t2b?Gr mattijs


Je kunt iedere T2 voorzien van T2b-spindels. Volgens mij moet je alleen wel je remmerij upgraden naar T2b, andere klauwen en schijven dan de 71/72 modellen.


Jens

mattijs 19-09-2006 17:42

Thanks!!!

vwcrewcab 19-09-2006 18:25

Area51 is toch met zo'n set bezich geweest?!

Dit is waar je denk ik meer in fo kunt vinden


All times are GMT +1. The time now is 08:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.