Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Another Mk1 G60..... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93975)

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 12:02

Another Mk1 G60.....
 
Op vraag van vele vrienden en enkele forumleden.
Ik heb de auto al 3 jaar en ik heb er tot 2 jaar geleden dagelijks mee gereden. Vorig jaar dan een mk3 1.9td bij gekocht om de mk1 te sparen.

ik heb de mk1 zo gekocht:


Toen zat er wel nog geen schroefkit onder maar wel op de 15" bbs rz en met een logo loze grill. en 2 kuipstoelen erin.

Als eerste heb ik die kuipstoelen eruit gegooid en een zwart skai interieur zonder hoofdsteunen in geplaatst.



De grill ook onmiddelijk eruit gegooid en een origineel gti grill met zwart logo en gti plaatsje erin.

Verschillende setjes velgen gehad:
A3 velgen opgeknapt en zwart gespoten:





nadien nog een setje bbs rs "15 gehad





een sfeer fototje :)


PimVW 30-12-2011 12:05

Hé Jelle, blyft n ruige 1! Helemaal met je nieuwe blok straks :)
Had je nou ook nog zo n race schakeltoren besteld?

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 12:30

Nu het winter is gaat het blok eruit, het was een g60 blok die draaide op een 68mm pouli met chip en een stangen geschakelde bak van een scirocco 16v.

(foto's volgen nog)

Ik ben naar Essen motorshow geweest en een paar leuke spulletjes meegebracht:


K&N inlegfilter
origineel G60 logo voor in de grill
powersprint einddemper
Alle darmen in het motorruim

Ik heb de G-lader ook al gedemonteerd voor een revisie, een afspraak gemaakt met ruud en ik ging vol goeie moed richting nederland met 3 g-laders in de wagen. Eenmaal bij ruud was de vreugde snel over, ik had nog een originele G60 lader die nog nooit was open geweest. Deze lader was nog goed om gewoon te reviseren maar niet goed genoeg om te late flowen. dus deze maar bijgehouden als reserve lader.

De andere 2 laders waren stuk, 1 was teveel ingelopen en de andere was de verdrigner van stuk



Toch nog enigsinds gelukkig naar huis gereden omdat ruud altijd een gereviseerde en een gereviseerde bewerkte lader op voorraad heeft liggen. dus zo maar 1 meegenomen naar huis.



Wat is nu de bedoeling met mijn mk1??
-->
Er komt een 1,9l G60 blok in met een schrick nokkenas en de bewerkte lader. Eenmaal alles gerodeerd is gaat hij nog richting JD voor een chip op maat. De bedoeling is om er dit jaar mee naar Worthersee te rijden.

Momenteel ligt de AYN bak open voor alle rollementen en syncromessen e.d. te veranderen





Er komt nog een shortshifter in maar die ben ik nog aan het zoeken.

Ik had ook een setje remklauwen van een renault megan rs die ik wou gaan gebruiken, maar dat gaat niet lukken in samenwerking met mijn "16 snowflakes die er absoluut op blijven.





Dus deze gaan in de verkoop. Klik

Ibiz@ke 30-12-2011 14:34

as we speak---> bak ligt hier momenteel op tafel open om terug in mekaar te zetten haha

De Pul 30-12-2011 14:36

nice.....!

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 14:37

Quote:
Originally Posted by Ibiz@ke
as we speak---> bak ligt hier momenteel op tafel open om terug in mekaar te zetten haha


en was alles nu nog in orde?

brabomk1g60 30-12-2011 16:34

Toffe mk1 G60 :thumbup:

Ligt het aan mij of is de mk1 G60 weer aan een opmars bezig hoor steeds vaker dat mensen met een G60 gaan spelen.....
Kan ze geen ongelijk geven :cool:

Dannyvw86 30-12-2011 17:00

Ligt het aan mij of is de mk1 G60 weer aan een opmars bezig hoor steeds vaker dat mensen met een G60 gaan spelen.....
Kan ze geen ongelijk geven :cool:[/QUOTE]


G60 blijft ook gewoon de ultieme motor voor in de mk1 :rock:

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 17:03

Deze heeft al 3 jaar een G60 motor hoor, word nu gewoon nog een een upgrade aan gedaan :) en inderdaad een g60 hou je van of niet, het geeft een zalig vermogen en een lekkere sound!

