Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   ruitenwisser sproeier (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16512)

w3zl01d 04-01-2006 19:32

ruitenwisser sproeier
 
hey , ik heb nieuwe relais gehaald voor me ruitenwisser en nu gaan me ruiterwissers wel heen en weer maar er komt geen vloeistof uit me sproeiers ...
kan dit aan de pomp liggen ?
en zoja waar kan ik dat ding vinden ?

thnx alvast !

Just A Funk 05-01-2006 08:10

Een T2 heeft officieel geen elektrische ruitenwissersproeier. Bij de kever werd de druk voor de sproeier uit het reserve wiel gehaald. Bij een bus hebben ze dit anders opgelost. Bij het voeteneind van de passagier zit het ruitenwisservloeistofreservoir en op de dop zit een slangetje met een ventiel. De bedoeling is dat je het reservoir onder druk zet waardoor bij het bedienen van je ruitensproeierhendel je ruitensproeier werkt.

Bij een T1 weet ik eigenlijk niet hoe het werkt. Die van mij heeft een mechanisch handpompje waarmee je moeten pompen maar weet niet of dat origineel is.

Succes

sjef 05-01-2006 09:04

De t1 heeft links van het stuur een tankje met een pompknop erop.
Zou wat zijn voor de t2 want dat tankje vergeet ik ook altijd onder druk te zetten :D

VWrijder 05-01-2006 10:29

Heb je al gecheckt of de slangetjes en/of sproeiertjes niet verstopt zitten? Dat is ook niet bevorderlijk voor de doorstroming :D

owja: en water in het tankje is ook aan te raden ;)

w3zl01d 05-01-2006 10:42

owkee ga het vandaag checken thnx voor de tips
maar ik had de tank al gevuld maar volgens mij geen slangetje aan het dopje ..
gelukkig is het te simpel gemaakt , scheelt me weer geld voor bijvoorbeeld een pompje ofzo ;)

zo leer je nog eens wat over je bus , echt een goed forum !

dekota 05-01-2006 12:23

elektrische pomp
 
hallo,

Na wat negatieve ervaringen op mijn kever, na aanschaf van mijn t2b doka besloten deze onmiddelijk om te bouwen naar elektrische waterpomp.
voor de pomp 5 euro op de sloop. Een lief drukknopje in het dashboard gezet en het een en ander aan bedrading. De originele watertank gebruik ik nog met er onder de nieuwe pomp.
Opnieuw richten van de sproeikopjes en klaar.

Jeroen

VWrijder 05-01-2006 12:29

Quote:
Originally Posted by dekota
hallo,

Na wat negatieve ervaringen op mijn kever, na aanschaf van mijn t2b doka besloten deze onmiddelijk om te bouwen naar elektrische waterpomp.
voor de pomp 5 euro op de sloop. Een lief drukknopje in het dashboard gezet en het een en ander aan bedrading. De originele watertank gebruik ik nog met er onder de nieuwe pomp.
Opnieuw richten van de sproeikopjes en klaar.

Jeroen

Zo zit het bij mijn bus ook, door een vorige eigenaar omgebouwd

molenari 06-01-2006 00:09

Quote:
Originally Posted by Just A Funk
Een T2 heeft officieel geen elektrische ruitenwissersproeier.


Tenzij je een bus hebt met M288: koplampsproeiers. Dan heeft de bus wel een electrische pomp, ook voor de voorruit. Was leverbaar vanaf modeljaar 1974 (aug-1973). In Zweden was dit verplicht.

Maar eh, wat voor bus heb je eigenlijk w3zl01d?

w3zl01d 06-01-2006 01:02

een T2B uit '78 / gesloten wagen
die ik ooit nog eens wil ombouwen naar camper zodat mensen achterin mogen zitten ...

btw heb je ruimte teveel ofzo met zoveel bussies ter*ing hey...
mij bus staat gewoon buiten ! :mad:


jaaaaa nummerplaat gaat er niet meer op komt een blauwe op !



JAJA de velgjes moet ik nog doen !

molenari 06-01-2006 01:24

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
een T2B uit '78 / gesloten wagen
die ik ooit nog eens wil ombouwen naar camper zodat mensen achterin mogen zitten ...


Dit is geen gesloten wagen maar een Kombi hoor! Of is dat wat het RDW er van denkt ;)
De Kombi is eigenlijk een bestelbus met ramen. Maar ten opzichte van een pickup (open wagen) blijft het natuurlijk gesloten :redface:

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
btw heb je ruimte teveel ofzo met zoveel bussies ter*ing hey...
mij bus staat gewoon buiten ! :mad:

JAJA de velgjes moet ik nog doen !


Och, asl dat het enige is. Ziet er verder goed uit die wagen van jou.

De meeste van mijn wagens staan binnen. Met de Panda achtervolg ik de pekelwagen. De 1303 en de 1971er kastenwagen staan beiden voor de deur wortel te schieten. Het ligt al een poosje in de planning om de 71er weer op de weg te helpen maar is er nog niet van gekomen :(

Lomax 06-01-2006 08:12

http://nl.forums.cc/phpbb/viewtopic...forum=vraagbaak

Voor als je je verzameling wil uitbreiden, even contact opnemen met Poul Oostland ;)

foto staan oa hier: http://www.vwt2.web-log.nl/categorie/109310
lidnr 5
[edit] ff de foto's in dat draadje erbij gezet :)

Just A Funk 06-01-2006 12:37

Quote:
Originally Posted by molenari
Tenzij je een bus hebt met M288: koplampsproeiers. Dan heeft de bus wel een electrische pomp, ook voor de voorruit. Was leverbaar vanaf modeljaar 1974 (aug-1973). In Zweden was dit verplicht.


Sorry, heb je boek nog niet gelezen anders had ik het natuurlijk wel geweten ;)

w3zl01d 07-01-2006 12:18

ja RDW kent alleen , camper , gesloten wagen , of 9 persoons auto
volgens mij ;)

w3zl01d 25-01-2006 20:17

godver bus net terug van de keuring staan me sproeiers helemaal onder op me raam gericht me ruiten wissers pakken niet een vloeistof mee lekker hoor..
weet iemand hoe ik die ruiten wisser sproeiers kan verstellen ?

molenari 25-01-2006 20:26

Quote:
Originally Posted by w3zl01d
godver bus net terug van de keuring staan me sproeiers helemaal onder op me raam gericht me ruiten wissers pakken niet een vloeistof mee lekker hoor..
weet iemand hoe ik die ruiten wisser sproeiers kan verstellen ?


Nou nou, ff kalm Wesley :)

Gewoon ff afstellen met een speld. No problemo. Ff testen of ze goed staan bij stilstand. Zo ja, dan ff rijden en met een hogere snelheid opnieuw proberen. Dan weet je direct of ze niet over de auto heen sproeien met een beetje rijwind.

Als dat het enige is voor de APK....wow, dan ben ik jaloers op je! Succes bij de herkeuring!

w3zl01d 25-01-2006 20:36

nee was niet het enigste
moesten nog 2 plaatjes gelast
koplampen recht gezet worden
en achter as hoesen moesten vervangen worden
nah nog niet veel maar wel 312 euro en een dikke deuk in me bumper ,allemaal verf van me bus af ,1 plaatje niet gelast , en een vieze bus !

vwcrewcab 25-01-2006 21:52

In de garage ergens tegenaan gereden?

w3zl01d 25-01-2006 21:58

nou weet niet waar ze tegen aan hebben gezeten maar daar bel ik morgen dus wel ff over..


All times are GMT +1. The time now is 15:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.