Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Wat zijn jullie ervaringen met brakemax? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101122)

DUB 14-06-2012 07:30

Wat zijn jullie ervaringen met brakemax?
 
Zoals de titel zegt...

Audi1981 24-06-2012 10:34

De ervaringen hier zijn er niet denk ik, maar als ik een rondje forums doe is de algemene balans wel positief... :thumbup:

Elco 28-06-2012 20:49

hier wel ervaring ermee, ben er niet heel erg over te spreken.

Minputen,

Ze maken lawaai met remmen.
De groeven zijn redelijk snel vies, en dan zijn ze niet zo mooi meer,

En ze zijn redelijk snel versleten, ook al staan de groeven er nog in. en of het nou echt beter remt dan origineel kan ik niet zeggen, maar de minputen waren mij te groot om ze weer te plaatsen.

Sven-GTI 29-06-2012 09:43

Hoe bedoel je ze maken lawaai met remmen?

Mijn ervaring is dat 'sportremschijven' dus met groeven en gaten, altijd wat meer geluid produceren met remmen.

En hoe snel is snel versleten?

Mijn remschijven zijn romdom versleten en wil graag sportremmen op m'n auto hebben en deze zijn nogal aantrekkelijk in prijs.
Voor een setje Brakemax heb je ook 1 remschijf van bijv. EBC.

Ben altijd wel benieuwd naar ervaringen van andere, zo heb ik bijvoorbeeld niet echt goede ervaringen met greenstuff/redstuff remblokken. Ze zouden minder remstof afgeven dan standaard remblokken, maar na 1x remmen zijn m'n velgen al zwart :S:S

(wilde eigenlijk een audi S3 remmen upgrade, maar dan passen m'n winterwielen niet meer)

Mice 04-07-2012 07:46

Ik heb zimmermans eronder en die remmen fantastisch en zien er lang goed uit als je de gecoate neemt. Vind ze beter dan de brakemax.

Sven-GTI 04-07-2012 08:09

Die zimmermans vallen ook best mee in prijs toch?

Zit te twijfelen wat ik moet nemen, misschien wel gewoon brembo brakemax met die gleuven.

Ik hoorde via andere forums dat die geboorde schijven nog weleens willen scheuren...


Mijn originele remmen zijn niet goed genoeg, gebeurt wel vaker dat ik thuis kom en de remmen helemaal blauw zijn/stinken/ licht roken..
Misschien moet ik van die slangen maken die vanaf de bumper komen en de remmen koelen..

Gijs 06-07-2012 13:11

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Mijn originele remmen zijn niet goed genoeg, gebeurt wel vaker dat ik thuis kom en de remmen helemaal blauw zijn/stinken/ licht roken..
Misschien moet ik van die slangen maken die vanaf de bumper komen en de remmen koelen..

Misschien wordt het eens tijd om je klauwen te controleren, en waarschijnlijk te vervangen. Klinkt alsof deze vast zitten. :)

Sven-GTI 06-07-2012 14:25

Mijn klauwen zijn in superstaat, maar ik eis gewoon teveel van m'n remmen :D

(Ik denk altijd dat alle wegen een circuit zijn :D)

Gijs 06-07-2012 16:43

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Mijn klauwen zijn in superstaat, maar ik eis gewoon teveel van m'n remmen :D

(Ik denk altijd dat alle wegen een circuit zijn :D)

'n echte golf gti rijder dus :D

Sven-GTI 06-07-2012 17:19

half-gas kennen we niet he :D

ids 08-07-2012 21:49

Ik ben ook aan nieuwe remmen toe, zelf wou ik ook brembo max gebruiken icm met redstuff.
Graag hoor ik meer ervaringen :)

DUB 09-07-2012 15:16

reden van dit topic was..
ik zoek geboorde remmen voor een golf 4 rondom..
iemand een goede site? (via internet kom ik snel op die brakemax uit)

wil zsm alles bestellen want mijn remmen worden voelbaar minder..

Sven-GTI 02-04-2013 10:44

Even een oud topic weer leven inblazen.

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar betere remmen. Vooral na m'n eerste circuitdagje afgelopen weekend :D

Na een paar rondjes waren m'n remmen net sponzen, moest m'n pedaal door de bodem heen trappen om nog te kunnen remmen :S
Remmen waren na een kwartier rijden ook helemaal blauw geworden.

En NEE, het komt niet omdat er iets mis is met m'n remklauwen :D Lopen ook niet aan of iets. Dit was trouwens met de brembo remschijven:



Dit type remschijven. Voeren opzich wel goed stof af maar worden ook ongelooflijk heet.


Dus koelen schijven die geboord zijn beter? Of moet ik gaan denken om van die koelbuizen (rijwind) naar de remmen aan te leggen?

Ik rijdt nu met de 288mm schijven (16v /vr6). Ik wil liever niet groter want dan kan ik m'n wintervelgen niet meer gebruiken en moet ik al richting 17 inch gaan rijden.

Graag advies over remmen :D

DUB 02-04-2013 15:38

Ik heb toen gekozen voor zimmerman schrijven geboord en geventileerd icm met brembo blokken (vond het niet echt super, wellicht had het nog beter ingereden moeten worden, maar de auto is toen verkocht)

Rij nu een golf 5 gti met zimmermam geboorde schrijven met ebc redstuf vind ik bij rustig langzaam remmen niet echt lekker, bij stevig remmen al wat beter

Sven-GTI 02-04-2013 23:16

Ik rijd heel erg weinig met m'n auto.

