Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Ken's 1987 golf GTI 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55842)

Ice_ken 02-06-2009 21:42

Ken's 1987 golf GTI 8v total loss?
 
Halo,

ik zal mijzelf en mijn golfke even voorstellen:

Ik:
bouwjaar: 1989
Student autotechnologie in Sint-katelijne-waver

golfke:
Bouwjaar: 1987
blokcode: GTI EV(K-jet 112pk, maar wel hydrostoters)
Status: restoratiewerken

in maart 2009 bij aankoop na het mos enzo er te hebben afgewassen:







in 23 mei 2009:







het ongeval:

golf vs ford(tractor): 1-0

tractor is later die week perto verklaar wegens achteras volledig kapot(ik was tegen het wiel geknald)

maar de golf zat in de kreukels:







juli 2009:

druk aan de werken bezig, de golf is volledig gestript en afgeschuurd, opgelast en opnieuw gerutext.







augustus 2009:

heavy duty veren en schokdempers op gas van eibach, prachtig systeem:



voorbeeld van een wielkast, die gaten zijn achteraf dichtgedaan, die zitten er origineel, zo kan je het chassis van binnen inspuiten:




eind augustus 2009:
eindelijk gespoten in het originele kleur:






het resultaat was best mooi!

Het gevolg van het strippen en onderdelen bestellen liet zich merken: 2 kamers van 10m² vol splinternieuwe onderdelen. Mijn ouders werden bijna gek...

september 2009:

VAG-opel kwam eraan, ik had nog minder dan 2 weken om mijn auto klaar te krijgen voor de laatste meeting van het seizoen...
06/09/09



08/09/09



het ging erom spannen want ik had nog steeds niet alle onderdelen binnen! en niet alles paste zoals het hoort!

18/09/2009:

de dag voor VAG-opel, mijn klink was kapot, ik moest in allerijl nog mijn velgen spuiten en nog een hoop details afmaken...







en een detail: ik had mijn nummerplaat nog niet terug

19/09/2009: VAG-opel day te Ninove, ik had het gehaald...




paar weken later:







voila, sindsdien heb ik elk weekend mijn handen vol aan het perfectioneren van deze auto... er is al heel wat bloed en zweet in gekropen, maar gebleten heb ik nog niet gedaan...das ook een eerste keer in een build van mij!

nog wa technisch werk aan, de motor ruimte is nog niet echt netjes te noemen....




updates zullen regelmatig te volgen zijn

Mister Cool 02-06-2009 22:09

hartstikke leuk bezig, maar die nieuwe audio, daar heb je toch zelf niet je hoedeplank voor gesloopt :confused: . Verder een leuke auto, en leuke plannen :thumbup:

knedel16vweber 02-06-2009 22:11

inderdaad leuk bezig! sucses verders...

groet frank.

Ice_ken 02-06-2009 22:13

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
hartstikke leuk bezig, maar die nieuwe audio, daar heb je toch zelf niet je hoedeplank voor gesloopt :confused: . Verder een leuke auto, en leuke plannen :thumbup:


neen, die hoedenplank had al gaten en ik kreeg de auto met een subdoos ter grootte van de halve koffer met een kapotte pioneer sub. Ik heb het iets bescheidener gehouden. Achteraf gezien luister ik eigelijk meer naar de motor als naar de radio :D

Edition-Blue 02-06-2009 22:15

Welkom, hele mooie gti heb je daar.

Vind dit ook wel super staan !
nothelle 17 inch !



Mister Cool 02-06-2009 22:15

Dan is het al wat minder erg inderdaad. Zo zonde altijd! Ik heb er nog een liggen zonder gaten, mocht je er belang bij hebben.

Ice_ken 02-06-2009 22:19

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Dan is het al wat minder erg inderdaad. Zo zonde altijd! Ik heb er nog een liggen zonder gaten, mocht je er belang bij hebben.


voorlopig laat ik mijn interieur voor wat het is, er moet dringend wat werk verricht worden aan de buitenzijde. :wow:

Quote:
Originally Posted by Edition-Blue
Welkom, hele mooie gti heb je daar.

Vind dit ook wel super staan !
nothelle 17 inch !




dankje, dat zijn zeker mooie velgen. Maar ik ben echt smoorverliefd op bbs rs velgen, maar als studentje zal dat bij dromen blijven, replica's in de aard van lenso bsx zijn anderzijds wel haalbaar :)

6n2boy 02-06-2009 22:45

Lenso bsx is echt de grootste rommel die er bestaat.. spaar dan wat langer door, of werk een paar extra zaterdagen, en knap de rs of rm zelf op.

