Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   tuning mogelijkheden golf 1 cabrio 1.8i jh motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101938)

sandor5 06-07-2012 22:01

tuning mogelijkheden golf 1 cabrio 1.8i jh motor
 
hallo,

ik wil mijn cabrio wat meer vermogen geven zonder daar al te dure kosten aan te verbinden
ik heb gehoord dat de jh motor niet de aller mooiste blok is voor een cabrio
maar toch wil ik hem een boost geven

heeft iemand ideeën

mvg stefan

patjetta 07-07-2012 06:27

Een andere nokkenas en carburateurs en een mooi compleet uitlaatje wil vast wel helpen

Sven-GTI 07-07-2012 07:23

Ik heb eventueel nog wel een mooi blokje liggen,

een 1.6 AFT 101pk uit een mk3, licht,zuinig en toch best rap.

Spierings 07-07-2012 07:57

Misschien even je budget vermelden, maar tunen kost meestal wel het nodige geld ;)

sandor5 07-07-2012 09:39

Ik wil maximaal 500/600 euro er voor uit geven
Weet iemand een betrouwbare merk voor de nokkenas? Eventueel
Een spaghetti spruitstuk??

Jeff 07-07-2012 12:03

Voor 500 euro zou ik een 16 klepper inbouwen.

Sven-GTI 07-07-2012 12:42

Als je budget 5 a 600 euro is kun je beter een ander blokje zoeken denk.

Nokkenas is al zo'n 300 euro, verstelbaar tandwiel erbij nog eens 100 euro
Spaghetti ook zo'n 200 euro voor een goedkope. Dan moet ik eigenlijk nog afgesteld worden kost ook weer geld.

En dan heb je nog maar een paar pk extra..
Kun je beter een ander blok leggen, mijn blok zou wel in je budget passen. Of desnoods een ABF blokje zoeken, dat gaat wel hard in een mk1

Spierings 07-07-2012 13:16

Quote:
Originally Posted by sandor5
Ik wil maximaal 500/600 euro er voor uit geven
Weet iemand een betrouwbare merk voor de nokkenas? Eventueel
Een spaghetti spruitstuk??

Dan ga je wel veel geld erin steken voor een beetje meer vermogen, de vraag is of je het verschil dan nog gaat merken ??

Na een andere nokkenas en spaghetti zal hij waarschijnlijk ook afgesteld moeten worden, wat ook het nodige zal kosten.

Black Devil 07-07-2012 13:46

Als je geen centen hebt, of het er niet voor over hebt laat de boel dan aub orgineel.

arnus71 07-07-2012 14:11

Voor 500 euro kun je een goede sportuitlaat monteren + sport luchtfilter, dan voelt en klinkt het tenminste dat je meer vermogen hebt, en heb je misschien 10 pk meer dan standaars

patjetta 07-07-2012 18:45

Ik denk niet dat het zo veel uit zal maken.
het geluid is harder dus je zal denken dat die sneller is.

sandor5 07-07-2012 20:17

Centen gaat het niet om dat is er wel maar het gaat mij er om of de motor het wel waard is anders gooi ik er liever een vr6 in of een 2l 16v dus vind het een dome reactie van je

passatje2 08-07-2012 07:01

mijn ervaring is dat je het meeste merkt van een nokkenas ism een sportfilter en gasklep is toch al groter in een cabrio,spruitstuk met gr.n/a uitlaat,maar het effectiefste is de nokkenas,ik had ene van 290 graden die kon net zonder verstelbaar nokkenastandwiel,toendertijd gehaald bij kronenburg motorsport geldrop brabant,afstellen is hooguit wat co afstellen daarna en stationair wat hoger zetten met die nokkenas

mk2d 08-07-2012 09:43

@Sandor5 ik denk dat je het beste een leuke 2 liter 16v erin hangt ipv geld steken in een jh motor.

Is een beetje water naar de zee dragen en ik als je alles doet dus filter, uitlaat ,nokkenas en misschien kop bewerken heb je hooguit een pk of 10 a 15 extra.

En nog steeds K@#$$ Jettronic!

2.0 16v Abf met spruitstuk en chip is 175-180pk

sandor5 08-07-2012 15:02

@mk2d
Ik ben er over uit 1.8 gaat er uit en er komt gewoon een leuke 2.0l 16V in te liggen

mk2d 08-07-2012 15:43

Ik zeg: goed bezig :thumbup:

GJ007 08-07-2012 16:51

Quote:
Originally Posted by mk2d
Ik zeg: goed bezig :thumbup:


idd ...

voor 500,- een motorswap... succes. (2L abf / vr6 :thumbup: :shake: )
of je moet het blok zo over lepelen en nergens naar kijken :confused:

mk2d 08-07-2012 19:09

Idd kan je voor 500 euro geen abf swap doen maar ik neem aan dat S bougies, sandor5 dat zelf ook wel begrijpt.

Abf motor moet te vinden zijn met boom voor tussen de 6 en 800 euro, uitlaat aanpassen, wat basisonderhoud (olie en filter, distributieriem, bougies ed) en wat klein grut denk ik dat je toch gauw een 1250 verder bent.

mk2d 08-07-2012 19:10

- s bougies tikfoutje :D

Black Devil 08-07-2012 20:35

Quote:
Originally Posted by sandor5
Centen gaat het niet om dat is er wel maar het gaat mij er om of de motor het wel waard is anders gooi ik er liever een vr6 in of een 2l 16v dus vind het een dome reactie van je



Heb je je eigen reacties wel eens gelezen? Een vr6 erin is bok veel werk. 2.0 16v is ook niet zo makkelijk als bijv een 1.8 16v.

Als een een goeie 1.8 16v bouwt met knappe uitlaatlijn incl spagetti, eventueel 5 bak schakeling mits je dat nog niet hebt zit je tussen de 1000,- en 1300,-. Heb zelf de ombouw ook gedaan paar jaar geleden. Ombouw is wel makkelijk trouwens.

En een vr6 ombouw is compleet andere koek.

En het geleuter of het het wel waard is, nee natuurlijk niet, wat je ook doet het blijft een oud hok maar dat weet je zelf ook wel. Of je het een domme reactie vindt of niet, eest zien dan geloven. Je zal niet de eerste zijn die veel praat maar niks doet, maar verras ons maar.


All times are GMT +1. The time now is 20:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.