Als ik rij is het meestal scheuren, en ben van plan om vaker circuitdagen te doen. Dus ik eis redelijk wat van m'n remmen.

Bij de brembo schijven die ik nu heb, heb ik ook erg veel last van fading. Had gehoopt dat het minder was door de extra gleuven die erin zitten. Daarom wil ik volgende keer gegroefd en geboord nemen denk ik. Slijtage heb ik niet zo naar te kijken gezien ik amper kilometer maak.

Ik zat dus te denken aan de schijven van Sandtler
http://www.sandtler24.de/deutsch/fa...k/bremsscheiben

In combinatie met goede blokken (welke weet ik nog niet)
Stalen remleidingen en andere remvloeistof met een hoger kookpunt.

golffan 02-04-2013 23:55

Ik ben zeer tevreden over ferodo ds 2500 remblokken. Deze zijn merkelijk harder dan standaard remblokken en je moet dus ook harder trappen maar het remt toch wel zeer goed. Ook gaan deze iets langer mee dan standaard blokken doordat ze harder zijn. Heb ook nog Black Diamond remschijven gehad met standaard blokken maar na 3000 km. hebben ze het begeven (gebarsten) waren gegroefde, niet geboord. Ben nu ook aan het kijken om koelkanalen naar de remmen te leggen.

René 03-04-2013 00:05

Had ook al reactie gedaan in het trackdaytopic, maar doe hem hier ook nog even, omdat anderen er ook iets aan kunnen hebben.

Ik zou beginnen met een setje betaalbare remblokken die wat beter kunnen tegen de hogere temperatuur, zoals EBC, Ferodo, Performance Friction. Ook kan je je remtechniek in de gaten houden...op het circuit moet je zo kort en zo krachtig mogelijk remmen. Ga je lang en niet vol remmen, dan zijn je remmen na een paar bochten verglaasd en wordt de volgende bocht erg spannend. Qua remschijf zou ik me niet zo druk gaan maken...Marco rijdt met deze Golf 22km volgas over de Nordschleife:







Met OEM remschijven......en zoals je ziet zijn het geen grote schijven (wielmaat was volgens mij 15")...en dat gaat ook goed. En ik kan je uit ervaring vertellen, dat Marco toch wel redelijk doorrijdt ;)

Polo1w 03-04-2013 06:55

Had op mn e36 geboorde en gegroefde ATE sport schijven, maar die maakten enorme herrie tijdens remmen, en had ze binnen notime krom. Had voor deze gekozen omdat een aantal jongens van een of ander ringforum aangaven hiermee prima te rijden.
Heb nu als vervangers geboorde zimmermann schijven en bijbehorende blokken, ook bedoeld voor sportief straatgebruik/licht circuit, veel minder herrie, nog niet krom, maar na een pittig industrieterrein rondje, merk ik wel dat ze sneller warm worden en last van fading krijgen.
Maarja, t is ook een 1400kg lompe stationcardiesel :screwy:
Zou als ik jou was een beetje checken op een ringforum achtig iets, staat veel interessants op qua ervaringen enzo.
Succes

Sven-GTI 03-04-2013 10:14

Mijn broer heeft met z'n cabrio VR6 erg veel last van fading bij straatgebruik.
Hier zit ook voor en achter vr6 remmerij op met brembo (gegroefde) schijven.

Maar omdat die auto bij het rdw al meer dan 1300 kg woog :O en dan zitten er natuurlijk bij straatgebruik ook nog mensen en brandstof in enzo, dus je zit al over de 1400kg.



Mijn originele remschijven zijn zo ver versleten dat ze echt vervangen moeten worden dus vandaar dat ik dacht, misschien gelijk een setje 'betere' remschijven met goede remblokken.

Polo1w 03-04-2013 11:00

Brembo kom ik ook niet erg vaak tegen op ring topics.
Zal wel een reden hebben.

bobby-digital 03-04-2013 11:27

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Mijn broer heeft met z'n cabrio VR6 erg veel last van fading bij straatgebruik.
Hier zit ook voor en achter vr6 remmerij op met brembo (gegroefde) schijven.


fading bij straat gebruik.... wil niet weten hoe die over straat rijdt dan;)

Sven-GTI 03-04-2013 11:52

Beetje doorrijden kan geen kwaad he :D

Maar omdat dat ding ook behoorlijk zwaar is telt ook wel mee natuurlijk.
Hij heeft brembo schijven met originele (van de vw dealer althans) remblokken.

Misschien toch maar eens kijken voor betere remblokken dan :D

René 03-04-2013 18:42

Fading had ik met mijn 1.0 Lupo ook bij straatgebruik! :D

Dub-Detail 05-04-2013 10:41

Op mijn golf 3 heb ik wilwood 4zuiger klauwen met knetter harde blokken (weet zo even niet welke) met ik meen sandler schijven typ s.
Aanremmen duurt wat langer omdat het zaakje warm moet zijn. Maar dan hang je goed in de snelbinders zelfs met 18''.

Edit: door de blokken is de standtijd van de schijven wel drastisch afgenomen.


Gr, Pim


All times are GMT +1. The time now is 00:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.