Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Neill_s Garage (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100570)

Neill_s 31-05-2012 21:26

Neill_s Garage
 
Aangezien er zo nu en dan wel eens wat wisselt in het wagenpark heb ik in navolging van enkele andere medeforummers besloten ook maar een algemeen topic aan te maken.

Ik doe inmiddels al een paar jaar mee en heb dan ook al wel wat projecten gehad. Begonnen met een Opel Ascona A2.0, daarna een 86-er Golf 2 diesel, Opel Ascona B 2.4, Golf 1 GTI '82, Opel Vectra 2000 16v '92, Golf 1 GTI '83, Bora TDI '99 en een Golf 1 cabrio GLI 16v. Hiervan heb ik wel (digitale) foto's, maar nog niks op het net. Ik zal tzt de foto's wel eens scannen en uploaden.

Na al deze auto's zal ik het maar bij plaatjes houden, dat kijkt prettiger ;)

Bora TDI '99




Golf 2 1.8 Moda '91







Kever 1300 '72
van:




tijdens:










naar:




Golf 2 1.6 '86







Golf 2 GTI 16v '86




Golf 3 2.0 GT variant:







En tot voor kort een Golf 2 1.6 '91:










Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een '98 Golf 4 TDI. In de volgende posts zal ik daarvan het project bijhouden.

Groeten Niels

Neill_s 31-05-2012 21:43

Deze golf is niet geheel onbekend op dit forum, ik heb hem gekocht van Joram (Audi1981) en heb er inmiddels al weer dik 3000 heerlijke kilometers mee gereden.













Het is niet de netste, maar het onderhoud is perfect bijgehouden en ook zit er climate control en 4 electrische ramen op. Dit zijn toch wel erg prettige opties ;) Inmiddels heb ik er al een andere achterbumper bij en ben ik rustig aan op zoek naar delen om hem wat frisser te maken. Voordat ik de golf had was er al iets leuks op m'n pad gekomen:




Aangezien ik de plannen al in m'n hoofd had kon ik ze niet laten liggen :D Via Ralf van www.qustoms.nl komt er een Airlift Autopilot V2 management in, deze komt één dezer dagen binnen. Vandaag kwam er al wel een ander leuk pakketje binnen uit Engeland:




Een set nieuwe Aristo replica's :) Daar werd ik weer blij van, zeker aangezien ik afgelopen dinsdag bij de auto kwam en de linker buitenspiegel mistte :mad:




Schijnbaar had er iemand een zilveren spiegel nodig... Een nieuwe is inmiddels besteld. Ik ben nog een aantal onderdelen aan het verzamelen maar hoop in ieder geval klaar te zijn voor Volksdub.

Audi1981 31-05-2012 22:38

Die spiegel :screwy:
Leuk om hem weer te zien :thumbup:
R32 wielen geworden toch? :D

joostvw 01-06-2012 00:20

Golf word wel nice denk ik zo :D.
Ben benieuwd, maar zal hem tijdens Volksdub wel zien dan.

lowrider23 01-06-2012 09:12

Mooie plannen, en je shopt bij Ralf zie ik, helemaal top! :thumbup:

Larsv5 01-06-2012 10:22

Plannen klinken goed Niels, waar heb je de spiegel besteld als ik vragen mag?

Neill_s 01-06-2012 10:33

Thnx allen! Ik shop idd bij Ralf, ken hem al langer dan vandaag ;) De keuze voor R32 Aristo's bleef inderdaad terug komen, alleen waren ze wat lastig te vinden... Gelukkig heb ik via Ebay een set nieuwe gevonden. Ik ben alleen nog in dubio over de kleur.
De spiegel heb ik via een garage besteld. Ik was al op zoek geweest naar 2e hands, maar zonder linkerspiegel rijd gewoon waardeloos, dus maar nieuw besteld. Heb jij een goedkoper adres? Moet ook nog een V6 stabi hebben...

Neill_s 02-06-2012 21:00

Vandaag de nieuwe spiegel opgehaald en gemonteerd. Nu nog met een zwarte kap, maar er komt uiteraard een zilveren op. Ook de Aristo's even gepast, ik kon helaas geen fatsoenlijke foto maken aangezien er nog een auto naast stond...







Het gaat de goede kant op, nu maar eens zorgen dat het enorme gat in de wielkast verdwijnt ;)

SpeedieD 02-06-2012 21:08

Ziet er goed uit! Vindt dit echt een verschrikkelijk mooi wiel!

gti-er 02-06-2012 21:47

wordt een dikke 4 zo met air!
ben benieuwd! :thumbup:

vdWal. 02-06-2012 22:33

benieuwd naar de velgen icm de air!

Neill_s 05-06-2012 21:17

Vanavond is de spuiter langsgeweest met een paar staaltjes voor de wielen. Ik denk dat het toch rood wordt... Gelukkig heb ik nog de tijd om er over te denken, moet de wielen nog matteren voordat ik ze wegbreng ;)

René 05-06-2012 21:42

Rood? Wit! ;)
Leuke Golf! :thumbup:

Neill_s 05-06-2012 21:50

Wit? Neuh, ti's een luxe cruizer, geen racer :p Zit ook te denken aan nimbus grey.

René 05-06-2012 21:55

Dat is ook gaaf...of een beetje antraciet.
Roze?

Neill_s 12-06-2012 21:02

Nee René, geen roze. Straks krijg ik nog het rare idee om de golf in hippie-kleuren te gaan rollen of zo :tongue:

Weinig fotowaardig nieuws, zaterdag de V6 stabi opgehaald bij de dealer en op maat gemaakte achterschokdempers van GAZ besteld. Deze zouden over 2-3 weken klaar moeten zijn. Vanavond de wielen naar de spuiter gebracht, dus aan het eind van de week weer foto's ;)

Audi1981 12-06-2012 21:29

Quote:
Originally Posted by de vrouw van Joram
"ik mis hem nog steeds"


Duidelijk ;)

Neill_s 18-06-2012 21:50

@devrouwvanjoram: Ik ben er nog iedere dag blij mee ;)

Afgelopen donderdag de wielen opgehaald bij de spuiter, me happy! :) Als ik van de week zin heb om de laptop aan te slingeren, foto's van m'n telefoon af te halen en te uploaden zal ik ze eens posten. Spiegelkapjes breng ik van de week nog even weg om in kleur van de wielen te spuiten.

Verder is het wachten... Air Lift set ligt bij de douane, wat kan dat allejezus lang duren bij die ambtenaren zeg! Ook is het wachten op de achterschokbrekers, zijn als het goed is volgende week klaar. Ik hoop in ieder geval dat het straks opschiet, ik wil zo onderhand wel eens het resultaat zien van die berg losse onderdelen ;)

The Skinnmeister 19-06-2012 06:52

Ben benieuwd, wielen zien er gaaf uit, zeker met de geplande kleurstelling!

Neill_s 19-06-2012 15:45

De combinatie is toch iets "veiliger" geworden ;)




Toch maar gekozen voor Nimbus Grey, ik denk dat ik op de lange duur dat mooier blijf vinden.




All times are GMT +1. The time now is 03:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.