Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Trackday Corrado (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133387)

Extremy 08-05-2015 06:01

Gisteren nog even wat slangenklemmen gemonteerd en wat bedrading aangesloten. Er is echt nog veel te doen en ook is nog niet alles naar mijn zin. Twee dingen waar ik sowieso een deftige oplossing voor moet verzinnen zijn de drukleiding van de turbo naar de G60 intercooler (inlaat van de intercooler zou voor het mooie omhoog moeten wijzen) en de bovenste koelvloeistofleiding. Die laatste is nu echt een ghetto oplossing met veel teveel koppelingen erin.

Hierbij de plaatjes bij het praatje:






rondekker1983 08-05-2015 06:08

Quote:
Originally Posted by Extremy
Er staan twee mechanische handrem klauwen op de verlanglijst. Dit idee:


Ik weet dat het nog meer gewicht toevoegt, maar ik vind dit een chiquere oplossing dan het gebruik van een hydraulische handrem. Ook las ik dat een hydraulische handrem na afkoelen van de remmen nog weleens schijnt los te komen.


Zet de auto gewoon in de versnelling mocht de hydraulische handrem dan los komen is er niks aan de hand.

Extremy 13-05-2015 11:36

Gisteren de auto eens helemaal leeg gehaald en de boel flink opgeruimd. Wat er allemaal uitkwam na al die jaren :eek:




Tevens gisteren ook de oude benzine eruit gepompt en vervolgens de tank van binnen goed gereinigd. komende week krijg ik 5m RVS leiding binnen en ga ik de nieuwe brandstofleidingen aanleggen.



Extremy 16-05-2015 09:53

Weer wat spulletjes gestraald en gespoten. Ben trouwens niet kapot van die Mikalor slangklemmen en zit er zelfs over te denken om 'normale' te gaan halen. De kracht wordt nu niet netjes verdeeld waardoor er op één deel van de slang heel veel druk komt te staan.






Extremy 17-05-2015 12:22




En nog één, van één van mijn favoriete onderdelen



Audi1981 17-05-2015 19:53

Koelvloeistof? Zit er een overdrukventiel op?

Extremy 17-05-2015 20:03

Nee, dit is een remvloeistof reservoir van HaggardFab.

Scully 17-05-2015 20:09

Quote:
Originally Posted by Extremy
Dit was na mijn eerste poging.
Toen ik klaar was, toch maar besloten het opnieuw te doen, met name het spruitstuk stond me niet aan.



Wat was het precies dat je niet aanstond aan het spruitstuk, en wat heeft je doen kiezen voor degene die je nu hebt?

Extremy 17-05-2015 20:28

Het eerste spruitstuk bestond uit het onderste deel van het originele spruitstuk met daarop een buis gelast met aan het einde een flens voor een VR6 gasklephuis.
Toen zag ik de flenzen van nubworks, deze zijn cnc gefreesd, hebben velocity stacks en de gasklepflens is voorzien van een o-ring. Door de losse delen kon ik de runners nu net zo lang maken als ik zelf wilde. Langer dan wat ik nu heb paste dan ook niet onder de motorkap. Dit om zoveel mogelijk koppel te behouden.

vdWal. 21-05-2015 11:09

zojuist even doorgebalderd, heel gaaf project dit! ben benieuwd

Extremy 10-07-2015 13:18

Eindelijk tijd weten vrij te maken om de RVS brandstofleidingen aan te leggen.










Bluepower 10-07-2015 13:29

Netjes hoor... Ik moet toch echt een keertje komen kijken, zou bij mij om de hoek moeten zijn(ook Spijkenisse..)

DutchWilco 10-07-2015 13:50

Quote:
Originally Posted by Extremy
Weer wat spulletjes gestraald en gespoten. Ben trouwens niet kapot van die Mikalor slangklemmen en zit er zelfs over te denken om 'normale' te gaan halen. De kracht wordt nu niet netjes verdeeld waardoor er op één deel van de slang heel veel druk komt te staan.






Over deze klemmen heb je helemaal gelijk. Ze werken veel minder goed dan de normale (goede kwaliteit) klemmen. Het lijkt beter te zijn door hoe het er uit ziet, maar de praktijk is echter heel anders.

yuli 10-07-2015 14:47

Idd, en die slangen zijn ook nog is onpraktisch, zeker in de grotere maten met beperekte ruimte. Heb er ook spijt van gehad dat ik ze had gekocht.

Extremy 10-07-2015 18:15

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Netjes hoor... Ik moet toch echt een keertje komen kijken, zou bij mij om de hoek moeten zijn(ook Spijkenisse..)


Je bent van harte welkom hoor, ben alleen bang dat ie deze zomer niet gaat rijden. Duurt nog wel een klein jaartje, ben een beetje lui de laatste tijd hahaha.

t3fastbackt4 10-07-2015 18:22

Woon ook in de buurt. Abbenbroek.

Extremy 11-07-2015 11:21

Quote:
Originally Posted by t3fastbackt4
Woon ook in de buurt. Abbenbroek.


Volgend jaar Volksfest in de Bernisse dan ;-)

t3fastbackt4 11-07-2015 14:33

Haha. Dat kunnen we wel doen ja. Ruimte genoeg.

Extremy 01-08-2015 20:59

Vandaag na lang wachten eindelijk m'n downpipe retour gekregen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om deze te monteren, maar dat komt deze week helemaal goed :D



Polo1w 02-08-2015 17:05

Dik👍👍


All times are GMT +1. The time now is 21:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.