Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 gti 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85851)

picasso_16v 26-05-2011 17:08

Golf 2 gti 8v
 
Hallo,

Ik ben Robin kom uit avenhorn ben 17 jaar(over een maand 18)

Ik heb een tijdje terug een golf 2 gti gekocht, deze kwam langs bij me vader op zijn werk voor apk. Hij stond te koop voor 700 euro geen gekke prijs vonden we aangezien i niet afgeracht is en bijna geheel orgineel nog. De lak was wel erg verwaarloost en erg dof.




We zijn er mee naar de nurburgring geweest hier is de lak nog erg dof.

Nu staat de golf lekker in een warme schuur te wachten tot dat ik 18 word, in de tussen tijd is er heel wat verandert. De cilinderkop is er af geweest en is gereviseerd terwijl ik dat heb gedaan heb ik meteen de inlaat en uitlaat kanalen bewerkt. En heb ik er een andere nokkenas ingelegt en me ecu gechiped. Heb ook een spaghettie gemonteerd met een simons groep A er achter, ben op het moment een kat vervanger aan het maken zal binnekort dat hier ook plaatsen.







zoals je ziet de lak is aardig opgeknapt.




Ik wil hem nog wel een stukje lager hebben, denk dat ik een setje gele koni,s aan schaf van de zomer.







Mooie auto voor 700 euro dacht ik, kan niet wachten tot ik er mee de weg op mag, ben ook erg benieuwd hoeveel pk i leverd zal binnekort(beetje halverwege juli) te rollen gaan bij hurricane racing om me nokkenas timing etc goed te zetten etc, dan zullen we het weten.

Dingen die ik nog wil gaan doen:

katvervanger
verstelbaar nokkenastandwiel
Verlagen
veerpootbrug
2l 16v inbouwen
en nog wat kleine dingetjes

voor de rest lekker orgineel houden :)

Broer Konijn 26-05-2011 18:12

Hele leuke GTI :thumbup: Alleen zet aub even een andere dop op je trekhaak :D

Qirta 26-05-2011 18:25

Leuk wagentje, en voor de toekomst: 2L 16v in een golf 2 rijdt zeer lekker ;)

picasso_16v 26-05-2011 19:36

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Hele leuke GTI :thumbup: Alleen zet aub even een andere dop op je trekhaak :D


zal ik meteen doen haha :thumbup:

breadfan83 26-05-2011 22:04

Damn, heel erg leuke Golf!

Ben benieuwd naar de vorderingen, ga hem in ieder geval volgen. :thumbup:
(denk er net aan, ik moest je geloof ik nog steeds de diameter van die kanalen opmeten hè? Komt er telkens niet van... :( )

VwJarnoGT 27-05-2011 05:39

Mooie OEM Golf MkII GTI :thumbup:

Nette vorderingen zo en ja rood hé, houd je van de straat :D

De Limburger 27-05-2011 10:19

Gele koni's zou ik niet doen, gewoon een schroefsetje monteren, ben je en goedkoper, (ligt aan wat je zelf wilt uitgeven) en je kan hem ten alle tijden op de hoogte-laagte zetten wat je zelf mooi vind, een vaste set, is ook stug en toch nooit goed genoeg haha..
Maar goed is je eigen keuze.
Voor de rest een heel mooie wagen, is het een PF?
Want met een andere nokkenas en chipje en spaghetti word het een erg lekkere vlotte Gti.
Succes ermee,
Gr Ronnei

picasso_16v 27-05-2011 11:41

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Damn, heel erg leuke Golf!

Ben benieuwd naar de vorderingen, ga hem in ieder geval volgen. :thumbup:
(denk er net aan, ik moest je geloof ik nog steeds de diameter van die kanalen opmeten hè? Komt er telkens niet van... :( )


ik wacht in spanning :tongue:

picasso_16v 27-05-2011 11:44

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Gele koni's zou ik niet doen, gewoon een schroefsetje monteren, ben je en goedkoper, (ligt aan wat je zelf wilt uitgeven) en je kan hem ten alle tijden op de hoogte-laagte zetten wat je zelf mooi vind, een vaste set, is ook stug en toch nooit goed genoeg haha..
Maar goed is je eigen keuze.
Voor de rest een heel mooie wagen, is het een PF?
Want met een andere nokkenas en chipje en spaghetti word het een erg lekkere vlotte Gti.
Succes ermee,
Gr Ronnei


Ja is een pf, klink iedergeval al heel erg woest. Schroef set is wel miss beter ja we zien het tegen die tijd wel miss setje kw var 2 maar betaal je gelijk vaak al een hoop.

breadfan83 27-05-2011 12:37

Als je zoiets koopt, kun je net zo goed kijken voor 'n gebruikt (inox) setje. Heb ik ook gedaan, en met 'n beetje liefde ziet ie er weer uit als nieuw. ;)

picasso_16v 27-05-2011 20:27

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je zoiets koopt, kun je net zo goed kijken voor 'n gebruikt (inox) setje. Heb ik ook gedaan, en met 'n beetje liefde ziet ie er weer uit als nieuw. ;)


zal eens kijken :thumbup:

picasso_16v 27-05-2011 20:33

Ben vandaag lekker bezig geweest, ben eindelijk van die vervloekte katalysator af.

flenzen gemaakt en er een pijp tussen getiged en heb ik een mooi kat vervanger.






















remmen ook gedaan, mooie zimmermans






o ja.. tig lassen onder een auto geen goed idee geen ruimte en 1 en al kut... wel gelukt maar was pittig pokke werk haha. Ik vind het erg geslaagd :thumbup: Hij klinkt nog woester nu echt super haha :cool:

Gerard Polo MK2 28-05-2011 00:42

Netjes! Mooi dat je dat zelf kan :thumbup:

Golf1Fan 28-05-2011 01:07

Mooie GTI man :thumbup: en dat voor 700,- Euries!

Wees er zuinig op, mooie en onverprutste mk2 GTI's worden/zijn zeldzaam.

Rutger 28-05-2011 16:40

Mooi man

picasso_16v 06-06-2011 19:23

Hee jongens!

hebben jullie enig idee of ik een sprintje win van een opel astra f met een 2l 16v? Ben erg benieuwd volgens heleboel niet wat denken jullie er van?

gr

Gino89 06-06-2011 19:29

Ik denk het niet, die hebben rond de 150 PK dacht ik. Of je moet al van alles met je blok hebben gedaan ;)

picasso_16v 06-06-2011 19:34

ja wel het 1 en ander heb geen idee hoeveel pk ik heb

R.icky 06-06-2011 19:37

79kw is wat 109pk ofzo.. Ik heb t 1 maand ouwere broertje van de jouwe :P

B-ram 06-06-2011 20:12

dat moet je verliezen denk ik:P. maar je kan het altijd proberen:P


All times are GMT +1. The time now is 08:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.