Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   JeeWee's '72tiger T2 singlecab NWM (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10142)

JeeWee 26-04-2005 20:46

JeeWee's '72tiger T2 singlecab NWM
 
Hallo luitjes,

Vorige week donderdag eindelijk maar toch met bietul weer mijn T2 opgehaald en onder toeziend oog van de buurt weer voor de deur geparkeerd. Wat vorig jaar niet gelukt is moet nu dan maar worden afgemaakt. Hopelijk is het vehikel weer op de weg voor 5 juni. Bietul zal zo wel ff wat foto's posten hopelijk. Verder zal ik jullie wel even wat op de hoogte houden van de vorderingen. Vandaag franky's nog even gebeld om staalflex remleidingen, heb nog wat bougiekabeltjes enzo nodig en ook niet onbelangrijk een schakelstang die vooraan zit, wie o wie heeft nog wat? Is vanaf T2a tot aan modeljaar 1972 gelijk.

Wit + grijze kyb's zijn ook in bestelling bdw... verder liggen hier nog gereviseerde klauwen, nieuwe schijven, trommels, remcilinders en remschoenen te wachten.

anyways, dit hok dus:


wouter76 26-04-2005 21:30

tijd voor een project album op VeeDub?

Split52 26-04-2005 21:33

Kwl JeeWee!

Beetje op de hoogte houden van het wel&wee is altijd leuk!

Big_Mac_Mark 26-04-2005 21:36

Leuke kar man!

Split52 26-04-2005 21:43

Misschien wat fotos wat vooraf ging....
Hoe het ding er nu voor staat...deze foto is nogal hoogwater :D

Mister Cool 26-04-2005 21:44

Quote:
Originally Posted by Split52
Misschien wat fotos wat vooraf ging....
Hoe het ding er nu voor staat...deze foto is nogal hoogwater :D


Mag ook wel zoals het nu regent :wink:

Big_Mac_Mark 26-04-2005 21:45

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Mag ook wel zoals het nu regent :wink:


Waar? Het is hier kurkdroog! En lekkere temperatuur ook nog... :cool:

Beetlefreak 26-04-2005 23:17

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Bietul zal zo wel ff wat foto's posten hopelijk.

@ your service :p:p

Hier de ploaties, idd makkelijk dat album op VeeDub Wouter76! Ook een paar kiekjes van afgelopen zomer,
en de laatsten van het wekken uit de winterslaap!
























Split52 26-04-2005 23:23

Dit is wel een met drempelvrees :D

lowrider 27-04-2005 13:46

Hoe heb je em verlaagt ? Met rasterplaten voor ?
wel lekker laag zo.
Heb je em achter 2 tanden verlaagt ?
Of maar 1 .?Kun je het wiel er zo nog wel afkrijgen zonder de boel uiteen te hoeven drukken ?

Big_Mac_Mark 27-04-2005 13:54

Damn, wat laag! Vet zeg!

René 27-04-2005 14:08




errug mooi zo`n busje.. heeft toch ook in `n blad gestaan??

enne..... die meid....vrijgezel? ;)

JeeWee 27-04-2005 17:04

Hoi rene, die meid is vrijgezel, net 26 jaar, goede baan, cup C maar 1 nadeel, je komt bij mij in de familie dan waarschijnlijk...
Vooras heeft Split52 voor mij verlast, dus doormidden gezaagd en dan verdraaid. De boel is dus niet verstelbaar. Achter issie 2 of 3 tandjes gezakt, in elk geval een heel eind de aandrijfassen raken bij het inveren net niet de chassisbalken. Er moet ook een krik tussen om de draagarm naar beneden te duwen voordat het wiel ertussenuit kan.
Verder komt er straks weer de originele beschildering op de voorkant en de deuren, dat is nu overgeverft maar nog wel vaag zichtbaar. Dit is een vervolg eigenlijk op dit topic: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4755

Jasper Ovaal 27-04-2005 17:17

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Hoi rene, die meid is vrijgezel, net 26 jaar, goede baan, cup C maar 1 nadeel, je komt bij mij in de familie dan waarschijnlijk...
[/url]


te oud voor je renee :p , erg goed busje, en helmaal top dat je hem weer met de oude reclame erop gaat maken, gewoon strak die verf reclame erop of een beetje verweerde look?

Split52 27-04-2005 17:41

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Hoi rene, die meid is vrijgezel, net 26 jaar, goede baan, cup C maar 1 nadeel, je komt bij mij in de familie dan waarschijnlijk...


Nèt 26?? Best leuke specs zo :D

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Vooras heeft Split52 voor mij verlast, dus doormidden gezaagd en dan verdraaid. De boel is dus niet verstelbaar. Achter issie 2 of 3 tandjes gezakt, in elk geval een heel eind de aandrijfassen raken bij het inveren net niet de chassisbalken. Er moet ook een krik tussen om de draagarm naar beneden te duwen voordat het wiel ertussenuit kan.


Zal straks wel ff paar picas posten, wel geinig misschien?

wouter76 27-04-2005 23:24

toe maar... 26 dat is goed.

sjef 28-04-2005 09:09

Jeewee schreef,
Hoi rene, die meid is vrijgezel, net 26 jaar, goede baan, cup C maar 1 nadeel, je komt bij mij in de familie dan waarschijnlijk

Zo eindelijk grote plannen met Tammy? :D

JeeWee 28-04-2005 17:17

note my words kerel.

wouter76 28-04-2005 19:47

wot kint skele ju!

JeeWee 10-05-2005 21:15

Zo we zijn weer zo'n 2 weken verder, en wat is er dan gebeurt... in eerste instantie niet zoveel toen al snel bleek dat ik nogal vastliep op onderdelen. Inmiddels al aardig wat dingetjes gescoord:

Op maikafertreffen wat onstekingsdelen gekocht, en ook een nieuwe benzinepomp... de oude was dood!



Verder rondom nieuwe remslangen en bougiekabels bij frankys vandaan:



van LuNaTiK een setje 195/40R14 overgenomen, tsss, superplat!



Hier de band naast een originele T2 band velg combinatie



Setje nos trommels, en niet op de foto nieuwe remvoeringen en remcilinders voor achter:





Verder ben ik flink bezig geweest met een verfschrabber om die zwarte plekken op eerdere foto's te verwijderen, dit is het resultaat tot nu toe:





Verder wilde de bustuurdersdeur niet meer op en van het slot, dus nu 2 slotmechanismes verder wil het wel, bij het oude slotmechanisme was er een veertje geknapt. De kyb's zijn inmiddels bestel bij SP, ja ik heb gehoor gekregen! Verder nog 4 reservewielen op de kop getikt om wat te testen met bandenmaten voor. Ook de schakelstang is inmiddels binnen! Morgen een dagje vrij dus hopen op mooi weer en een geslaagde sleuteldag!


All times are GMT +1. The time now is 17:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.