Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   d0n (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112504)

d0n 25-03-2013 16:20

d0n
 
Dag Volksleden,

Sommige van jullie hebben mij al in levende lijven gezien, maar vandaag is het dan tijd om mij zelf even voor te stellen.

Ik ben Daniël 27 jaar en woon in wormer, Noord Holland. Ik ben de trotse eigenaar van een Golf mk1 83er. Dit was een overgekocht project wat niet meer werd afgemaakt, dus hij werd gered van de "afgrond". Hij was in een redelijke staat, maar er moet/moest nog veel gebeuren om hem überhaupt rijdend te krijgen.










Er was al een motor swap uitgevoerd van een 1.5 naar een 1.8 8v. Helaas miste ik een hele hoop aan deze motor. In eerste instantie wilde ik de 8v wel laten lopen, maar wilde toch een beetje pit onder de motorkap. Ik heb de motor van vwteam niels en pewi overgekocht. Een 1.8 16v pl, deze motor was compleet waardoor beide speerpunten behaald waren.

De 1.8 16v pl moest wel even onderhanden worden genomen... dus dat hebben we maar gedaan :D. Al snel kwamen erachter dat er "vreemde veertje" in de olie zaten.




Op dat moment, maar besloten om het volledige motorblok te slopen... ach je moet wat.







Spuitwerk toegepast en een gereviseerd bovenblok van een pl gekocht. Alles was nieuw en gedaan.




Leek niet echt op rood, maar later werd het "meer" rood :rolleyes:



Nu staat het motorblok te wachten om ingebouwd te worden.



Voorbereidingen om het oude blok uit me auto te lepelen.



Momenteel is het motorblok reeds uit de auto en worden nu ook de draagarmen, rubbers voor spoorstangen, homikineten en aandrijfas hoezen vervangen. Rem- en brandstofleidingen worden vervangen. Kabelboom voor de motor, verlichting en motormanagement worden opnieuw gemaakt en verlengt om "clean" onder de motorkap te zijn. Naja een hoop nog te doen :thumbup:

Nieuwe updates soon! :D

Johan1982MK1 25-03-2013 16:24

Mooi project :D
het ziet er goed uit allemaal, mooie auto :thumbup:

EnVeeZee 25-03-2013 19:30

Hey! Leuk om je project hier te zien, en natuurlijk tof dat jullie hier even geweest zijn!
Succes met de plannen, ik volg ze hier :thumbup:

Stijn_MK4 25-03-2013 20:01

Nice!!!! Succes ermee man!

boerher 25-03-2013 22:42

Hey, ziet er goed uit. Al veilig thuis gekomen via de TOL :screwy: .

Groeten

P.S. Dat veertje lijkt op die van een keerring.

d0n 25-03-2013 23:14

Thx all! Enveezee hopelijk kan ik snel me G60 remmen er onder klappen want de orginele remmen sta je niet zo snel mee stil :p. Heb overigens een rembekrachtiger van een golf 4. Kijken of dat samen gesteld kan worden met een remcilinder van 22mm.

Boerher top van de spullen! We zijn nog steeds onderweg! Maar wel al bijna thuis :D

EelcoB 28-03-2013 15:40

mooie golf
:thumbup:

VdubMKII 28-03-2013 15:53

Welkom, hele mooie 1 :thumbup:

d0n 03-04-2013 10:23

Even een kleine update van de golf.
Wat nieuwe onderdelen besteld waaronder, nieuwe draagarmen en spoorstangen, hoofdremcilinder, astappen en remschijven omdat deze toch niet echt goed meer waren, of juist als upgrade diende :)

Daarnaast ben ik bezig geweest met me nieuwe aanwinst, G60 remklauwen :). Deze zijn nu gereviseerd en voorzien van een kleur.

De aandrijfassen hebben nieuwe as-hoezen en zijn nu blauw van kleur, helaas was deze foto eerder gemaakt en laat dat dus niet zien. Stuurkolom nieuwe hoezen met de bestelde spoorstangen gemonteerd en daar is de kleur weer wel te zien :rolleyes:.




Ook ben ik bezig geweest om me 22mm hoofdremcilinder te koppelen aan een golf 4 rembekrachtiger met daaraan een golf 1 steun. Dat pas gewoon... met enkel de aanpassing op de rempedaal. Van het weekend eens kijken of daar iets leuk voor gemaakt kan worden. Uiteindelijk hoop ik dat het een beetje wil gaan werken :)

Hier even een foto zoals het er nu uit ziet.




Verder heb ik ook de motor verder opgebouwd. Hopelijk is die binnenkort klaar om ingebouwd te worden :)

d0n 05-04-2013 17:59

Eergisteren een start gemaakt met de bedrading van de golf.
Omdat ik een overgekocht project had en even snel de lichten had getest, merkte ik al snel dat veel dingen het niet deden. Knipperlichten deden het niet, normaal licht niet, achterlichten maar 1 kant. Nou hoop gezeik dus...

