Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   HELP! ABS Corrado 1312 schakelaar remvloeistofpeil/drukschakelaar 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133787)

LukeDaniël 31-05-2015 20:29

HELP! ABS Corrado 1312 schakelaar remvloeistofpeil/drukschakelaar 2
 
Ja, ook ik heb een probleem met de abs, ik word er helemaal gek van..
Hij geeft dus de foutcode 1312 schakelaar remvloeistofpeil/drukschakelaar 2. Iemand die mij uit kan leggen waar dit aan kan liggen? En of het te maken kan hebben met dat er lucht in het systeem zit? Het systeem wordt morgen ontlucht, maar ik ga er niet al te snel vanuit dat het hierbij is opgelost..

Heb ik het goed als de "Drukschakelaar 2" een klepje in ABS blok is? Als dat zo is, dacht ik namelijk dat er misschien lucht zou kunnen zitten bij dat klepje, en daardoor de foutmelding aanwezig is.

Zit ik met deze gedachte goed of totaal in de verkeerde richting? Iemand die ervaring heeft met de foutmelding 1312 of mij hierbij kan helpen? Ik kom er niet meer uit!..

LukeDaniël 03-06-2015 18:19

Hoe komt het dat niemand hier iets over weet? Of is de vergrijzing van de ABS specialisten van de Corrado's al voorbij en is de techniek dus verloren? Er is toch iemand die dit gebouwd/gereviseerd heeft en weet wat de foutcodes inhouden? Lijkt mij sterk dat ik de enigste ben met deze foutmelding

René 03-06-2015 18:28

vervelend...

heb je hier iets aan?

http://forums.vwvortex.com/showthre...fault-code-1312

LukeDaniël 04-06-2015 12:01

Hij geeft dus volgens de Bentley foutcodes aan dat de melding betekend: ABS pressure warning switch. Dus de ABS druk. Houdt dat in dat de pomp/unit kapot is?

DIY 12-08-2015 21:16

Het kan ook zijn dat hij meld dat de "bom" stuk is. Sorry ik ken het nederlands woord niet. Dat is die bal (een appel groot omgeveer) die er voor zorgt dat je ook bekrachtig kan remmen wanneer de motor uit is ( bv bij een zeer zwaar remmaneuver, ongeluk of bijna ongeluk of iets in die aard)
remt ie voor de rest nog goed?

LukeDaniël 12-08-2015 23:20

Hij remt verder echt super. Pedaal klein stukje in trappen en hij remt al flink. Dus dat zal het probleem niet zijn

Area51 23-08-2015 20:06

Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen

:confused:

René 23-08-2015 21:04

Verplaatst! :thumbup:

ar1g3 23-08-2015 23:17

Zou het kunnen dat ze de druksensor bedoelen die voelt of er genoeg druk op zit, dit vertelt aan de ABS computer waarna de computer kan beslissen om de pomp te laten lopen?

Doe de kap eens open, en zet het contact aan maar start de motor niet. Luister eens of je de pomp hoort draaien, en zo ja of die afslaat? Pomp hoor je normaal vrij duidelijk lopen.

LukeDaniël 24-08-2015 06:27

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Zou het kunnen dat ze de druksensor bedoelen die voelt of er genoeg druk op zit, dit vertelt aan de ABS computer waarna de computer kan beslissen om de pomp te laten lopen?

Doe de kap eens open, en zet het contact aan maar start de motor niet. Luister eens of je de pomp hoort draaien, en zo ja of die afslaat? Pomp hoor je normaal vrij duidelijk lopen.


Ik heb verder geen ervaring met het Abs systeem dus ik kan daar weinig over zeggen. Je hoort de pomp inderdaad lopen op contact, en even later weer uit gaan. Dat is al duidelijk te horen in de cabine.
Als ik het pedaal intrap gaat de pomp weer lopen, ik weet niet zeker of dit zo hoort..

Roy16VG60 24-08-2015 09:03

Dit hoort zo.

Allereerst natuurlijk de boel ontluchten. En dit moet niet gebeuren door te pompen zoals bij gewone remsystemen maar dat moet electronisch gebeuren, anders trap je je hoofdremcilinder kapot. Simpelweg de auto op contact en de ontluchtingsventielen een voor een ontluchten. Af en toe zal de pomp aanslaan, zorg dat deze nooit meer dan een minuut onafgebroken draait. Anders pauze nemen.

Het eerste wat je moet controleren is of je geen oxidatie hebt in je stekkers op de ABS unit. Vooral die op het kleppenblok kan vervelende storingen veroorzaken. De druksensor steekt omhoog uit de ABS unit en daar zit een 5 polige stekker op. Deze kan ook geoxideerd zijn. Goed schoonmaken en inspuiten met WD40 of een contactspray.

Daarnaast kijken of je geen water in je computer hebt. Het zal niet de eerste Corrado zijn die ik tegen kom met de computer vol vocht.

Mijn verwachting is dat het probleem in ieder geval niet in de bovengenoemde drukaccumulator ligt.


All times are GMT +1. The time now is 05:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.