Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Trunk release (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34803)

Melvin 13-09-2007 22:55

Trunk release
 
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met de achterklep van de mk1 via knop of alarm te openen...

Is een normaal CV motortje dan voldoende? Of moet je zo'n apart achterklep ding hebben?

Daarnaast, hoe heb je het gemonteerd (fotootje het liefst van de achterklep)?

Kevin20v 13-09-2007 23:08

Ditzelfde wil ik graag weten voor een mk1 cabrio :D

René 13-09-2007 23:39

je ziet wel eens dat ze het motortje van de ruitenwisser erop aansluiten mel...:)

ronnie_v 14-09-2007 07:41

heb ook wel eens gezien, dat iemand dit deed middels een tie-wrap aan de ruitenwissermotor. Wat ik bij mijn golf1 gedaan heb. Is los motortje gekocht, en die laten werken door de bedrading vd ruitenwisser. Ruitenwisser was er toch af ;)

Erik 14-09-2007 07:54

Autostyle pompje op de kabel van de achterruitenwisser is voldoende zo heb ik het al vaker gezien.
Maar of je dan niet in de knoei komt met een eventuele CV-installatie ? :confused:

Melvin 14-09-2007 08:49

Ja, die trunkrelease sluit ik sowieso aan op het alarm, dus komt niet in de knoei!

Maargoed, het ruitenwissermotortje ZELF gebruiken om hem los te maken? Wil wel eens weten hoe je dit doet dan!

@Kevin20V: dat staat denk ik wel ergens op golfcabrio.com, daar zijn al meerderen die het hebben gedaan afgelopen jaren!

Chr-ome Weber 14-09-2007 09:00

Ken je idd met zo'n "shaved door kit" pompje doen heb ik ook achterin en in de deuren voor ze open te maken. Zal straks ff een foto maken van hoe het uitziet. :thumbup: Setje kost zo uit me kale kop 27,95 het stuk. En werkt prima via het alarm als je daar een aparte aansturing voor hebt.

Arne 14-09-2007 13:45

Ik heb het ook. Moet binnenkort wisselen van achterklep dus dan zal ik even wat foto's maken. Zit een speciaal trunkrelease in, aangesloten op de bedrading van de ruitenwissermotor, bediend op het dashboard via een drukknop.

Jeff 14-09-2007 16:01

Cabrioklep:





Kevin20v 14-09-2007 16:05

Kijk dat is het betere werk!

jettaracing 14-09-2007 20:14

Die heb ik ook op de witte jetta ,werkt super!

Melvin 17-09-2007 09:39

Maar zo'n trunkreleaser lijkt me wel nodig! Snap nog steeds niet hoe je het op de motor van je ruitenwisser wilt aansluiten?

Pedaalemmer 17-09-2007 10:03

Een vriend van me had het op zijn golf 3, maar werkte niet echt vriendelijk op de ruitenwisser moter. De ruitenwisser moter schakel je in door eenmaal de hendel naar voren te duwen, maar of hij reageerd slecht of hij bleef doorlopen en moest je hem weer uitzetten dmv nog een keer op de hendel te duwen.

Melvin 17-09-2007 10:16

Lijkt me ook niet echt super werken nee... sowieso doet mijn ruitenwisser het alleen als ik de ruitensproeier achter bedien, en dan wist hij 3x ofzo... tenzij ik het heel kort doe doet ie het met geluk 1x (dat relais zou er natuurlijk wel uitkunnen maargoed)

Marcski 17-09-2007 10:35

makkelijker is toch gewoon een draadje trekken en een schakelaartje uit het zicht wegbouwen?

DutchRebel 18-09-2007 15:26

iemand dit al gedaan bij een dichte golf 1?

ik kom er niet uit hoe ik hem moet monteren.
heb nergens een plekje waar t pompje goed in t verlengde van t hendeltje staat.

krijg t pompje niet op zo`n manier dat ie goed in de draairichting staat van t hendeltje..

of moet al met een beugeltje gaan werken dat t kabeltje omleid ofzo. maar das ook weer een gepruts en gaat er ook wat kracht van t motortje verloren volgens mij..

heb trouwens zo`n autostyle motortje wat op magnetisme werkt volgens mij./

AD G60 03-12-2007 10:34

Up, ik ben ook benieuwd hoe anderen dit gedaan hebben, dus als iemand een fotootje heeft, graag! Je moet omlaag duwen om het slot te ontgrendelen, en boven het mechanisme is eigenlijk niet veel ruimte om een motortje te plaatsen. En ook weinig metaal om het aan te bevestigen... Zal van de week nog eens goed kijken, misschien is het het beste om het armpje te verlassen oid!?


All times are GMT +1. The time now is 08:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.