Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project | VW Corrado ex- 16VG60 to R32 BUB trackday-car (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418)

knarfmk1 11-01-2012 08:12

Gaaf om te zien hoe deze nou is opgebouwd Herm! goed bezig

Snert 11-01-2012 12:20

Nice!

Die omrol-kooi is ware liefde! Heb je daar een tekening van?

Herm Schreurs 11-01-2012 12:42

Thanks voor de reacties!

Die omrolkooi heb ik wel maten en tekening van maar het onderframe moet je toch op een kale carrosserie maken, de achterassteunen zitten onder een hoek.

Met een beetje creativiteit, wat stalen buis, een lasapparaat en een haakse slijper kom je een heel eind! ;)

Snert 11-01-2012 12:52

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Thanks voor de reacties!

Die omrolkooi heb ik wel maten en tekening van maar het onderframe moet je toch op een kale carrosserie maken, de achterassteunen zitten onder een hoek.

Met een beetje creativiteit, wat stalen buis, een lasapparaat en een haakse slijper kom je een heel eind! ;)


Opzich is het ook vrij makkelijk, als je goed naar de kooi van jou kijkt.
(constructiewerk geweest)
Ik wil namelijk zo'n ding maken voor mijn golf 1, maar met maten begin je eens stuk beter!

Zou ik misschien de tekening met maten van je mogen hebben?

mvg,
Rens

GerardMkIIVR6 11-01-2012 13:17

Respect kerel.

GTI-BOY 11-01-2012 13:54

Ziet er dik uit ben benieuwd naar de verdere opbouw !

Jetta-GTI-16v 11-01-2012 20:07

effe een heel stomme vraag :$
maar die is toch al klaar ? ik heb hem paar keer zien gaan op de ring en ik zag hem staan bij parkstad meeting

Herm Schreurs 11-01-2012 20:27

Quote:
Originally Posted by Snert
Opzich is het ook vrij makkelijk, als je goed naar de kooi van jou kijkt.
(constructiewerk geweest)
Ik wil namelijk zo'n ding maken voor mijn golf 1, maar met maten begin je eens stuk beter!

Zou ik misschien de tekening met maten van je mogen hebben?

mvg,
Rens



Zal echt moeten zoeken, is al een tijdje geleden.

Opname van carrosserie moet je op de aan de auto maken. Onder- en bovenkant moeten breder zijn dan de auto en de zijkanten hoger dan de auto.

Op de hoeken bochtjes en naar wens flensverbindingen aanbrengen.

Snert 11-01-2012 20:34

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Zal echt moeten zoeken, is al een tijdje geleden.

Opname van carrosserie moet je op de aan de auto maken. Onder- en bovenkant moeten breder zijn dan de auto en de zijkanten hoger dan de auto.

Op de hoeken bochtjes en naar wens flensverbindingen aanbrengen.


Dat had ik gezien ja! Ik ben al opzoek naar 40 meter steigerpijp! :D
Ik snap in iedergeval de opzet!

Maar in iedergeval bedankt!

Herm Schreurs 11-01-2012 22:37

Quote:
Originally Posted by Jetta-GTI-16v
effe een heel stomme vraag :$
maar die is toch al klaar ? ik heb hem paar keer zien gaan op de ring en ik zag hem staan bij parkstad meeting


Geen stomme vraag hoor.
Had er nog geen topic over gemaakt.

Chriskee. 12-01-2012 18:17

Herm, had je de carterontluchting nog nodig van de 16v?

Ik ben morgen namelijk weer eens in Venlo :wink:

MarijnMK3 12-01-2012 18:58

wat een gaaf project man. ben benieuwt hoe hij eruit komt te zien . of beter gezegt hoe hij er uit ziet :)

RitchieVR6 12-01-2012 20:52

Goed bezig Herm, weer de nodige complimenten voor de opbouw.
Ook al heb ik dr al veel van gezien, het blijft een stuk vakwerk!
:thumbup:

Herm Schreurs 15-01-2012 10:12

Quote:
Originally Posted by RitchieVR6
Goed bezig Herm, weer de nodige complimenten voor de opbouw.
Ook al heb ik dr al veel van gezien, het blijft een stuk vakwerk!
:thumbup:


Thanks Richard,

Heb ook met bewondering jouw ombouw gevolgd! Gaaf!

Herm Schreurs 15-01-2012 16:29

De motor kan erin gehangen worden.



Het front erin met de intercooler en radiateur












Motorkap met de sluitingen klaar en netjes afgesteld tov de zijschermen:






De op maat gemaakte RVS injectiegallerij met aan twee zijdes een D-06 aansluiting voor de Goodridge koppelingen en slang.



De slangen kunnen heel mooi op lengte gemaakt worden en met de oneindige keuze in adapters en aansluiingen van Goodridge krijg je altijd een moi afgewerkt geheel.






