Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   koppeling slipt na 6mnd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102660)

loadone 25-07-2012 09:59

koppeling slipt na 6mnd
 
na 6 maanden met mijn nieuwe 5 bak te hebben gereden (max 1500km) begon de (nieuwe) koppeling te slippen, ben terug gegaan naar de garage en bleek er de rubbere ring aan de motorkant te lekken.. hij heeft deze schoongemaakt.. heb de auto terug maar hij slipt nu wederom net zo erg als ervoor..

Gaat het op den duur goedkomen na veel kilometers dat de olie vanzelf weggaat? of moet ik toch een nieuwe koppeling erin gaan zetten?

Emiel-64 25-07-2012 10:22

De 'rubberen ring' die jij hier bedoelt zal toch zeker niet de krukaskeerring zijn?

In dat geval heeft schoonmaken weinig nut! Die blijft namelijk aan het lekken totdat je hem vernieuwd...

Mocht de koppeling al langere tijd slippen en nat zijn dan kom je de plaat weer aan het vernieuwen. Drukgroep & lager hoeft niet.

Bak zal er af moeten, koppelingsset demonteren, vliegwiel demonteren, krukaskeerring vernieuwen, vliegwiel monteren, toplager vernieuwen, koppelingsplaat vernieuwen, drukgroep & lager terug plaatsen en de bak terug monteren..

Ik zou zo even niet durven zeggen over welke 'rubber ring' het hier anders moet gaan.

loadone 25-07-2012 10:38

ja ging inderdaad om de 'krukaskeering' deze is ook toen vernieuwd, maar het probleem is er nu nog steeds.. is er kans dat de olie wt blijkbaar niet helemaal weg is gegaan bij het schoonmaken, of deze vervliegt na een tijdje of gaat het nevernooit weg?

Spierings 25-07-2012 11:40

Als hij daar nu nog steeds nat is, zal de keering niet goed zijn en dus weer lekken.
Reinigen stelt niks voor, dus daar zal het niet aan liggen.

Zou zelf het probleem bij het garagebedrijf neerleggen en eisen dat ze de koppelingsplaat vervangen (ivm doorweekt van olie met oorzaak slippen) en de lekkage oplossen.

loadone 25-07-2012 11:53

oke ga ik doen, bedankt!

Jerome 25-07-2012 13:03

Als ik het goed begrijp is je krukaskeerring nu wel vervangen toch? Bovenstaande reacties gaan hier geloof ik niet van uit.

Ik heb laatst van iemand gehoord dat bij hem ook de krukaskeerring was gaan lekken na het plaatsen van een nieuwe koppeling. Hij had de koppeling goed schoon gemaakt (en uiteraard nieuwe keerring) en daarmee was het probleem verholpen. Nu weet ik alleen niet of het direct verbeterd was of dat er nog een aantal kilometer voor nodig waren.
Vervangen is natuurlijk altijd de beste oplossing. Maar gezien de moeite/kosten van de koppeling vernieuwen is het wellicht toch de moeite meer ervaringen te verzamelen.

staande golf 25-07-2012 14:13

let ook even op spelling op de as, er zit vaak speling op waardoor de keering lek gaat...

mark89769 25-07-2012 17:44

Heb ook wel eens olie over mijn platen heen gehad, kluts diesel in de bak gegooid via het kijk gat en tijdje gereden met deze dop eraf. Was na een week weer goed bij mij.

Nyts2005 25-07-2012 22:39

Gebruik je de voorgeschreven viscositeit olie van het motorblok?

golf mkII 16v 26-07-2012 06:12

Keerringen in de versnellingsbak ook vervangen?
Kleine in de prisseas en de grote om de as!!
Nieuwe bouten met borgmidel gebruikt?


All times are GMT +1. The time now is 08:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.