Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C clip wiellager verwijderen. drama (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133674)

tim_j 23-05-2015 18:44

C clip wiellager verwijderen. drama
 
hey!

ik wil van een een frans gebakje het achterste wiellager vervangen.
Maar de buitenste schaal zit geklemd met een C clip. eentje zonder oogjes erin :screwy: .
hoe krijg je die los?

schroeverdraaier, beitel, punttang, allemaal hopeloos omdat je er niet goed bijkomt.
wagentje is afgekeurd op het lager. maar het lukt niet, welke truuk is hiervoor?




dt type clip:


SciroccomTDI 23-05-2015 18:51

Kleine platte schroevendraaier links onder het hoekje van de clip leggen.. en dan de schroevendraaier rechtsom draaien, waarbij je radiaal druk uitoefent richting het clipje.. als het goed is til je het hoekje dan op.. dan moet de schroevendraaier schuin getrokken worden, en dan peuter je hem er uit.

Mij staat het echt bij, maar ik weet niet meer bij welke auto ik het gezien heb.

tim_j 23-05-2015 18:59

dat gaan we eens proberen :-)

tim_j 23-05-2015 20:55

en gelukt. ging absoluut niet makkelijk.
laspuntje op de clip gelegd en toen kon ik ergens aan pulken.

EnVeeZee 23-05-2015 21:03

Rare jongens die Fransen :D

tim_j 23-05-2015 21:05

leuk zolang het werkt, zodra er wat stuk is kan je beter de auto inruilen
de logica in die auto's ontgaat me regelmatig :D

SciroccomTDI 24-05-2015 11:49

Ooit jongens aan een Twingo zien sleutelen. De ashoes aan de bakzijde bevat een lager waar het over de as zit.. en wordt tegen de bak vastgeschroefd met een ring en een paar bouten.. :O

tim_j 24-05-2015 14:45

:d:d

Audi1981 26-05-2015 21:53

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ooit jongens aan een Twingo zien sleutelen. De ashoes aan de bakzijde bevat een lager waar het over de as zit.. en wordt tegen de bak vastgeschroefd met een ring en een paar bouten.. :O


Da's al een stuk beter als de oudere modellen waarbij de assen niet geborgd in de bak zitten :D

Polo1w 26-05-2015 22:23

Lager is vast van een Peu 106?
Moet je eens een clip mèt oortjes erop terug monteren, gegarandeerd dat het linker achterwiel binnen enkele dagen losgelopen is, doordat de oortjes langs de moer schuren.
Duurde vrij lang voordat ik erachter was😅
Rare jongens, die Fransen..

tim_j 26-05-2015 22:49

Haha spijker op z'n kop! (Eigenlijk een Saxo, maar identiek.) die clip met ogen is er weer uit. Het schijfje onder de moer schuurde er tegen aan. Oude clip er weer in geduwd. Lagertje laten persen bij de garage. Echt wtf :screwy:
Maar goed. Opgelost!

ar1g3 27-05-2015 11:12

Tja, Fransen ontwerpen dit soort dingen tussen de kaas en de wijn door. Of zo lijkt het toch...

tim_j 28-05-2015 11:16

Klopt.. kwa roestpreventie hebben ze ook niet echt de best gedaan. de koest is 10 jaar jonger dan mn golf maar dat zou je niet zeggen!
Lak glanst als een tiet, maar de bodem.. daar is al wat meter lasdraad aan op gegaan.

Crosne 28-05-2015 11:21

Dat heb je met stokbrood, beste is gewoon beetje kruidenboter er op en opeten :D

Polo1w 28-05-2015 12:09

Quote:
Originally Posted by tim_j
Klopt.. kwa roestpreventie hebben ze ook niet echt de best gedaan. de koest is 10 jaar jonger dan mn golf maar dat zou je niet zeggen!
Lak glanst als een tiet, maar de bodem.. daar is al wat meter lasdraad aan op gegaan.


Ik keur behoorlijk wat auto's in een jaar, maar kan je vertellen dat in de kleine klasse de twingo's, 106en en saxo's veeeeeeeel beter zijn als polo's :redface:
Vooral Twingo's vanaf 2000 roesten amper...
Polo 6n(2) zijn echt dramatisch qua roest.
Ford ka's nog erger, dat dan wel :D

Er zijn hier nogal wat vooroordelen mbt Fransen..
En nee, ik heb zelf alleen Duitsers.

Sjon 28-05-2015 12:41

.

yuli 28-05-2015 13:01

Is met de Franse slag allemaal, hé (vooroordeel). :redface:

Nieuwe Franse auto is 1 keer starten; dan pleurt alles wat los en vast ervan af. Alles rammelt en kraakt.
Maar de motoren blijven over het algemeen wel goed doen :thumbup:

Polo1w 28-05-2015 15:37

Quote:
Originally Posted by yuli
Is met de Franse slag allemaal, hé (vooroordeel). :redface:

Nieuwe Franse auto is 1 keer starten; dan pleurt alles wat los en vast ervan af. Alles rammelt en kraakt.
Maar de motoren blijven over het algemeen wel goed doen :thumbup:


Behalve 1.6hdi's... Met geluk haal je de 2ton, maar meestal al ruim daarvoor een hoop ellende.
Rammelen doen ze wel idd. Allemaal :D

tim_j 28-05-2015 16:19

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Ik keur behoorlijk wat auto's in een jaar, maar kan je vertellen dat in de kleine klasse de twingo's, 106en en saxo's veeeeeeeel beter zijn als polo's :redface:
Vooral Twingo's vanaf 2000 roesten amper...
Polo 6n(2) zijn echt dramatisch qua roest.
Ford ka's nog erger, dat dan wel :D

Er zijn hier nogal wat vooroordelen mbt Fransen..
En nee, ik heb zelf alleen Duitsers.


dat geloof ik zeker. Een vriend van me had een saxo, eerste type daar mankeerde nooit wat aan. Dus daarom ook een saxo gekocht (2e type), maar dat was een beetje pech hebben. motorisch heerlijk . maar alles wat er aan mankeert is plaatwerk. scheuren, roesten. Plaatwerk is wel wat dunner.


All times are GMT +1. The time now is 17:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.