Mooi te zien dat de aanvoer vanaf de Bosch 044 pomp via het T-stuk met de brandstofdrukmeter naar de gallerij loopt, dan naar de drukregelaar. Vanaf daar gaat er weer een leiding retour naar de tank.



De leidingen door het binnenruim en de pomp met filter onder de auto komen later als de Corrado op de oprijbrug staat dan kan ik overal makkelijker bij.

Een nieuw onbekrachtigd stuurhuis gedemonteerd en voorzien van een Qauife korte overbrenging, hiervoor moest nog een lager vastgezet worden en de deksel iets worden uitgedraaid.



Meteen voorzien van nieuwe stuurkogels en koppelstangen. De fuseestukken van nieuwe wiellagers, draagarmen van nieuwe fuseekogels en UniBall lagers en voorste rubber. Gehele voorophanging gestraald en gepoedercoat. Netjes fris allemaal.

Dan op de oprijbrug voor verdere afwerking leidingen etc.



De carterpan en de versnellingsbak worden later angepakt omdat alles eerst ingereden en passend gemaakt moet worden.



Het uitlaatspruitstuk is een 4-2-1 en bestaat uit twee delen die in elkaar geschoven worden.
Het onderste deel zit er nu nog voor pasdoeleinden op en zal nog aangepast moeten worden voor het kan worden afgewerken.






Dashboard passend en erin gemaakt. De zijkanten en montagepunten moesten heel wat worden "bijgewerkt".






Alle meters gemonteerd en de bekabeling hiervoor naar buiten naar de motorruimte klaar gemaakt met eigen voeding.



Ook de schakeltoren met de kabels naar de versnellingsbak gemonteerd en de stoelen kunnen passend gemaakt worden met de gordels (4-punts gordels van Willans) Op de schakeltoren komt de remdrukregelaar tussen de leiding naar achteren. Dit om nog eens extra de remdruk voor de achteras te kunnen begrenzen.









Sparco helmbak gemonteerd en gordels bevestigd met lussen om de achterste buis van de rolkooi.









De Bosch pomp onder de auto met de bosch filter. Beide met schroefdraadaansluiting zodat er mooi de koppelingen van Goodridge in passen om mooi alles te verbinden met de D-06 RVS ommantelde slang.
Pasplaat van alu gemaakt om de originele bevestigingspunten te gebruiken.









Met doorvoeren gaan de leidingen naar het binnenruim. Daar gaan ze verder als voorgeschreven HardLine, ook van Goodridge.
Dit is een aluminium buis met een nitril coating eromheen die makkelijk te vormen is men mooi afgewerkt word in de knelkoppelingen.






De afgewerkte aanvoer en retourleidingen. Op maat gemaakt en vastgezet met popnagels.



Daarna kunnen de voetplaten, de blusser en de voetsteun gemonteerd worden. De voetplaten zijn op maat gemaakt van plaataluminium (rijstekorrel-traanplaat) met gezette anden en gelaste hoeken.






De remleiding naar achteren loopt van de hoofdremcylinder naar binnen naar de remdrukbegrenzer, dan naar de hydraulische handrem. Gaat dan door naar achteren en met een Goodridge doorvoer naar buiten bij de achteras.
Hier komt een slpitter op om zo naar de beide achterremklauwen te gaan.








Herm Schreurs 15-01-2012 16:59

Dan is de buitenkant aan de beurt:
Spiegels monteren en het mechanisme voor de nieuw-type Audi klinken aan de sloten te koppelen.



De achterklep met lampen en nummerplaat.
Ook nieuwe macrolon ramen gemaakt van de eerder gemaakte mallen. Deze zitten gemonteerd met op maat gemaakte rubberstrips om de originel hoogte te behouden.






Ook is de nieuwe voorruit er vakkundig ingezet door de mensen van Autotaalglas. Prima werk!



De portierramen ook op maat gemaakt van macrolon (PolyCarbonaat) met het bekende schuifraampje erin.









En even een totaaltje voor de sfeer:


vdWal. 15-01-2012 17:29

echt een super build :thumbup:

René 15-01-2012 18:54

Geweldige Corrado Herm! Jouw stijl is precies de stijl waar ik van hou :)

Herm Schreurs 15-01-2012 21:41

Quote:
Originally Posted by vdWal.
echt een super build :thumbup:


Quote:
Originally Posted by René
Geweldige Corrado Herm! Jouw stijl is precies de stijl waar ik van hou :)


Thanks guys, there is more to come!

Tommy 15-01-2012 22:02

Eyz, is dit de Corrado die jij verplaatste toen ik het Rellye intereur kwam halen? ja toch? Erg mooi geluid zat erin/onder! Jammer dat het donker was, had niet door dat dit er allemaal achter zat. :)


All times are GMT +1. The time now is 17:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.