Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Polootje erbij (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140544)

wob8v 03-06-2017 20:37

Polootje erbij
 
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen week een polo uit 1996 aangeschaft, en ik dacht dat jullie het wel leuk zouden vinden als ik dit met jullie deel.

Het is dus een polo uit 1996, rood van kleur, en zit vol leuke opties.
Er zit op:
  • Stuurbekrachtiging
  • Elektrische ramen
  • Airco
  • Airbags
  • Cruise control
  • Trekhaak
  • Originele CV met afstandsbediening
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • 4 hoofdsteunen
  • Setje leuke wielen
  • Setje winterbanden
  • Verlaagd
  • Parrot
  • In hoogte verstelbare stoelen
  • Mistlampen voor
  • Erg weinig roest

Ik heb hem van een moedertje overgenomen die er alleen maar hele kleine stukjes mee reed, en dat heb ik geweten. toen ik de snelweg op kwam kotste hij meteen alle olie uit het carter, en dat bleef hij doen totdat de katalysator schoongebrand was. De rookontwikkeling was echt enorm, mijn zusje reed achter mij in onze andere polo, ze zei dat de geur echt bijzonder chemisch stonk. De voorkant was echt heel vies geworden, ik kreeg het er alleen maar met dasty af..... De motor ga ik goed flushen, want die kleine stukjes hebben de binnenkant van het monster redelijk vies gemaakt (black sludge, maar nog wel te redden).

er zit een nieuwe distributieriem, waterpomp en koelwater op/in, de airco wordt lekker koud en de cruise control lijkt te werken. Dat wil zeggen, ik heb 1x een stukje op de cruise control gereden, en daarna is het mij niet meer gelukt. Weet 1 van jullie misschien aan welke voorwaarden voldaan moet worden, zodat het systeem inschakeld? Het lijkt erop dat het originele Cruise control is, maar ik dacht dat dat systeem met een luchtbalg werkt die aan het gaspedaal trekt. Mijn systeem heeft een kabel die aan het gaspedaal trekt.

Foto's:















Ik ben niet kapot van de verlichting aan de voorkant, het ziet er wel geinig uit, maar de lichtopbrengst is om te janken, en dan zit er nog xenon in... :screwy:. Hier moet ik dus nog een keer origineel spul voor hebben.

Djinn_4fun 13-02-2018 17:58

Wel gaaf een 6N1 met cruise controle :thumbup:

(staat er niets in het boekje mbt de werking?)

Volgens mij is knopje indrukken huidige snelheid vastzetten
schuifknop naar links vasthouden harder rijden
schuifknop naar rechts annuleren

Verder zou de cc bij remmen en of schakelen uit moeten gaan.
Verder voorwaarde (bij de 9N/9N3 fabia enz) is dat je minimaal 30km/u rijdt

wob8v 13-02-2018 18:54

De cc is een aftermarketsetje die gekoppeld is aan een golf 3 hendel. Het duurde even voordat ik het weer werkend had gekregen, maar in principe is het gewoon een kabel die het gaspedaal naar beneden trekt. Werkt wel goed, maar accelereren doet het niet. Het is gewoon set/reset. De voorwaarde is dat minimaal 60 km/h gereden moet worden, en hij reageert ook op rem en koppeling. Ik ben er afgelopen kerst mee naar Tsjechiƫ gereden en heb er erg veel plezier van gehad.

Djinn_4fun 13-02-2018 19:25

Okee toch after market. :)
Had er nog nooit 1 gezien met vandaar.

Ik snap dat je er plezier van hebt, heb in mijn 9N3 ook meteen een originele cc hendel ingezet en vrijgeschakeld.
Tot op heden geen spijt van gehad :thumbup:


Verder mooie auto ;)


All times are GMT +1. The time now is 21:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.