Na de kabelbomen gecontroleerd te hebben, moest het een even getest worden. Nou dat ging niet helemaal zoals ik had gehoopt, lijkt wel of het hoort.. :D. Hazardknop deed het wel, kon ik even testen of me nieuw gekochte lampen zouden werken, het opeens niet meer...

Vandaag weer verder gegaan omdat ik het toch niet kon laten en sliep er zelfs slecht van... bleek er een palletje binnen de hazard knop eruit gevallen te zijn. Uiteraard in me dashboard gevallen, dus het was nog een heel gedoe om deze te pakken te krijgen, maar uit eindelijk had ik alles weer in elkaar gezet. En ja hoor (bijna) alles doet het weer :D!! Nu kan ik lekker weer verder :)

d0n 15-08-2013 13:43

Dag heren en dames,

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets op het forum heb gezet, dus hier maar wat foto's/Filmpjes. Er is in de tussen tijd al veel gebeurt en aangepast. Kortom "bijna" alles werkt.

Hieronder een filmpje van de eerste start van de golf.




Achter remschijven gemonteerd.



Hier worden nog wat bevestigingspunten gemaakt voor de remleidingen.




- Remmen zijn totaal aangepast en werkend.
- Niet op het filmpje te zien, maar alle lichten werken weer :)
- Uitlaat is iets aangepast, omdat hij tegen me carrosserie aan kwam ( Zien filmpje dan hoor je het wel )
- Modules voor de motor weg gewerkt in dashboard kasje :)
- Bedrading zo goed als weg gewerkt.

Nog te doen.
- Nieuwe banden xD, velgen laat ik even voor wat het is. Later maar eens kijken welke velgen eronder worden gezet.
- Interieur afmaken/compleet maken. Mis nog wat onderdelen.
- Rolkooi inbouwen.
- Benzine- pomp, filter en accumulator onder auto bevestigen.
- Audi A3 stoelen aanpassen en erin plaatsen.

Polo1w 15-08-2013 17:46

Toffe kar man, succes verder met bouwen!

VW Johs 15-08-2013 18:17

Goed bezig . Nette golf

d0n 16-08-2013 09:51

@Polo1w: Bedankt! Hijs bijna klaar voor de omkeuring en al het andere papierwerk :)
@VW Johs: Thx!

Nou toch weer even lekker verder gegaan, want ik wilde graag me benzine- pomp, filter en accumulator netjes weg werken, maar onder de auto had ik er geen ruimte voor.

Eerst heb ik het geprobeerd het met een "tekening" om in kaart te brengen welke mogelijkheden er zijn, maar ook om ideeën op te doen.




Het was leuk geprobeerd, maar qua grote en ruimte kwam het niet uit :(
Dus heb het op een andere manier opgelost.

Een QSP 909 benzinepomp aan de onderkant gemonteerd en de beugel hangt in rubbers zodat hij wel laag genoeg ligt.



Toen heb ik de accumulator en de benzinefilter in me reservewiel bak gegooid.






De slangen moeten alleen nog beschermd worden zodat ze niet door de trillingen kapot worden gemaakt.

Pewi Vwteam 17-08-2013 20:20

hey don toevallig kom ik je topic weer tegen, mooi werk en hij loopt weer!! heb je er al mee gereden? gr stefan

greenmk116v 17-08-2013 20:55

Super mooi man .
Ziet strak uit.
Grtz

d0n 19-08-2013 10:19

@Pewi Vwteam: Nee, helaas nog niet. Dit omdat ik bezig ben met de remmen en het lijkt erop dat me hoofdremverdeler lek is. Het is een nieuw gekocht product, maar lijkt nu al niet meer goed te werken. Dit houd het project weer even van de straat :(. Maar we zijn nu bezig om te zoeken waar het vandaan komt.

@greenmk116v: Thx :)

d0n 19-08-2013 10:24

Het vreemde is dat we lucht in de remleidingen trappen. Of het nu komt omdat we een hoofdremcilinder van een Golf 4 op de hoofdremverdeler hebben geplaatst weet ik nog niet.




We hebben ook op lekkage gecheckt, maar dat is er niet. Druk krijgen we als we een keer of 7 trappen en als we los laten en weer trappen is de druk meteen weer weg.. :S

d0n 23-08-2013 09:23

Gisteren even wezen "shoppen" in friesssslaaand, helemaal top!

Eindelijk de onderdelen om me interieur af te maken :D.

Ook gelijk andere velgen gehaald, ik zelf vind ze monster vet :D







Helaas is het nog niet gelukt met de remmen, en daarop staakt even het project.

Eerst maar de bedragen mooi weg werken met de wielkappen die ik zojuist binnen heb gekregen.

Dan interieur mooi afmaken, en later maar eens kijken waarom de druk pas wordt opgeboud na 4 a5 keer pompen.

VW Johs 23-08-2013 12:20

Gaaf wieltje ...


All times are GMT +1. The time now is 08:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.