6n2boy 02-06-2009 22:57

Verder overigens een zeer nette basis.

Ice_ken 02-06-2009 23:04

Quote:
Originally Posted by 6n2boy
Verder overigens een zeer nette basis.


waarom zijn die bsx'en dan rommel?

lager 03-06-2009 08:22

idd vaak die worden aangeboden voor €99 per velg. of minder zijn de replica uit thailand, daar is de lak erg dun van en snel naar de !@#$^&. de betere mits goed onderhouden en niet in de winter rijden zijn van redelijk tot goede kwaliteit. ik heb ze al 1,5jaar en zijn nog zeer netjes :cool:

Ice_ken 03-06-2009 09:20

Quote:
Originally Posted by lager
idd vaak die worden aangeboden voor €99 per velg. of minder zijn de replica uit thailand, daar is de lak erg dun van en snel naar de !@#$^&. de betere mits goed onderhouden en niet in de winter rijden zijn van redelijk tot goede kwaliteit. ik heb ze al 1,5jaar en zijn nog zeer netjes :cool:


ik ben ook niet van plan om in de winter op lenso's te gaan rijden. Ik ga deze die er nu onderstaan als wintervelgen gebruiken, daar zitten dan ook All weather banden op. Op de lenso's leg ik dan wel echte zomerbanden :)

-spyrock- 03-06-2009 13:35

Kijk in onderstaande link, vind het persoonlijk prachtige velgen. Beetje afbieden en kopen zou ik zeggen..
Lijkt sterk op BBS trouwens. Moest ik niet pas nieuwe velgen hebben had ik ze zelf gekocht.

http://shop.kapaza.be/golf2/1565044...112_7_5_16.html

(je hebt wel adapters naar 4x100 nodig maar een probleem mag dat niet zijn ;))

Ice_ken 03-06-2009 14:18

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Kijk in onderstaande link, vind het persoonlijk prachtige velgen. Beetje afbieden en kopen zou ik zeggen..
Lijkt sterk op BBS trouwens. Moest ik niet pas nieuwe velgen hebben had ik ze zelf gekocht.

http://shop.kapaza.be/golf2/1565044...112_7_5_16.html

(je hebt wel adapters naar 4x100 nodig maar een probleem mag dat niet zijn ;))


zijn wel mooie velgen maar ik wel velgjes waar ik gewoon mee naar de keuring kan, dus zonder adaptors

jarnogti 03-06-2009 16:22

gewoon lenso halen heb ik op mijn saxo toen de tijd gehad 1jaar mee gereden en nog superstrak gewoon elke wk ff afspoelen
gr jarno

Ice_ken 03-06-2009 17:10

Quote:
Originally Posted by jarnogti
gewoon lenso halen heb ik op mijn saxo toen de tijd gehad 1jaar mee gereden en nog superstrak gewoon elke wk ff afspoelen
gr jarno

ik was mijn auto meestal 2 keer per week, dus onderhoud is geen probleem. Ik gebruik Meguiars voor mijn wielen :thumbup:

Suspekt 03-06-2009 17:31

Dit ziet er reeds goed uit he Ken, maar het zal er alleen maar beter op worden, daar ben ik van overtuigd :thumbup:

Ice_ken 03-06-2009 18:23

Quote:
Originally Posted by Suspekt
Dit ziet er reeds goed uit he Ken, maar het zal er alleen maar beter op worden, daar ben ik van overtuigd :thumbup:


ah halo'kes nog eens ;)

Toen ik bij u stond voor dat interieur was ik behoorlijk onder de indruk van de jouwe! :eek: Ik hoop de mijne even properkes te krijgen! :thumbup:

jelle vda 03-06-2009 19:45

zeer nette auto voor nog student te zijn
dat interieur heb je netjes gedaan !
eventueel nog een verlaging ?

en nog veel plezier er mee !! :thumbup:

De Pul 03-06-2009 19:56

Quote:
Originally Posted by Edition-Blue
Vind dit ook wel super staan !
nothelle 17 inch !



verschrikkelijk,wat een lelijke wielen :shake: als je zo'n dikke golf hebt wil je dit er toch niet onder hebben :confused:
ontopic weer,gaat best goed komen met deze golf ;) gewoon BSX-en eronder niks mis mee....


All times are GMT +1. The time now is 23:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.