Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   JeeWee's Corrado G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107941)

JeeWee 03-12-2012 18:35

JeeWee's Corrado G60
 









Nadat ik de jetta verkocht had is deze corrado ervoor in de plaats gekomen, heb deze over kunnen nemen van een goede vriend. We waren laatst samen op pad, ik voor een golf 3 VR6 colour concept geel, en hij voor deze corrado. De golf 3 was niet door gegaan, deze corrado wel. Omdat deze auto toch wat teveel was wilde hij hem wel kwijt, en ik wilde wel wat anders, dus ach, laten we eens een corrado proberen.

Het is een erg vroege corrado, gebouwd 10 september 1988, volgens het chassisnr is het nummertje 1751... zou het de oudste in nederland zijn....???
In 1996 is deze vanuit duitsland naar nederland geimporteerd.

Volgens de teller heeftie 154.000km gedraait en gezien de staat van de auto zal dat wel kunnen kloppen.

Motortje is dus een G60 met een andere poelie, chip, schrick :eek: nokkenas en een geflowde G lader van 'wijlen' G-force. Ik heb verder geen kaas gegeten van G60 motoren dus of het klopt weet ik niet 100%, maar misschien dat jullie het een en ander kunnen bevestigen. De motor loopt verder goed en wil best vooruit, heel wat anders dan een jetta 1.6 in elk geval. Verder zit er nog een blow off valve op waar ik niet zo kapot van ben maar die fluit pas als je het gas los laat ergens boven de 3.000 toeren dus in het normale verkeer heb je er niet zoveel ergernis van.

Wat je niet veel meer ziet is dat de auto niet verlaagd is... en tsja, ik geloof dat ik dat zo maar ga houden... Deze corrado is volgens het M-plaatje geleverd op 185/55R15 michelin banden, en de sebrings zijn wel toe aan fris rubber dus dat wordt op zoek naar een setje michelin 185/55R15's. Nu staat de corrado op orginele G60 stalen velgen met winterbanden in 185/55R15 (gislaved) die ik afgelopen weekend heb gescoord.

Verder wat niet zo super is is de Sebring einddemper die er onder hangt, ben ik niet zo kapot van dus als ik daar eens iets beters voor vind dan doen we dat maar.

Vanbinnen is de corrado erg netjes, wang van de bestuurderstoel is een beetje zacht maar inmiddels heeft Sjoerd (Fryslân) al een fonkelnieuwe wang geleverd dus die kan er deze week alvast in, dan is het een toppertje weer!Verder is de auto orgineel geleverd met het VW Aktiv geluids systeem wat er nog in zit, alleen de radio gamma mist eruit.
Enige minpunt is dan dat er ovalen speakers in de hoedenplank zitten, dus maar eens op zoek naar een nette hoedenplank, en daarnaast zit er nog een verschrikkelijke rode pookknop op. Deze hoorde bij een rood sportstuur die inmiddels al vervangen is door een orgineel leren exemplaar. Ook de klokken waren beplakt met rode folie, die heb ik ook al vervangen:







verder de olie+filter ververst en op de brug de bodem nagekeken op losse tectyl, daar waar nodig behandeld met tectyl en de holle delen zoals de deuren aan de binnenkant behandeld met ML tectyl, blijft dat ook mooi beschermd. Nummerplaat achter zat er scheef op, erger erger, dus die ook al ff recht gehangen. Electrisch dak en spoiler werken ook keurig naar behoren.

De Pul 03-12-2012 18:55

gaaf JW:thumbup:
is ie van binnen ook zo mooi?

corrado-usa 03-12-2012 19:00

ziet er goed uit echt super een orginele corrie g60.

Vains 03-12-2012 19:19

Mooie corrado! Ben er maar zuinig op :thumbup:

JeeWee 03-12-2012 19:33

Quote:
Originally Posted by Vains
Mooie corrado! Ben er maar zuinig op :thumbup:


Thanks, ben er wel zuinig mee, jij hebt ook een mooie corrado!

