Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Bart's Polo Mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32296)

-BartVR6- 14-06-2007 18:10

Bart's Polo Mk1
 
Ik kijk hier al een tijdje rond en ik heb de polo in een andere topic ook al een x de aandacht gegeven..

Maar er moest toch maar een nieuw topic komen alleen over de polo ;)

Ik heb de Auto nu ongeveer een jaar in m'n bezit en het 1 en ander veranderd.

Hij is van 1980 het is een 1.1 origineel nederlands en ik ben de 2de eigenaar :cool:

De auto zal op den duur volledig gerestaureerd worden maar dat heeft geen haast.

Ik heb nog wel meer plannen maar dat laat ik nog even stil ;) hij blijft sowiezo orgineel.


Ik ben een man van weinig woorden dus eerst foto's!!


Zo kocht ik de auto.











[/URL]

Zo heb ik een paar weekies gereden en toen moest de auto toch maar zakken.

Dus er is een setje 80/80 onder gekomen met gasgevulde schokdempers.










Ook nog maar ff de golf erbij op (inmiddels verkocht) :wink:




En jah het gras is net gemaait hoor ik kon ff geen andere plek vinden dus vandaar ff in de tuin.








Toen ben ik maar is op zoek gegaan naar wat onderdeeltjes.




Een mooie koffer :D zoals het hoort.




De radio die er in hoort.




een wc rol hoedje :lol:




Houten schaatsen voor de wintermeetings




Chrome spiegels ja ja ff poetsen en ze zijn weer strak. ik weet nog niet zeker of ik ze erop doe maar zulke kleine spiegeltjes vind je niet vaak dus ik dacht gewoon meenemen :wink:







En als laatste de bbs velgies. Op dit moment heb ik daar nog steeds niks aan gedaan :D

Daarna een bordje altijd leuk zoiets.




Na de veranderingen toch maar is een meeting bezocht.

En met als resultaat 1e prijs polo mk1 , 2 en 3 bij Dub05 .




Altijd een leuke bekroning op het werk :)

Daarna begon het 1.1 blokkie toch wat geluiden te maken wat ie niet hoort te doen..

Dat waren de lagerschalen dus die heb ik op een zaterdaggie vervangen ook gelijk ff kleppen gesteld.

Ik had nog tijd over dus ook nog ff het las apparaat erbij gepakt en een mooi rvs S pijpje gemaakt.

Het weekend daarna was vwforum meeting. ook maar ff bezocht. En tot mijn grote verbazing .

:eek: Weer 1e prijs . in catogorie oltimers :)







Daarna heeft de Auto de hele winter in de stalling gestaan heb in die tijd helemaal niks aan gedaan. want had toen me vr6 ook al projectje.

Na de winter op een doordeweeksenadewinteravond. heb ik een nieuw setje willen opgehaald ik kwam wat mooiers tegen als de 13 inch bbs die ik had liggen. Dus ik had weer ff wat te doen. ;)










Eerst heb ik niks aan de velgen gedaan ff alvast voorbereiden voor het polijsten en bandjes gekocht.

Ongeveer 1 maandje geleden ben ik er mee begonnen. ik had zelf al eerder velgen gepolijst en deze konden ook wel een opknap beurt gebruiken.














Toen was de lak eraf. Daarna heb ik de velgen geschuurd eerst de stoeprand schade en daarna de hele rand.. steeds fijner en daarna het polijst borsteltje erover. Het kost een bult werk maar het resultaat mag er wezen.




Gelijk ff de bumpers gespoten die waren een beetje aan het verweeren.




En toen de velgen eronder


















En zo staat de Auto er nu bij . Ik zal vast nog wel veel dingetjes vergeten zijn..

Over de volgende veranderingen zal ik alles blijven posten .

Zoo nu eerst ff een biertje :D

tiefflieger 14-06-2007 18:21

Mooie kar man !
Heb hem pas in Nieuwegein nog ff bekeken maar ziet er nog netjes uit...
De beige Golf is trouwens ook leuk !

-BartVR6- 14-06-2007 18:32

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Mooie kar man !
Heb hem pas in Nieuwegein nog ff bekeken maar ziet er nog netjes uit...
De beige Golf is trouwens ook leuk !



Thanks m8 ;)

Die beige golf is ook een project van een maat van me . daar ligt nu in dikke tdi in :cool:

PJVL_G60 14-06-2007 18:35

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Mooie kar man !
Heb hem pas in Nieuwegein nog ff bekeken maar ziet er nog netjes uit...
De beige Golf is trouwens ook leuk !


Same here,

Ook ff bekeken in Nieuwegein..vond hem erg mooi en precies wat tiefflieger hierboven al zegt, vond die golf 2 ernaast ook nice :cool:

Succes er verder nog mee !