Black Devil 30-12-2011 17:15

Mooie combi, G60 in een golf 1!

brabomk1g60 30-12-2011 17:20

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Deze heeft al 3 jaar een G60 motor hoor, word nu gewoon nog een een upgrade aan gedaan :) en inderdaad een g60 hou je van of niet, het geeft een zalig vermogen en een lekkere sound!



Was ook geen persoonlijke opmerking ;)
Had al geleze dat je de jouwe al een aardig tijdje in bezit hebt.
Gewoon in het algemeen spreek steeds meer mensen die toch weer een G60 erin willen hebben of iemand kennen die eraan gaat beginnen

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 17:36

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Was ook geen persoonlijke opmerking ;)
Had al geleze dat je de jouwe al een aardig tijdje in bezit hebt.
Gewoon in het algemeen spreek steeds meer mensen die toch weer een G60 erin willen hebben of iemand kennen die eraan gaat beginnen


totally true! :p en hoe meer mensen het doen hoe meer info er vrij komt voor verbeteringen! :thumbup:

vdWal. 30-12-2011 17:46

mooie plannen!

hou m in de gaten klinkt allemaal goed :thumbup:
en wat mij betreft laat ze allemaal maar komen indd die G60 ik vind het geluid heerlijk :D

gti-er 30-12-2011 17:58

goed bezig zeg! :thumbup:
En idd het geluid van een G60 is gewoon super! :cool:

Sjaak_73 30-12-2011 18:07

kijk jij bent goed bezig


succes

mvg sjaak

Ibiz@ke 30-12-2011 18:11

bak steekt voll in mekaar op een namiddagje :-)

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 18:43

Quote:
Originally Posted by PimVW
Hé Jelle, blyft n ruige 1! Helemaal met je nieuwe blok straks :)
Had je nou ook nog zo n race schakeltoren besteld?


ik had eerst de shortshifter van cae op het oog maar deze is nogal kostelijk. heb nu 1 gevonden die daar identiek op lijkt (eigenlijk een beetje van afgekeken is) en die kost me maar de helft. maar is pas eind januari leverbaar dus nog even geduld.

brabomk1g60 30-12-2011 18:53

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
ik had eerst de shortshifter van cae op het oog maar deze is nogal kostelijk. heb nu 1 gevonden die daar identiek op lijkt (eigenlijk een beetje van afgekeken is) en die kost me maar de helft. maar is pas eind januari leverbaar dus nog even geduld.



Daar mag je mij toch best eens een PM over sturen als de kwaliteit enzo hetzelfde is ;)
want idd CAE is mooi maar vooral duur :wow: en dat is dan toch best jammer.

Idd leuk als er meer mensen een G60 willen maar niet teveel hoor hou het graag exclusief :tongue: :D

Jelle-Mk1G60 30-12-2011 19:01

@brabomk1g60: die pm komt eraan!

zoals beloofd nog wat foto's van het motorblok die eruit is:
alles mooi aangeduid


het oude blok eruit:


het nieuwe blok staat klaar:


hier de versnellingsbak die open ligt:



toch 1 plekje die zal moeten opgeknapt worden:



nog een pakje binnen gekregen! Bedankt Ruud!



originele hella achterlichten



een setje TA technix wat Prijs/kwaliteit dik in orde is vind ik:



Ik ben nu op zoek naar achterste klauwen van een porsche boxster voor de G60 klauwen te vervangen. Als iemand iets weet stuur maar een pm!

PimVW 30-12-2011 19:02

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
ik had eerst de shortshifter van cae op het oog maar deze is nogal kostelijk. heb nu 1 gevonden die daar identiek op lijkt (eigenlijk een beetje van afgekeken is) en die kost me maar de helft. maar is pas eind januari leverbaar dus nog even geduld.


Ja die ene via die link die ik je had gegeven? Die CAE's zyn my ook te duur...


All times are GMT +1. The time now is 08:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.