Audi1981 03-12-2012 19:49

Wow die is netjes :thumbup:
Als je op ebay.de "corrado auspuffanlage simons" in toetst dan komen er 2 rvs. Systemen tevoorschijn, 1 daarvan past :thumbup:

Vains 03-12-2012 20:20

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Thanks, ben er wel zuinig mee, jij hebt ook een mooie corrado!


Dank je... Een nette corrado wordt erg zeldzaam vooral eentje waar nog alle originele delen opzitten.
Voor een hoedenplank moet je eens contact opnemen met Arie in Leuvenheim. Die heeft meestal genoeg onverprutste liggen voor een nette prijs ;)

JeeWee 03-12-2012 20:22

netjes systeem inderdaad, á la orgineel, en is vanaf de kat... kun je ook een kat vervanger toepassen bij een corrado? Ik heb het idee dat de katalysator wat rammelt dus als die er onder vandaan kan dan zou dat ook wel wat zijn. Ik weet alleen niet wat de voor en nadelen daarvan zijn bij een G60

Vains 03-12-2012 20:26

Quote:
Originally Posted by JeeWee
netjes systeem inderdaad, á la orgineel, en is vanaf de kat... kun je ook een kat vervanger toepassen bij een corrado? Ik heb het idee dat de katalysator wat rammelt dus als die er onder vandaan kan dan zou dat ook wel wat zijn. Ik weet alleen niet wat de voor en nadelen daarvan zijn bij een G60


Katvervanger is mij afgeraden omdat je dan minder tegendruk hebt. Een G60 schijnt dan een stuk slechter te lopen. Mijn kat hebben ze ook leeggehaald, dus ik heb inmiddels een originele kat gescoord welke er binnekort eens onder gaat :)

superbeast 03-12-2012 20:30

leuke corrado, ziet er nog gaaf uit

Edition-Blue 03-12-2012 20:35

Hele nette corrado heb je daar!

Als je nog een hoedeplank zoekt heb er nog wel 1 liggen zonder speakergaten!
Je mag me wel een bod doen via pb.

Dennis-Mash 03-12-2012 23:10

Ziet er heel netjes uit!

Ruud 16V-G60 04-12-2012 07:11

ziet er heel goed uit zeg :thumbup:
Alleen een minpuntje van de g-lader (g-force) als ik dat mag zeggen.
Ze gebruikten imitatie troep en lijmde de dichtlijsten vast.Ik weet niet hoeveel de auto na de revisie gedraait heeft ????
Met een kleinere poelie moet je rond de 45.000km weer reviseren namenlijk.Houdt er ook rekening mee dat je met ongelood 98 moet rijden ivm de chip he.
Mocht je verder dingen willen weten over een corrado of motorisch iets,dan mag je mij altijd bellen of mailen.

Mvg Ruud
http://www.ruud16v-g60.nl

arnus71 04-12-2012 08:33

Mooie corrado jw! :thumbup:

antoine91 04-12-2012 10:12

Een rode corrado is zooo gaaf!! Deze is in een mooie staat!!

Marcski 04-12-2012 10:20

je had het er van het weekend al over, maar wat een nette originele corrado is dit zeg!
Idd lekker zo houden :thumbup:

Jettameister 04-12-2012 14:56

Gadverdamme JeeWee !!
Dit is echt een heel net exemplaar. Veel plezier ermee :thumbup:
Is tenslotte ook een Coupe he :D

R.icky 04-12-2012 16:11

Hele dikke onverprutste Corrado, top :D

T.C.Z.L 04-12-2012 18:30

Mooie aanwinst!

JeeWee 04-12-2012 21:25

haha cool, leuk jullie reacties te lezen, dank daarvoor! Zal de updates wel met jullie delen, binnenkort wat meer foto's van 't rode monster (alhoewel ik geel wel op prijs had gesteld...)

@ Ruud, bedankt voor je aanbod, ga ik vast eens gebruik van maken, en dat van euro 98 wist ik niet... is nog verdomde lastig te krijgen! Octaan booster uit een flesje is dus ook een optie toch? Nog tips?


All times are GMT +1. The time now is 20:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.