Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Koprevisie Tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100174)

storm 22-05-2012 00:16

Koprevisie Tdi
 
Beste leden,
ik heb van de week mijn kop eraf gehaald van een tdi 90 pk AHU met het idee deze te laten reinigen. Reden is, na dat ik het inlaatspruitstuk los heb gehaald om een ander te monteren, zag ik een behoorlijk dikke smurrie in de kanalen, ik kon het weghalen met een schroevedraaier of iets dergelijks maar je ontkomt er niet aan dat er genoeg spul binnenin valt.

Nu wil ik deze laten reinigen bij een revisiebedrijf, ik weet niet wat de kosten zijn van het reinigen, en moet je de kop nou wel of niet laten vlakken?!? Ik hoor daar verschillende verhalen over. Zelf kleppen eruit halen of laten doen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en of iemand dit kan doen voor een leuk prijsje. Alle advies is welkom.

Gr Jim

storm 22-05-2012 16:25

even een update:

Ik ben langs Eras geweest in Utrecht, revisie doen ze. Ze vragen 275 voor de kop, dan vlakken ze hem en gooien hem in de spoelbak. Dit is echt veel geld, heb ik een complete tdi voor.

Mijn vraag:
Wie o Wie kan mij helpen in de omgeving Utrecht met het verwijderen van de kleppen zodat ik hem kan reinigen en later weer helpt met het monteren van nieuwe klepsteelrubbers.
Ik ga de kop zelf reinigen met diesel, moet ook lukken.

Ik hoor het graag.

Gr

toth75 22-05-2012 16:38

je kan Garage Eendrachlaan proberen. Op Kanaleneiland.
06-24913881

Quote:
Originally Posted by storm
even een update:

Ik ben langs Eras geweest in Utrecht, revisie doen ze. Ze vragen 275 voor de kop, dan vlakken ze hem en gooien hem in de spoelbak. Dit is echt veel geld, heb ik een complete tdi voor.

Mijn vraag:
Wie o Wie kan mij helpen in de omgeving Utrecht met het verwijderen van de kleppen zodat ik hem kan reinigen en later weer helpt met het monteren van nieuwe klepsteelrubbers.
Ik ga de kop zelf reinigen met diesel, moet ook lukken.

Ik hoor het graag.

Gr

storm 22-05-2012 17:09

Quote:
Originally Posted by toth75
je kan Garage Eendrachlaan proberen. Op Kanaleneiland.
06-24913881


Hoi Toth,
dankje, en zij doen ook vlakken?
Gr

Dokter D 22-05-2012 21:01

Vlakken alleen koste een paar jaar terug bij LMR in Leeuwarden 45 euro.
Wat reinigen kost weet ik helaas niet....

storm 22-05-2012 22:22

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Vlakken alleen koste een paar jaar terug bij LMR in Leeuwarden 45 euro.
Wat reinigen kost weet ik helaas niet....


Thanks, ik ga het nummer eens opzoeken en even bellen.
Thanks

gr jim

De Pul 22-05-2012 22:35

bij ons net zoiets,en reinigen zit bij de prijs in.ik begrijp alleen niet waarom je de kop erafgehaald hebt?voor die egr verontreiniging had het niet gehoeven,egr afdoppen en het verdwijnt vanzelf,als je tenminste een beetje vlot rijdt.
als je meer info wil,pm[regio lelystad]

storm 23-05-2012 08:36

Quote:
Originally Posted by De Pul
bij ons net zoiets,en reinigen zit bij de prijs in.ik begrijp alleen niet waarom je de kop erafgehaald hebt?voor die egr verontreiniging had het niet gehoeven,egr afdoppen en het verdwijnt vanzelf,als je tenminste een beetje vlot rijdt.
als je meer info wil,pm[regio lelystad]


hoi hoi,
Klopt het was ook een zware overweging, het blok had ik al los en zou gebruikt worden voor mijn mk1. Na het loshalen van de inlaatspruitstuk om een ander te monteren, kwam ik zoveel smurie tegen, ook in het inlaat gedeelte. Dit is echt vreemd want het inlaatspruitstuk wat erop zat was als nieuw en inlaat kanalen van de kop heel schoon. Daarna is het blok gestart en even gelopen in mijn oude mk2. Heb zelf niet mee gereden. Ik begrijp nu ook niet zo goed waar zoveel smurie vandaan komt terwijl ik niet eens met het blok heb gereden?!

De reden dat de kop eraf is gehaald is dat de smurie niet tussen de kleppen valt en verhard door de inlaat en uitlaat gassen en dan de ventielen beschadigd.

gr jim

GJ007 23-05-2012 16:59

kwaliteit van je brandstof en / of olie misschien een oorzaak?

Audi1981 23-05-2012 21:03

Nee, de EGR, is echt een plaag die troep :screwy:
Niet voor niks op m'n 2 TDI's alles afgedopt en schoongemaakt ;)

Erik Baas 23-05-2012 23:31

Omdat ik niet wist wat "EGR" betekent heb ik het even geGoogle'd, en kwam uit op http://www.marcovw.nl/Motor/EGR/egr.htm : kijk vooral even naar de foto bij "Nadelen" ! Brrr... :(

storm 24-05-2012 11:31

Thanks jongens, maar het vreemde is ik heb helemaal niet gereden met de auto na het monteren van zeer schone inlaatspruitstuk, daarna op alles gecontroleerd en inlaatpoorten waren schoon. Ik dacht zelf misschien mengt de olie zich daar of iets!?!

Jetta MaNiA 25-05-2012 11:53

Het koekt gewoon aan. Heb zelf 2x zo'n ding gedemonteerd bij een AHU.
Volgegoten met benzine en in de fik gestoken.

Brandschoon:D

Mtdi 25-05-2012 12:09

Heb de kanalen schoon gemaakt met oven reiniger,kop is er af IVM revisie.

storm 26-05-2012 00:16

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Het koekt gewoon aan. Heb zelf 2x zo'n ding gedemonteerd bij een AHU.
Volgegoten met benzine en in de fik gestoken.

Brandschoon:D


Oke, thanks voor de tip. Ik mag aannemen dat de kop kaal was voordat je dat deed,klepsteelrubbers eruit?

MTDI:
Hoe haal je het spul eruit wat achterblijft in de kanalen?


Gr

Mtdi 26-05-2012 07:06

Heb het met een oude tanden borstel gedaan,de kop was kompleet gedemonteerd,je kunt dan overal bij.

ronnieabf 26-05-2012 07:53

ik kan je kop ultrasoon reinigen en vlakken als je dat wil pm me maar!!

storm 26-05-2012 17:09

Thanks Ronnie, ik zal het onthouden. Ik moet nog het een en ander demonteren.

MTDI:Is inderdaad wel een goed idee, kan het ook met een bronze kleine staalborstel ?

Weet iemand hoe ik de verstuivers los kan halen, deze zitten zo goed vast. Ik krijg ze er niet uit. Is daar speciaal gereedschap voor?

Gr

Mtdi 26-05-2012 20:55

Zou ik niet doen Storm,zou op het aanbod van Ronnieabf in gaan als ik jou was.

Dokter D 26-05-2012 21:39

:goodpost:

Vlakken en reinigen, je hebt de zooi er nu toch al af liggen.


All times are GMT +1. The time now is 15:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.