Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   koplampen dichtkitten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5139)

polopower 30-09-2004 18:15

koplampen dichtkitten
 
Ik heb mijn koplampen uit elkaar gehaald, dus de lens verwijderd van het lamphuis. Nu dient de lens weer op zijn plaats gezet te worden maar welke lijm/kit kan ik het best gebruiken? Let wel het is dus een glas op metaal verbinding. De reflector mag natuurlijk niet aangetast worden door bijv. zuren in de kit.

hajee 30-09-2004 18:29

Quote:
Originally Posted by polopower
Ik heb mijn koplampen uit elkaar gehaald, dus de lens verwijderd van het lamphuis. Nu dient de lens weer op zijn plaats gezet te worden maar welke lijm/kit kan ik het best gebruiken? Let wel het is dus een glas op metaal verbinding. De reflector mag natuurlijk niet aangetast worden door bijv. zuren in de kit.


hmm ruitenkit?? maar die is zwart. lijkt niet mooi natuurlijk,
maar is ook voor glas op metaal.

anders : "technobond, hi-tech nadenkit en montagelijm" deze is wel transparant, en blijft elastisch, net als ruitenkit,
lijmt super. :biggrin:

Marco 30-09-2004 21:07

Dat technobond is dat van Loctite??

Ik ken namelijk wel de multibond :) 2 Componentenlijm, oersterk

hajee 30-09-2004 21:34

Quote:
Originally Posted by Marco
Dat technobond is dat van Loctite??

Ik ken namelijk wel de multibond :) 2 Componentenlijm, oersterk


nee, dit is niet van loctite, zit wel in een tube voor een kitspuit.
super spulletje!

valt er nog wat te plakke of te lijme? want ik heb de spulle weer bij me! :D

bartman 30-09-2004 21:53

Ik doe dat regelmatig in de garage en gebruik dan gewoon grijze silicone (zoals ruitenkit maar voor voegen tussen plaatwerk)Gaat heel goed en nog geen klanten met klachten gehad.Wel proberen je spiegel niet vast te nemen want na tijdje zie je dat!!

polopower 01-10-2004 11:36

Grijs is geen optie, zwart wel en transparant vanzelfzprekend ook.

Heb namelijk mijn lamphuizen opengehaald om het één en ander aan te passen:




Moet nog het een en ander aanpassen maar dit is al aardig in de juiste richting

Stijn 01-10-2004 11:55

Whoa, da's vast APK proof :)

René 01-10-2004 15:28

Lijkt iig beter dan dat je folie over de lampen plankt of nog erger..... EEN PANTY!!

polopower 01-10-2004 16:24

Ze lijken veel donkerder dan ze eigenlijk zijn. Er zit een kruis in dat aardig 'diep' is en op die manier voor veel 'zwarte reflectie' zorgt wanneer de lamp uit is. Het kruis is echter maar 1mm dik dus qua lichtopbrengst zal dat niet veel schelen met origineel. De reflector is verder zwart gespoten op alle delen waar ook de lichten van Inpro donker zijn gemaakt. Met de Inpro lichten kwam ik altijd moeiteloos door de keuring.

Stijn 01-10-2004 17:29

hmm tja het valt te proberen. Die inpro lichten zijn wel met kruis en zwarte vlakken goedgekeurd voor een E merk. Die lampen die jij nu hebt zijn dus 'gewijzigd'...denk dat ze dus moeilijk kunnen doen bij APK (ook al is het beeld goed). Hoop het niet voor je, je moet gewoon maar een aardige keurmeester opzoeken :)

Hoe heb je dat kruis eigenlijk gemaakt? Ik heb jaren geleden, toen kruiskoplampen zeldzaam en onbetaalbaar waren, ook wel eens de koplampen van m'n golf opengesneden om er een kruis in te zetten..kon toen alleen niets verzinnen waar ik dat mee zou doen.

Stijn 01-10-2004 17:29

Wat ik vergeet te zeggen: wel mooi trouwens!!!

hajee 01-10-2004 17:56

ckers mooi die lampen...

:D

polopower 02-10-2004 08:29

the trick of the trade:







Sorry, cam stond op lange sluitertijd.

Blikopener 02-10-2004 14:41

Of te veel biertjes gisteravond... :biggrin:

Tommy 02-10-2004 14:51

haha... lol...

zijn die er ook voor jetta I? :D

vind het een erg mooi effect ook!

Pedaalemmer 03-10-2004 19:32

en dat kruis is zelf gemaakt of kun je dat ergens halen?

polopower 04-10-2004 22:14

niet-zelfgebouwde zelfbouw.


All times are GMT +1. The time now is 19:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.