René 14-06-2007 18:38

Strak Polootje zo met die ATS`en eronder, maar haal aub die bermlamp en dat DDR plaatje eraf....is echt geen gezicht en een beetje luchtgekoeld-wannabee

-BartVR6- 14-06-2007 18:46

@PJVL G60 bedankt he .. gaat zeker lukken met de polo ;)

@Rene Tja iedereen z'n eigen smaak zou ik zegge .. ik had nog achterop de lamp en het bordje gekeken . En er stond geen Aircooled wannebee op helaas.

Golf_1_gts 14-06-2007 18:51

Quote:
Originally Posted by -BartVR6-
@Rene Tja iedereen z'n eigen smaak zou ik zegge .. ik had nog achterop de lamp en het bordje gekeken . En er stond geen Aircooled wannebee op helaas.



:rolleyes:

berendd 14-06-2007 19:38

dude... mooie polo maar gooi die bbs eronder ipv die veel te brede ats...

wat is dat toch met die uitstekende uitstekende velgen, klap er dan bergcup randen op...

Golf_1_gts 14-06-2007 19:58

Quote:
Originally Posted by berendd
dude... mooie polo maar gooi die bbs eronder ipv die veel te brede ats...

wat is dat toch met die uitstekende uitstekende velgen, klap er dan bergcup randen op...


Klappen??? Dat wordt toch netejs met chobert-nagels gedaan :D ??

Edrik 14-06-2007 20:23

Coole polo, al hadden de voorste wielen wel een maatje smaller gemogen.

jetta mk1 '82 14-06-2007 20:23

hele dikke polo !!!!
maar vind de ats'en te ver naar buiten staan !

gr. Martijn

-BartVR6- 15-06-2007 10:14

Bedankt voor de reactie's mannen :)

De velgen lijken op de foto aardig breed voor .. maar in het echt vind ik het nog net kunnen . toch ga ik ook nog op zoek naar 2 7j's om gewoon te kijken wat het verschil is . Maar eerst blijft het mooi zo :rolleyes:

Heb ook nog 13 inch bbs velgen liggen maar ben er nog niet overuit of die klaar worden gemaakt of dat ze in de verkoop gaan ;)

-BartVR6- 15-06-2007 10:19

Quote:
Originally Posted by berendd
dude... mooie polo maar gooi die bbs eronder ipv die veel te brede ats...

wat is dat toch met die uitstekende uitstekende velgen, klap er dan bergcup randen op...



Ieder z'n smaak over velgen he ;) ennuh neeee geen bercup randen erop .. dan had ik wel een complete burgcup polo gekocht :rolleyes:

arnus71 15-06-2007 10:22

Leuke auto, ik zou alleen die ATS'en dumpen en die BBSjes eronder knallen. Maar da's mijn smaak.

Jazzblue 15-06-2007 10:25

Leuke Polo, niks meer aan doen(denk ik:D).

En de ATSjes staan hem heel erg dik;).

-BartVR6- 15-06-2007 10:26

Quote:
Originally Posted by arnus71
Leuke auto, ik zou alleen die ATS'en dumpen en die BBSjes eronder knallen. Maar da's mijn smaak.



Tja weet het niet die bbs zijn 6 j dat is toch net wat te smal al zeg ik het zelf

Berserker 15-06-2007 10:32

Quote:
Originally Posted by -BartVR6-
Tja weet het niet die bbs zijn 6 j dat is toch net wat te smal al zeg ik het zelf

Dat zie je verkeerd, de 8j zijn te breed, alleen is jouw perceptie aangetast door al die cleaned belgen die zo breed mogenlijk willen gaan..

6j is mooi onder polo 1 :thumbup:

polo van charles met 6j:





-BartVR6- 15-06-2007 10:44

@Jazzblue thanks ik ga er opzich ook niet gek veel meer aan doen geen rare veranderingen dan.

@Berserker Ik moet dat zeggen dat 6j toch ook wel mooi staat. toch maar is over denken om die bbs velgen klaar te maken . voor wat afwisseling. Super mooie polo trouwens op de foto ;)

-BartVR6- 17-06-2007 18:07

Quote:
Originally Posted by Edrik
Coole polo, al hadden de voorste wielen wel een maatje smaller gemogen.


Mssn dat ik de voorste velgen nog iets laat afdraaien . maar ik zal eerst bekijken hoe ik dan uitkom met m'n remklauw..

Anders de bbs klaar maken en opzoek naar 2 7J atsen ;)

Edition-Blue 17-06-2007 18:09

Ziet er heel goed uit, mooie wagen !!!


All times are GMT +1. The time now is 10:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.