Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Polo g40 uitlaat hangt op de grond (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135391)

Golf116vmk1 05-10-2015 19:03

Polo g40 uitlaat hangt op de grond
 
Beste forummers

Ik heb via bolku een compleet uitlaatsysteem vanaf mijn spaggethi besteld.

Nu paste het voor geen meter.
Nu past alles wel maar hangt de uitlaat veel te laag.

Hangen de uitlaten bij een polo g40 altijd zo dicht bij de grond?
De auto is wel verlaagd

Is hier nog iets aan te doen?

Ralph 05-10-2015 22:38

Waarom stel je deze vraag niet aan Bolku ?
Bij mijn G40 had Ik hier geen last van...

Sjon 06-10-2015 07:26

.

Golf116vmk1 26-10-2015 19:25

Nog eens naar de uitlaat gekeken en contact gehad met bolku maar de uitlaat zit correct onder de auto en kan ook geen centimeter hoger.

Nu rij ik op 14inch schmidt modern velgen met 45 serie banden.

Ik denk dat ik maar voor 16inch ga voor de hoogte

Jeroen64 28-10-2015 11:37

Hoe ver heb je 'm verlaagd?

Ik heb zelf 60/50 verlaging en mijn uitlaat zit voor het fijne zelfs iets te hoog (klappert af en toe tegen de carrosserie aan)
Bij hoge, korte drempels heb ik de uitlaat aan de straat, niet prettig, maar wel "normaal" voor een verlaagde polo in mijn ervaring :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by Golf116vmk1
Ik denk dat ik maar voor 16inch ga voor de hoogte

Ik rij zelf op 175/65/13 en overweeg 15" als volgende set en ook als maximale grootte. Heb nog maar een enkele 86C/2F op 16" voorbij zien komen, volgens mij is het lastig om het zonder getrokken fietsbandjes voor elkaar te krijgen (165/45's op 7J oid)

The_Maxx 28-10-2015 13:15

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
volgens mij is het lastig om het zonder getrokken fietsbandjes voor elkaar te krijgen (165/45's op 7J oid)


195/40/16 op 7J past ook. Geen fietsbandje maar je moet wel je wielranden rollen, afhankelijk van de ET Waarde (alleen coupe/sedan, steilheck is bijna niet te doen)
er zijn echter maar weinig 16" velgen die echt mooi en niet overdreven uitzien op een 2/2f.


45serie bestaat niet. 45 is enkel een percentage van de breedte, dus zonder de breedte weten we nog niets ;)

Welk deel van je uitlaat zit het laagst? Wanneer goed opgehangen zijn dit de middendemper en het knijkje (achteras) vlak voor de einddemper. hangt ie niet goed, is het de "tussenpijp" vanaf middendemper met de 2 bochten.
Deze kun je van een extra ophangpunt voorzien, anders heb je de kans dat die na verloop van tijd weer naar beneden zakt.

Einddemper ophangpunten zijn vrijwel altijd verbogen, zonder aanpassing zakt dat met een aftermarket demper sowieso verder. Gebeurt met een originele uitlaat al, op een gegeven moment willen ze ook afbreken.
Extra beugel zoals sjon aangaf is sowieso geen slecht idee.

1 voordeel: als je je uitlaat raakt, raak je je bodem nog niet :)

richard-polo 28-10-2015 18:46










OZ Ultraleggera 7x16 ET 37

195/40-16


Is wel een polo2 !! Maar staat niet verkeerd :cool:

DESTROY 30-10-2015 17:33

Quote:
Originally Posted by richard-polo









OZ Ultraleggera 7x16 ET 37

195/40-16


Is wel een polo2 !! Maar staat niet verkeerd :cool:



GRR waar halen ze die polo 2 gt g40 spoiler toch telkens vandaan !!!

SciroccomTDI 30-10-2015 18:05

Op de laatste foto is dat geen spoiler maar de garagepoort :D :D

Golf116vmk1 02-11-2015 11:59

Hij hangt het laagst bij de knik van de einddemper naar het tussen stuk.
van middendemper naa einddemper. Die knik loopt naar beneden.
Maar mijn auto komt het meest met de middendemper op de grond.
Die hangt al op zijn hoogste helemaal in de tunnel.

Aan de uitlaat is verder bijna niks te veranderen.
Hebben het middenstuk al verlast en anders gemaakt en de einddemper aan opgehangen. En de middendemper zo hoog mogelijk gehangen.

Zit niks anders op dan grotere wielen. Mijn hele rond middendemper is onder al vlak afgeschuurd.

En inderdaad heb uitgerolde wielkasten voor. En achter verbreed met staal.
Maar hebben de vorige prutsers die dicht gesmeerd met een bepaalde harde troep. Dus de wielen lopen ook snel aan.

Het is best een dillema allemaal

Heb uitgerekent dat de auto per extra inch boven de 14 inch 2 centimeter omhoog gaat. kan best zijn dat die 2 cm genoeg is


All times are GMT +1. The time now is 15:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.