Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Nieuwe dynamo bestellen/vervangen/reviseren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141614)

diskonaut 04-01-2018 14:27

Nieuwe dynamo bestellen/vervangen/reviseren
 
Auto is een golf 2 gti 8v van 1990.

Vermist mijn batterij niet meer oplaad, is mijn dynamo aan vervanging toe.

Wat er nu in zit is HERTH BUSS 2309700.
Waar kan ik deze nieuw bestellen of welke kan ik nog gebruiken? Of miss laten reviseren ergens?

Zelf vervangen goed te doen?

Alvast bedankt

hummer 04-01-2018 16:20

Halen bij een automaterialen zaak of online. Simpel klusje mits er niets er geen bouten afbreken zoals in mijn geval :shake:

EnVeeZee 04-01-2018 20:01

Hoegen elektro in Apeldoorn heeft mijn dynamo perfect gereviseerd voor niet al te veel geld :thumbup:

ar1g3 04-01-2018 20:18

Gewoon naar een automaterialenzaak gaan zoals Brezan, type auto, bouwjaar en motorcode opgeven en je hebt een nieuwe. Dit werkt met een soort ruilsysteem, je krijgt een gereviseerde alternator en je geeft je oude af. De kosten vallen meestal dus wel mee.

diskonaut 04-01-2018 22:54

Merci. Zal eens binnenspringen en horen wat ze daar zeggen.

fcapri 08-01-2018 12:30

ik bestel gewoon een nieuwe online, hoef je de oude niet binnen te leveren (altijd handig voor onderdelen).
ik heb nu starter en dynamo bij profiteile.de besteld. ligt thuis klaar voor inbouw als het wat beter weer is

diskonaut 09-01-2018 20:53

Quote:
Originally Posted by fcapri
ik bestel gewoon een nieuwe online, hoef je de oude niet binnen te leveren (altijd handig voor onderdelen).
ik heb nu starter en dynamo bij profiteile.de besteld. ligt thuis klaar voor inbouw als het wat beter weer is


Qua in/uitbouwen moet ik ergens speciaal op letten?
Kan niet veel of moeilijk werk zijn vermoed ik. Afgaande op het inteenet/werkplaatsboek

golf mkII 16v 09-01-2018 21:49

Andere spanningsregelaar
Als je er aan begint massa los maken vd accu

diskonaut 10-01-2018 12:38

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Andere spanningsregelaar
Als je er aan begint massa los maken vd accu


Nieuwe spanningsregelaar heb ik al, loskoppelen was ik sowieso van plan :)
Voor de rest is het riem en bouten lossen en nieuwe erin zeker

golf mkII 16v 10-01-2018 19:48

Jep 2 bouten. Opspannen doe je met ie grote getande moer[boven]
Onderste bout is een inbus 6

diskonaut 11-01-2018 09:07

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Jep 2 bouten. Opspannen doe je met ie grote getande moer[boven]
Onderste bout is een inbus 6


Merci, is het belangrijk om de juiste aanhaalmomenten te gebruiken voor de bouten? Of wordt hier niet zo nauw naar gekeken.
Anders moet ik kijken voor een momentsleutel

golf mkII 16v 11-01-2018 19:38

Gewoon vast is vast

diskonaut 10-02-2018 12:32

Wou vandaag dynamo vervangen maar nu zie ik dat dit precies niet heel dezelfde is.

Op de oude dynamo zit een langere as waar de V-riem op zit. Kan ik deze as omzetten na de nieuwe of niet mogelijk?




Ook de plaats voor de bovenste bout terug vast te zetten is verschillend van de oude en de nieuwe.
Bij de oude zit de schroefdraad rechts getapt en bij de nieuwe links.
Maakt dit uit voor te bevestigen?



hummer 10-02-2018 16:53

Er zijn meerdere soorten van dat klopt .Het verschil zit niet alleen in prijs of Ampere.
Ik heb die van mij bij Brezan gehaald omdat ik er online niet uitkwam, met behulp van het kenteken hebben ze de juiste besteld.


All times are GMT +1. The time now is 04:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.